Spotify via stereo
Moderator: Beheerdersteam
Spotify via stereo
Wat is een simpele, goedkope manier om Spotify via de stereo af te spelen met acceptabele kwaliteit . Ik heb een netwerk kabel liggen en Spotify via KPN. Kom ik dan uit bij een squeezebox oid of zijn er betere alternatieven. Simpele bediening via smartphone of tablet moet mogelijk zijn. Iemand goede suggesties?
Groeten, Rade
Groeten, Rade
Re: Spotify via stereo
Je hebt nog niets of al wel iets waar je van af speelt?
Of alleen de PC.
Of alleen de PC.
Re: Spotify via stereo
Tja, is wel een oplossing......maar ik zoek eigenlijk een vaste oplossing zodat ik op de bank e.e.a. met mijn (aldi) telefoon kan bedienen. Misschien wel goed om met deze kabel de kwaliteit eens te checken van telefoon en Spotify.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Spotify via stereo
Ik gebruik zelf Sonos, maar met een airport express icm een ipad of iphone werkt op zich ook goed. Moet je natuurlijk wel zo'n iphone of ipad hebben natuurlijk...
Re: Spotify via stereo
Airport Express kan inderdaad prima werken, maar dan moet je wel goed bereik hebben met je wifi: ik heb zo'n ding ooit gebruikt en had veel met onderbrekingen te maken.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: Spotify via stereo
Je kunt een bluetooth ontvanger gebruiken, van logitech bijvoorbeeld. Geen top hifi, maar prima voor achtergrond muziek.
Re: Spotify via stereo
Ik kan met mijn Squeezebox ook een Spotify account instellen.
Een account bij Logitech geeft mij ook Radio e.d.
Ik weet niet of je iets dergelijks kunt aanmaken zonder een Logitech apparaat, maar dan zou je dus dir soort dingen makkelijk kunnen doen.
Er zijn op dit moment meerdere apparaten met de mogelijkheid voor Spotify.
Een account bij Logitech geeft mij ook Radio e.d.
Ik weet niet of je iets dergelijks kunt aanmaken zonder een Logitech apparaat, maar dan zou je dus dir soort dingen makkelijk kunnen doen.
Er zijn op dit moment meerdere apparaten met de mogelijkheid voor Spotify.
Re: Spotify via stereo
Als je opzoek naar een Squeezebox gaat, let dan wel op dat Spotify wordt niet op alle modellen wordt ondersteund. De Classic speelt bij mijn weten geen Spotify.hannesie schreef:Ik kan met mijn Squeezebox ook een Spotify account instellen.
Een account bij Logitech geeft mij ook Radio e.d.
Ik weet niet of je iets dergelijks kunt aanmaken zonder een Logitech apparaat, maar dan zou je dus dir soort dingen makkelijk kunnen doen.
Er zijn op dit moment meerdere apparaten met de mogelijkheid voor Spotify.
Aad
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify via stereo
daar is iirc (heb t niet zelf getest) een plugin voorFR_Aad schreef:Als je opzoek naar een Squeezebox gaat, let dan wel op dat Spotify wordt niet op alle modellen wordt ondersteund. De Classic speelt bij mijn weten geen Spotify.hannesie schreef:Ik kan met mijn Squeezebox ook een Spotify account instellen.
Een account bij Logitech geeft mij ook Radio e.d.
Ik weet niet of je iets dergelijks kunt aanmaken zonder een Logitech apparaat, maar dan zou je dus dir soort dingen makkelijk kunnen doen.
Er zijn op dit moment meerdere apparaten met de mogelijkheid voor Spotify.
Aad
Re: Spotify via stereo
Klopt, maar dan moet je wel een account hebben bij Logitech.
En dan uiteraard een account bij Spotify, de gratis werkt niet, heb ik geprobeerd.
En dan uiteraard een account bij Spotify, de gratis werkt niet, heb ik geprobeerd.
Re: Spotify via stereo
Zover ik weet werkt de plugin alleen op de Touch of radio.hannesie schreef:Klopt, maar dan moet je wel een account hebben bij Logitech.
En dan uiteraard een account bij Spotify, de gratis werkt niet, heb ik geprobeerd.
(ik heb een Classic, een Spotify- en Logitech account)
Re: Spotify via stereo
En heb je wel de Spotify geactiveerd in je Logitech account?
http://www.mysqueezebox.com/user/login edit:
http://www.mysqueezebox.com/user/login edit:
Re: Spotify via stereo
Spotify is geactiveerd ja, maar kijk eens in je onderste schermafdruk bij "Compatibel met ....."hannesie schreef:En heb je wel de Spotify geactiveerd in je Logitech account?
http://www.mysqueezebox.com/user/login edit:
Edit: Je ziet na installeren en activeren Spotify wel op je Squeezebox Classic. Maar zodra je een nummer wil spelen krijg je een foutmelding.
