28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door dre »

Daar doe ik het niet voor! :lol:

Nu wordt ik wel benieuwd wat je had opgeschreven als ik naar je eigen speaker had gevraagd. :rofl:
moerman
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 17:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door moerman »

dre schreef:
Hoe klonken de speakers van Gijs?
Waren dat de Manshoog? De namen zijn nog wat verwarrend voor mij.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door dre »

Dat zijn ze inderdaad! :sure:
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Porcino »

Ja, rekening houdend met de bundeling (het maakte echt uit waar je zat) en geen enorme bas-zware muziek (begon de ruimte wat op te spelen) een prima klinkende speaker. Iets waar ik zelf erg veel plezier aan zou kunnen beleven :-). De match op buizen was ook meer dan prima!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Nu wordt ik wel benieuwd wat je had opgeschreven als ik naar je eigen speaker had gevraagd. :rofl:
Nou dat is kort hoor: Ging wel.

Daar mogen de anderen wat van zeggen.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 29 dec 2013, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ds23man »

Hoe waren de Bass traps van Jan eigenlijk???
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

pappaleo schreef:
dre schreef:
Hoe klonken de speakers van Gijs?
Moeilijk te omschrijven natuurlijk met een paar woorden, maar voor zulke forse breedbanders flink boven verwachting. De luistersessie duurde ook vrij lang, we kregen er niet gauw genoeg van. :D
dre schreef:
Daar doe ik het niet voor! :lol:
Nu wordt ik wel benieuwd wat je had opgeschreven als ik naar je eigen speaker had gevraagd. :rofl:
Nou, in de herkansing dan. Ik heb niet veel ervaring met breedbanders. Vroeger zaten ze in oude buizenradio's en wat ik de laatste tijd alleen gehoord heb is een Visaton FRS8 in een klein kastje. Daarop was mijn vooroordeel gebaseerd dat er uit zo'n ding alleen midden komt.
Daarom waren de Manshoog van Gijs voor mij een positieve verrassing. Ik heb ook even met Gijs gesproken en weet dat er wat filtering is toegepast om het midden wat meer in balans met de laag en hoog te brengen en dat was goed gelukt. Ik heb geen last gehad van de bundeling omdat ik min of meer op de sweet spot zat.

Natuurlijk hoor je zo nu en dan wat kleuring, maar ze hebben ook iets ondefinieerbaars (fasereinheid?) waardoor dat hoegenaamd niet stoort. Al met al een hele leuke luidspreker.

Zo goed ? :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Hoe waren de Bass traps van Jan eigenlijk???
Die heb ik niet waargenomen. Visueel noch auditief. Ik ben ook om ongeveer 18:00 vertrokken, het kan zijn dat ze na die tijd nog neergezet zijn.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Porcino »

Volgens mij waren die basetraps nodig voor een ander zelfbouwproject...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door dre »

pappaleo schreef:
pappaleo schreef:
dre schreef:
Hoe klonken de speakers van Gijs?
Moeilijk te omschrijven natuurlijk met een paar woorden, maar voor zulke forse breedbanders flink boven verwachting. De luistersessie duurde ook vrij lang, we kregen er niet gauw genoeg van. :D
dre schreef:
Daar doe ik het niet voor! :lol:
Nu wordt ik wel benieuwd wat je had opgeschreven als ik naar je eigen speaker had gevraagd. :rofl:
Nou, in de herkansing dan. Ik heb niet veel ervaring met breedbanders. Vroeger zaten ze in oude buizenradio's en wat ik de laatste tijd alleen gehoord heb is een Visaton FRS8 in een klein kastje. Daarop was mijn vooroordeel gebaseerd dat er uit zo'n ding alleen midden komt.
Daarom waren de Manshoog van Gijs voor mij een positieve verrassing. Ik heb ook even met Gijs gesproken en weet dat er wat filtering is toegepast om het midden wat meer in balans met de laag en hoog te brengen en dat was goed gelukt. Ik heb geen last gehad van de bundeling omdat ik min of meer op de sweet spot zat.

