voeding op basis van LM2596T
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
voeding op basis van LM2596T
Bij mijn buizenversterkerontwerpjes maak ik nogal eens gebruik van gelijkgerichte en gestabiliseerde gloeistroom. Zit me af te vragen of een schakelende voeding als op ebay aangeboden voor een prijs (5,58 euro) waarvoor ik het echt niet zelf kan maken een optie is? hier dus!
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: voeding op basis van LM2596T
Kan gewoon 3A leveren lijkt me voor de meeste buisjes wel voldoende.
De vraag is echter hoeveel hoog frequente rommel zit er nog op van het schakelen.
De volgende vraag is natuurlijk als die schakel frequentie hoog genoeg zit dan zit deze buiten de audio band en hoeveel invloed heeft dat dan nog.
De vraag is echter hoeveel hoog frequente rommel zit er nog op van het schakelen.
De volgende vraag is natuurlijk als die schakel frequentie hoog genoeg zit dan zit deze buiten de audio band en hoeveel invloed heeft dat dan nog.
Dat is inderdaad de vraag!Kappa7 schreef:De vraag is echter hoeveel hoog frequente rommel zit er nog op van het schakelen.
groet,
Aat
Lijkt wel een handige oplossing,geen ervaring in (in mijn tijd ...
).Wel met inzicht toepassen.
Brom hoor je maar hier is 't meten geblazen,teveel HF en niet alleen mogelijk minder vermogen (loopt eerder vast) en mogelijk schade aan de tweeters.
En idd.vragen ,vragen ,maar zonder schema of gegevens
Wat gebeurt er bij een flinke overbelasting (koude buizen),een stroombegrenzing ?
Als er iets mis gaat valt de spanning dan weg of moet er beveiliging voorzien worden voor overspanning ?
Anne
Brom hoor je maar hier is 't meten geblazen,teveel HF en niet alleen mogelijk minder vermogen (loopt eerder vast) en mogelijk schade aan de tweeters.
En idd.vragen ,vragen ,maar zonder schema of gegevens
Wat gebeurt er bij een flinke overbelasting (koude buizen),een stroombegrenzing ?
Als er iets mis gaat valt de spanning dan weg of moet er beveiliging voorzien worden voor overspanning ?
Anne
Ja,je gaat zo'n kreng (?) kopen,dan meten.Blijkt 't brol te zijn,dan zit het idd b...ds23man schreef:Meten is weten!
En anders zit het bescheten.......
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Voor 6 euri koop je nog geen fles sterke drank........Ah!buis schreef:Ja,je gaat zo'n kreng (?) kopen,dan meten.Blijkt 't brol te zijn,dan zit het idd b...ds23man schreef:Meten is weten!
![]()
Anne
In de datasheet staat heel wat info en meetgegevens, ook scoopfoto's.
Aan de andere kant, met een 1 of 2 stuks 317 kom je ook een heel eind.
En als het echt heavy moet kan er altijd nog een LT108X van de plank getrokken worden...
Aan de andere kant, met een 1 of 2 stuks 317 kom je ook een heel eind.
En als het echt heavy moet kan er altijd nog een LT108X van de plank getrokken worden...
Misschien moet ik er inderdaad eens 1 bestellen, kijken of het wat is.Ah!buis schreef:Ja,je gaat zo'n kreng (?) kopen,dan meten.Blijkt 't brol te zijn,dan zit het idd b...ds23man schreef:Meten is weten!
![]()
Anne
(de verzendkosten zijn toch gratis!)
groet,
Aat
Mijn ervaring met buizen en schakelende voedingen is dat deze vaak niet opstarten vanwege de lage "koud"weerstand van de gloeidraad, deze heeft een steile PTC-karakteristiek en een koude gloeidraad heeft een 10x (of meer) lagere weerstand dan een warme.
Bedankt voor de reacties. Zal toch maar verder gaan met "gewone" lineaire regelaars. Kan in het schema wel een thermische beveiliging vinden, maar een belangrijk item als kortsluitbeveiliging wordt niet genoemd.
groet,
Aat
groet,
Aat