Re: Spotify via stereo
Daarom staat er edit:..........

Ik zag dus zelf al de misleidende informatie die ik gaf.
Ik zag dus zelf al de misleidende informatie die ik gaf.
Re: Spotify via stereo
Sorry het "edit" was bij mij even niet doorgedrongenhannesie schreef:Daarom staat er edit:..........![]()
Ik zag dus zelf al de misleidende informatie die ik gaf.
Re: Spotify via stereo
Vandaag de eerder voorgestelde oplossing van Ray5150 even geprobeerd met een kabel die ik nog had liggen (mini jack naar 2x tulp).
Dit was niet echt een succes. Mini jack zat al vrij losjes in de hoofdtelefoon uitgang. Daarna beetje geluid uit de linker speaker en een pulserend plop geluidje. Daarna even geprobeerd op hoofdtelefoon uitgang van de tablet en hetzelfde resultaat.
Ook nog andere kabel van video camera gevonden gebruikt (mini jack naar tulp 3x tulp, wit rood en geel). Mini jack paste wel iets beter maar resultaat nagenoeg hetzelfde. Ook het aanraken van de mini jack gaat met de vinger gaat met veel storing gepaard.
Of zijn dit ongeschikte kabels?
Dit was niet echt een succes. Mini jack zat al vrij losjes in de hoofdtelefoon uitgang. Daarna beetje geluid uit de linker speaker en een pulserend plop geluidje. Daarna even geprobeerd op hoofdtelefoon uitgang van de tablet en hetzelfde resultaat.
Ook nog andere kabel van video camera gevonden gebruikt (mini jack naar tulp 3x tulp, wit rood en geel). Mini jack paste wel iets beter maar resultaat nagenoeg hetzelfde. Ook het aanraken van de mini jack gaat met de vinger gaat met veel storing gepaard.
Of zijn dit ongeschikte kabels?
Re: Spotify via stereo
Ik heb zelfs wel goede ervaringen met soortgelijke kabeltjes van de Action en DealExtreme.. Zijn de cinch aansluitingen van de versterker niet gecorrodeerd?
Re: Spotify via stereo
Ik draai spotify niet via de logitech service maar via de plug-in van Triode (staat bij de 3rd party plug-ins in LMS). Dat werkt bij ook op een SQB classic zo ook de software player van bv Squeezepad. Je moet wel een premium account hebben.FR_Aad schreef:Spotify is geactiveerd ja, maar kijk eens in je onderste schermafdruk bij "Compatibel met ....."hannesie schreef:En heb je wel de Spotify geactiveerd in je Logitech account?
http://www.mysqueezebox.com/user/login edit:
Edit: Je ziet na installeren en activeren Spotify wel op je Squeezebox Classic. Maar zodra je een nummer wil spelen krijg je een foutmelding.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: Spotify via stereo
Het aanraken van het metaal van de minijack geeft wel storing, maar het aanraken van de plek waar je hem zou moeten kunnen aanraken moet geen storingen geven. Hele volksstammen sluiten zo hun speakers op de PC aan. Dit zijn ook gewoon geschikte kabels.Rade schreef:Vandaag de eerder voorgestelde oplossing van Ray5150 even geprobeerd met een kabel die ik nog had liggen (mini jack naar 2x tulp).
Dit was niet echt een succes. Mini jack zat al vrij losjes in de hoofdtelefoon uitgang. Daarna beetje geluid uit de linker speaker en een pulserend plop geluidje. Daarna even geprobeerd op hoofdtelefoon uitgang van de tablet en hetzelfde resultaat.
Ook nog andere kabel van video camera gevonden gebruikt (mini jack naar tulp 3x tulp, wit rood en geel). Mini jack paste wel iets beter maar resultaat nagenoeg hetzelfde. Ook het aanraken van de mini jack gaat met de vinger gaat met veel storing gepaard.
Of zijn dit ongeschikte kabels?
Re: Spotify via stereo
Ik krijg zo zachtjes aan de indruk dat het eerder bij de bron zit of de eigenaar die er niet de juiste spullen heeft.
Dus de PC of telefoon heeft een slechte verbinding aan de binnenzijde, zou zo maar eens kunnen, vaak meegemaakt dat door scheeftrekken de aansluitingen naar de haaien gaat. Maar ook de interne verbinding van het kabeltje kan op zijn donder hebben gehad.
Dus de PC of telefoon heeft een slechte verbinding aan de binnenzijde, zou zo maar eens kunnen, vaak meegemaakt dat door scheeftrekken de aansluitingen naar de haaien gaat. Maar ook de interne verbinding van het kabeltje kan op zijn donder hebben gehad.
