Spotify via stereo

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Spotify via stereo

Bericht door Rade »

Wat is een simpele, goedkope manier om Spotify via de stereo af te spelen met acceptabele kwaliteit . Ik heb een netwerk kabel liggen en Spotify via KPN. Kom ik dan uit bij een squeezebox oid of zijn er betere alternatieven. Simpele bediening via smartphone of tablet moet mogelijk zijn. Iemand goede suggesties?
Groeten, Rade
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify via stereo

Bericht door hannesie »

Je hebt nog niets of al wel iets waar je van af speelt?

Of alleen de PC.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Spotify via stereo

Bericht door Rade »

Alleen via laptop en soms via mijn telefoon
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Spotify via stereo

Bericht door ray5150 »

Procab_CLA711_minijack_rca_verloopkabel_20m.jpg
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Spotify via stereo

Bericht door Rade »

Tja, is wel een oplossing......maar ik zoek eigenlijk een vaste oplossing zodat ik op de bank e.e.a. met mijn (aldi) telefoon kan bedienen. Misschien wel goed om met deze kabel de kwaliteit eens te checken van telefoon en Spotify.
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: Spotify via stereo

Bericht door Koen K »

Sonos is volgens mij de mooiste oplossing hiervoor.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Spotify via stereo

Bericht door mikekiwi »

Ik gebruik zelf Sonos, maar met een airport express icm een ipad of iphone werkt op zich ook goed. Moet je natuurlijk wel zo'n iphone of ipad hebben natuurlijk...
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: Spotify via stereo

Bericht door Koen K »

Airport Express kan inderdaad prima werken, maar dan moet je wel goed bereik hebben met je wifi: ik heb zo'n ding ooit gebruikt en had veel met onderbrekingen te maken.
neel007
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 5:15
Locatie: Helmond

Re: Spotify via stereo

Bericht door neel007 »

Heb je al eens naar Pi Musicbox gekeken?

Eric
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Spotify via stereo

Bericht door JvS »

Je kunt een bluetooth ontvanger gebruiken, van logitech bijvoorbeeld. Geen top hifi, maar prima voor achtergrond muziek.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify via stereo

Bericht door hannesie »

Ik kan met mijn Squeezebox ook een Spotify account instellen.
Een account bij Logitech geeft mij ook Radio e.d.
Ik weet niet of je iets dergelijks kunt aanmaken zonder een Logitech apparaat, maar dan zou je dus dir soort dingen makkelijk kunnen doen.
Er zijn op dit moment meerdere apparaten met de mogelijkheid voor Spotify.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify via stereo

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Ik kan met mijn Squeezebox ook een Spotify account instellen.
Een account bij Logitech geeft mij ook Radio e.d.
Ik weet niet of je iets dergelijks kunt aanmaken zonder een Logitech apparaat, maar dan zou je dus dir soort dingen makkelijk kunnen doen.
Er zijn op dit moment meerdere apparaten met de mogelijkheid voor Spotify.
Als je opzoek naar een Squeezebox gaat, let dan wel op dat Spotify wordt niet op alle modellen wordt ondersteund. De Classic speelt bij mijn weten geen Spotify.

Aad
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify via stereo

Bericht door hannesie »

Dit is nog altijd te koop. :D
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3522 ... &insert=NB
352220.jpg
352220.jpg (6.32 KiB) 1220 keer bekeken
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify via stereo

Bericht door Henkjan »

FR_Aad schreef:
hannesie schreef:
Ik kan met mijn Squeezebox ook een Spotify account instellen.
Een account bij Logitech geeft mij ook Radio e.d.
Ik weet niet of je iets dergelijks kunt aanmaken zonder een Logitech apparaat, maar dan zou je dus dir soort dingen makkelijk kunnen doen.
Er zijn op dit moment meerdere apparaten met de mogelijkheid voor Spotify.
Als je opzoek naar een Squeezebox gaat, let dan wel op dat Spotify wordt niet op alle modellen wordt ondersteund. De Classic speelt bij mijn weten geen Spotify.