Natuurlijk hoor je zo nu en dan wat kleuring, maar ze hebben ook iets ondefinieerbaars (fasereinheid?) waardoor dat hoegenaamd niet stoort. Al met al een hele leuke luidspreker.

Zo goed ? :mrgreen: :mrgreen:

absoluut! :sure:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Walt »

Weer een luisterdag zonder Dre? Moeten we ons zorgen gaan maken...? :rofl:

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Weer een luisterdag zonder Dre? Moeten we ons zorgen gaan maken...? :rofl:

Groetjes Walter
Hij heeft het te druk met zoeken naar Mundorf kroonstenen! :rofl:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door hsmeets »

dames? en heren,

zo te lezen een geslaagde dag, ik had er graag bij geweest. Die RD40's spreken wel tot mijn verbeelding en had ik graag wel eens gehoord.

Huib
Laatst gewijzigd door hsmeets op zo 29 dec 2013, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Hij heeft het te druk met zoeken naar Mundorf kroonstenen! :rofl:
Nee Joh, die mag niet meer komen, hij zit overal met zijn vingers aan. :rofl:

Zonder dollen, we hebben je gemist. :sure: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Walt »

Ach ik begrijp Dre wel, als er geen open baffle speakers aanwezig zijn, waarom zou je dan nog gaan?

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

Walt schreef:
Ach ik begrijp Dre wel, als er geen open baffle speakers aanwezig zijn, waarom zou je dan nog gaan?

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter
Jawel hoor. Opener kan helemaal niet:
Afbeelding

:rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ray5150 »

Walt schreef:
Weer een luisterdag zonder Dre? Moeten we ons zorgen gaan maken...? :rofl:
Waar was jij dan ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door dre »

Het is nogal wat! :shock:

Ik heb momenteel weing tijd,dus het is kiezen tussen nuttig en............. :rofl:

Een beetje meer in de regio zou ook wel een hoop oplossen.......

Als ik wist dat Walter er niet was...... :lagge:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door dre »

Oeps,dubbel post.....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ds23man »

piet1955 schreef:
Mijn eerste Diy luisterdag en geen verkeerde.
Na wat opstart problemen met de media server van Hans kwamen de RD40's daarna erg goed tot hun recht in deze niet te grote zaal.
Zonder echt wat te hoeven DSP'n een heel erg lekkere bas en een mid en hoog zoals ik het thuis ook ervaar.
Voorzichtig gedraaid want de cross over was rond de 275Hz.
Had misschien voor deze zaal ietsjes hoger gemogen hadden ze wat meer kunnen knallen.
Leermomentje en misschien iets om te doen in Breda. Samen met de Ultra Zooom?
Mannen bedankt voor deze ervaring.
Leuk, een B&G shootout in Breda!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ray5150 »

Eerst zien, dan geloven ! :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ds23man »

hsmeets schreef:
dames? en heren,

zo te lezen een geslaagde dag, ik had er graag bij geweest. Die RD40's spreken wel tot mijn verbeelding en had ik graag wel eens gehoord.

Huib
15 februari heb je een herkansing in het Oosten des lands, maar dan de RD50's....
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door John P »

Als er trouwens nog een dag georganiseerd wordt in Groesbeek, dan is het wel leuk om Berndt Timmermans van Hobby Hifi uit te nodigen. Kleve ligt maar twintig kilometer verder.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ds23man »

Leeft Jan eigenlijk nog wel? Of is ie op de terugweg in de pakken Rockwool gesmoord......... :shock:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door hsmeets »

ds23man schreef:
hsmeets schreef:
dames? en heren,

zo te lezen een geslaagde dag, ik had er graag bij geweest. Die RD40's spreken wel tot mijn verbeelding en had ik graag wel eens gehoord.

Huib
15 februari heb je een herkansing in het Oosten des lands, maar dan de RD50's....
mhmm, 220km enkele reis, ik ga er eens over nadenken.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”