Nu wordt ik wel benieuwd wat je had opgeschreven als ik naar je eigen speaker had gevraagd.
28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Daar doe ik het niet voor!
Nu wordt ik wel benieuwd wat je had opgeschreven als ik naar je eigen speaker had gevraagd.
Nu wordt ik wel benieuwd wat je had opgeschreven als ik naar je eigen speaker had gevraagd.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Waren dat de Manshoog? De namen zijn nog wat verwarrend voor mij.dre schreef:Hoe klonken de speakers van Gijs?
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ja, rekening houdend met de bundeling (het maakte echt uit waar je zat) en geen enorme bas-zware muziek (begon de ruimte wat op te spelen) een prima klinkende speaker. Iets waar ik zelf erg veel plezier aan zou kunnen beleven
. De match op buizen was ook meer dan prima!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Nou dat is kort hoor: Ging wel.dre schreef:Nu wordt ik wel benieuwd wat je had opgeschreven als ik naar je eigen speaker had gevraagd.
Daar mogen de anderen wat van zeggen.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 29 dec 2013, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Hoe waren de Bass traps van Jan eigenlijk???
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
pappaleo schreef:Moeilijk te omschrijven natuurlijk met een paar woorden, maar voor zulke forse breedbanders flink boven verwachting. De luistersessie duurde ook vrij lang, we kregen er niet gauw genoeg van.dre schreef:Hoe klonken de speakers van Gijs?
Nou, in de herkansing dan. Ik heb niet veel ervaring met breedbanders. Vroeger zaten ze in oude buizenradio's en wat ik de laatste tijd alleen gehoord heb is een Visaton FRS8 in een klein kastje. Daarop was mijn vooroordeel gebaseerd dat er uit zo'n ding alleen midden komt.dre schreef:Daar doe ik het niet voor!![]()
Nu wordt ik wel benieuwd wat je had opgeschreven als ik naar je eigen speaker had gevraagd.
Daarom waren de Manshoog van Gijs voor mij een positieve verrassing. Ik heb ook even met Gijs gesproken en weet dat er wat filtering is toegepast om het midden wat meer in balans met de laag en hoog te brengen en dat was goed gelukt. Ik heb geen last gehad van de bundeling omdat ik min of meer op de sweet spot zat.
Natuurlijk hoor je zo nu en dan wat kleuring, maar ze hebben ook iets ondefinieerbaars (fasereinheid?) waardoor dat hoegenaamd niet stoort. Al met al een hele leuke luidspreker.
Zo goed ?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Die heb ik niet waargenomen. Visueel noch auditief. Ik ben ook om ongeveer 18:00 vertrokken, het kan zijn dat ze na die tijd nog neergezet zijn.ds23man schreef:Hoe waren de Bass traps van Jan eigenlijk???
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Volgens mij waren die basetraps nodig voor een ander zelfbouwproject...
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
pappaleo schreef:pappaleo schreef:Moeilijk te omschrijven natuurlijk met een paar woorden, maar voor zulke forse breedbanders flink boven verwachting. De luistersessie duurde ook vrij lang, we kregen er niet gauw genoeg van.dre schreef:Hoe klonken de speakers van Gijs?Nou, in de herkansing dan. Ik heb niet veel ervaring met breedbanders. Vroeger zaten ze in oude buizenradio's en wat ik de laatste tijd alleen gehoord heb is een Visaton FRS8 in een klein kastje. Daarop was mijn vooroordeel gebaseerd dat er uit zo'n ding alleen midden komt.dre schreef:Daar doe ik het niet voor!![]()
Nu wordt ik wel benieuwd wat je had opgeschreven als ik naar je eigen speaker had gevraagd.
Daarom waren de Manshoog van Gijs voor mij een positieve verrassing. Ik heb ook even met Gijs gesproken en weet dat er wat filtering is toegepast om het midden wat meer in balans met de laag en hoog te brengen en dat was goed gelukt. Ik heb geen last gehad van de bundeling omdat ik min of meer op de sweet spot zat.
Natuurlijk hoor je zo nu en dan wat kleuring, maar ze hebben ook iets ondefinieerbaars (fasereinheid?) waardoor dat hoegenaamd niet stoort. Al met al een hele leuke luidspreker.
Zo goed ?![]()
absoluut!
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Weer een luisterdag zonder Dre? Moeten we ons zorgen gaan maken...?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Hij heeft het te druk met zoeken naar Mundorf kroonstenen!Walt schreef:Weer een luisterdag zonder Dre? Moeten we ons zorgen gaan maken...?![]()
Groetjes Walter
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
dames? en heren,
zo te lezen een geslaagde dag, ik had er graag bij geweest. Die RD40's spreken wel tot mijn verbeelding en had ik graag wel eens gehoord.
Huib
zo te lezen een geslaagde dag, ik had er graag bij geweest. Die RD40's spreken wel tot mijn verbeelding en had ik graag wel eens gehoord.
Huib
Laatst gewijzigd door hsmeets op zo 29 dec 2013, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Nee Joh, die mag niet meer komen, hij zit overal met zijn vingers aan.ds23man schreef:Hij heeft het te druk met zoeken naar Mundorf kroonstenen!
Zonder dollen, we hebben je gemist.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ach ik begrijp Dre wel, als er geen open baffle speakers aanwezig zijn, waarom zou je dan nog gaan?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Waar was jij dan ?Walt schreef:Weer een luisterdag zonder Dre? Moeten we ons zorgen gaan maken...?![]()
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Het is nogal wat!
Ik heb momenteel weing tijd,dus het is kiezen tussen nuttig en.............
Een beetje meer in de regio zou ook wel een hoop oplossen.......
Als ik wist dat Walter er niet was......
Ik heb momenteel weing tijd,dus het is kiezen tussen nuttig en.............
Een beetje meer in de regio zou ook wel een hoop oplossen.......
Als ik wist dat Walter er niet was......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Leuk, een B&G shootout in Breda!piet1955 schreef:Mijn eerste Diy luisterdag en geen verkeerde.
Na wat opstart problemen met de media server van Hans kwamen de RD40's daarna erg goed tot hun recht in deze niet te grote zaal.
Zonder echt wat te hoeven DSP'n een heel erg lekkere bas en een mid en hoog zoals ik het thuis ook ervaar.
Voorzichtig gedraaid want de cross over was rond de 275Hz.
Had misschien voor deze zaal ietsjes hoger gemogen hadden ze wat meer kunnen knallen.
Leermomentje en misschien iets om te doen in Breda. Samen met de Ultra Zooom?
Mannen bedankt voor deze ervaring.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
15 februari heb je een herkansing in het Oosten des lands, maar dan de RD50's....hsmeets schreef:dames? en heren,
zo te lezen een geslaagde dag, ik had er graag bij geweest. Die RD40's spreken wel tot mijn verbeelding en had ik graag wel eens gehoord.
Huib
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Als er trouwens nog een dag georganiseerd wordt in Groesbeek, dan is het wel leuk om Berndt Timmermans van Hobby Hifi uit te nodigen. Kleve ligt maar twintig kilometer verder.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Leeft Jan eigenlijk nog wel? Of is ie op de terugweg in de pakken Rockwool gesmoord......... 
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
mhmm, 220km enkele reis, ik ga er eens over nadenken.ds23man schreef:15 februari heb je een herkansing in het Oosten des lands, maar dan de RD50's....hsmeets schreef:dames? en heren,
zo te lezen een geslaagde dag, ik had er graag bij geweest. Die RD40's spreken wel tot mijn verbeelding en had ik graag wel eens gehoord.
Huib