Aad
daar is iirc (heb t niet zelf getest) een plugin voor
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify via stereo

Bericht door hannesie »

Klopt, maar dan moet je wel een account hebben bij Logitech.
En dan uiteraard een account bij Spotify, de gratis werkt niet, heb ik geprobeerd. :lol:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify via stereo

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Klopt, maar dan moet je wel een account hebben bij Logitech.
En dan uiteraard een account bij Spotify, de gratis werkt niet, heb ik geprobeerd. :lol:
Zover ik weet werkt de plugin alleen op de Touch of radio.
(ik heb een Classic, een Spotify- en Logitech account)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify via stereo

Bericht door hannesie »

En heb je wel de Spotify geactiveerd in je Logitech account?
http://www.mysqueezebox.com/user/login
sq.JPG
edit:
sp.JPG
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify via stereo

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
En heb je wel de Spotify geactiveerd in je Logitech account?
http://www.mysqueezebox.com/user/login
sq.JPG
edit:
sp.JPG
Spotify is geactiveerd ja, maar kijk eens in je onderste schermafdruk bij "Compatibel met ....." :mrgreen:

Edit: Je ziet na installeren en activeren Spotify wel op je Squeezebox Classic. Maar zodra je een nummer wil spelen krijg je een foutmelding.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify via stereo

Bericht door hannesie »

Daarom staat er edit:.......... :sure: :rofl:

Ik zag dus zelf al de misleidende informatie die ik gaf. :sure:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify via stereo

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Daarom staat er edit:.......... :sure: :rofl:

Ik zag dus zelf al de misleidende informatie die ik gaf. :sure:
Sorry het "edit" was bij mij even niet doorgedrongen :oops:
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Spotify via stereo

Bericht door Rade »

Vandaag de eerder voorgestelde oplossing van Ray5150 even geprobeerd met een kabel die ik nog had liggen (mini jack naar 2x tulp).
Dit was niet echt een succes. Mini jack zat al vrij losjes in de hoofdtelefoon uitgang. Daarna beetje geluid uit de linker speaker en een pulserend plop geluidje. Daarna even geprobeerd op hoofdtelefoon uitgang van de tablet en hetzelfde resultaat.

Ook nog andere kabel van video camera gevonden gebruikt (mini jack naar tulp 3x tulp, wit rood en geel). Mini jack paste wel iets beter maar resultaat nagenoeg hetzelfde. Ook het aanraken van de mini jack gaat met de vinger gaat met veel storing gepaard.

Of zijn dit ongeschikte kabels?
beewee
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 22 okt 2012, 23:57
Locatie: Zutphen

Re: Spotify via stereo

Bericht door beewee »

Ik heb zelfs wel goede ervaringen met soortgelijke kabeltjes van de Action en DealExtreme.. Zijn de cinch aansluitingen van de versterker niet gecorrodeerd?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Spotify via stereo

Bericht door hsmeets »

FR_Aad schreef:
hannesie schreef:
En heb je wel de Spotify geactiveerd in je Logitech account?
http://www.mysqueezebox.com/user/login
sq.JPG
edit:
sp.JPG
Spotify is geactiveerd ja, maar kijk eens in je onderste schermafdruk bij "Compatibel met ....." :mrgreen:

Edit: Je ziet na installeren en activeren Spotify wel op je Squeezebox Classic. Maar zodra je een nummer wil spelen krijg je een foutmelding.
Ik draai spotify niet via de logitech service maar via de plug-in van Triode (staat bij de 3rd party plug-ins in LMS). Dat werkt bij ook op een SQB classic zo ook de software player van bv Squeezepad. Je moet wel een premium account hebben.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Spotify via stereo

Bericht door JvS »

Rade schreef:
Vandaag de eerder voorgestelde oplossing van Ray5150 even geprobeerd met een kabel die ik nog had liggen (mini jack naar 2x tulp).
Dit was niet echt een succes. Mini jack zat al vrij losjes in de hoofdtelefoon uitgang. Daarna beetje geluid uit de linker speaker en een pulserend plop geluidje. Daarna even geprobeerd op hoofdtelefoon uitgang van de tablet en hetzelfde resultaat.

Ook nog andere kabel van video camera gevonden gebruikt (mini jack naar tulp 3x tulp, wit rood en geel). Mini jack paste wel iets beter maar resultaat nagenoeg hetzelfde. Ook het aanraken van de mini jack gaat met de vinger gaat met veel storing gepaard.

Of zijn dit ongeschikte kabels?
Het aanraken van het metaal van de minijack geeft wel storing, maar het aanraken van de plek waar je hem zou moeten kunnen aanraken moet geen storingen geven. Hele volksstammen sluiten zo hun speakers op de PC aan. Dit zijn ook gewoon geschikte kabels.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify via stereo

Bericht door hannesie »

Ik krijg zo zachtjes aan de indruk dat het eerder bij de bron zit of de eigenaar die er niet de juiste spullen heeft. :hide:

Dus de PC of telefoon heeft een slechte verbinding aan de binnenzijde, zou zo maar eens kunnen, vaak meegemaakt dat door scheeftrekken de aansluitingen naar de haaien gaat. Maar ook de interne verbinding van het kabeltje kan op zijn donder hebben gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”