28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Porcino »

Ik gooi nog ff wat Supra netsnoeren in de auto en een PS audio Duet. Goeie kans dat het lichtnet daar baaie vervuild is...
moerman
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 17:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door moerman »

Ik kom iets later ivm het afbouwen van de boxen. Ga nu de boel afmonteren

Wout
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Wowly »

Meetset is werkende, ik vertrek zo naar venlo om mijn rockwool te halen en ga daarna door naar nijmegen.......
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door architect »

moerman schreef:
Ik kom iets later ivm het afbouwen van de boxen. Ga nu de boel afmonteren

Wout
grappig, had ik ook met luisterdag Beetsterzwaag,
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ds23man »

Zijn er al foto's??????? :mrgreen:
moerman
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 17:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door moerman »

Klaar! Nu inpakken en wegwezen...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Henkjan »

:foto:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

Manshoog van Gijs:
Bijlagen
Manshoog
Manshoog
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

Ik heb meer geluisterd dan foto's gemaakt. Bovendien maakt mijn telefoon geen beste foto's. De manshoog kwam in de ruimte goed tot zijn recht. Leuk ontwerp.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Porcino »

Zo, ik weer thuis, ik heb weer genoten! Het zaaltje was dikke prima! Koffie/thee hoekje met extra lekkers, voldoende wandcontactdozen (ook handig :) ) en ruim parkeergelegenheid.

Het was grappig te zien dat er deze dag nauwelijks gestreamed werd en er geen enkele (!) open baffle speaker was te zien! En toch hebben we enkele hele leuke setjes mogen horen :-)

Iedereen enorm bedankt weer voor de leuke dag!

De foto's staan nu te uploaden, na een kleine sorteerslag zal ik hier zo een dwarsdoorsnede posten.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door John P »

Ik ben weer heel thuis. Het was gezellig en informatief, het voordeel van zo'n kleine meeting is dat je meer gefocust bent en niet zo snel naar de volgende set loopt. Het niveau van de inzendingen was erg hoog vond ik, geen echte wanklank te ontdekken.
Hannesie heeft een probleem met de computer en vele stuurlui aan wal.
Hannesie heeft een probleem met de computer en vele stuurlui aan wal.
Een braaf klasje in een stemmig zaaltje.
Een braaf klasje in een stemmig zaaltje.
moerman
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 17:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door moerman »

Electrostaten of Magnetostaten? In ieder geval klonken deze luidsprekers van Piet fantastisch. Heel transparant en geweldige bas.
Bijlagen
20131228_154852.jpg
moerman
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 17:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door moerman »

Ik laat het posten van foto's maar aan anderen over, geen doen vanaf mijn mobiel... Ik heb vandaag genoten! Leuke mensen en muziek. En geweldig om mijn nieuwe boxen aan de tand te kunnen voelen in zo' n gezelschap. Ik ben heel tevreden met mijn Er18DXTs en vond dat ze prima meekwamen. En dat op 8 watt buizen! Dank voor deze kans!
Ook leuk om te spreken met het forumlid dat de Idunns had gemodificeerd. Zijn bouwverslag heeft een belangrijke rol gespeeld in de keus van mijn boxen.

Wout
Bijlagen
20131228_174844.jpg
Laatst gewijzigd door moerman op za 28 dec 2013, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
piet1955
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 19:23
Locatie: Best

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door piet1955 »

Mijn eerste Diy luisterdag en geen verkeerde.
Na wat opstart problemen met de media server van Hans kwamen de RD40's daarna erg goed tot hun recht in deze niet te grote zaal.
Zonder echt wat te hoeven DSP'n een heel erg lekkere bas en een mid en hoog zoals ik het thuis ook ervaar.
Voorzichtig gedraaid want de cross over was rond de 275Hz.
Had misschien voor deze zaal ietsjes hoger gemogen hadden ze wat meer kunnen knallen.
Leermomentje en misschien iets om te doen in Breda. Samen met de Ultra Zooom?
Mannen bedankt voor deze ervaring.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

Een prachtige luidspreker (de RD40 van Piet). Een strak en diep laag en een formidabele gedetailleerdheid. Leuk om die eens gehoord te hebben.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Wowly »

Ik vond het ook heel erg gezellig! Leuke lokatie, klonk helegaar niet slecht!! Goeie connecties daar trouwens.... En lekker frietjes hahaha

Vandaag mooie set gehoord, en een stel goeie breedbanders, altijd fijn om naar te luisteren..

Volgend jaar weer??
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ray5150 »

Leuke dag gehad, flinke reis want onderweg wat mensen en spullen opgepikt...
Gezellige locatie, met een heel redelijke klank.
Goede organisatie van Motorfred, de koffie stond al klaar bij binnenkomst.

Wat fotootjes om het beeld completer te maken :
De opmerkelijke Manshoog speaker.
De opmerkelijke Manshoog speaker.
Jan is nog steeds verbaasd dat zijn meetset blijkt te werken.
Jan is nog steeds verbaasd dat zijn meetset blijkt te werken.
Een werkelijk prachtig opgebouwde KT66 PP versterker
Een werkelijk prachtig opgebouwde KT66 PP versterker
En de bijbehorend keurig opgebouwde passieve pré
En de bijbehorend keurig opgebouwde passieve pré
Jan is druk in de weer met het meetprogramma.
Jan is druk in de weer met het meetprogramma.
De CD speler van ondergeteknde trok ook een hoop bekijks, hij heeft ook de hele dag staan draaien...
De CD speler van ondergeteknde trok ook een hoop bekijks, hij heeft ook de hele dag staan draaien...
Een draaitafel met zelfgebouwde arm, klonk prachtig.
Een draaitafel met zelfgebouwde arm, klonk prachtig.
De bijbehorende buizentrap.
De bijbehorende buizentrap.
De RD40's, zowel in klank als afmetingen groots !
De RD40's, zowel in klank als afmetingen groots !
Het moet niet gekker worden, Jan met een soldeerbout in de weer !
Het moet niet gekker worden, Jan met een soldeerbout in de weer !
De streamer die Hans zoveel hoofdbrekens bezorgde...
De streamer die Hans zoveel hoofdbrekens bezorgde...
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Porcino »

Fototjes :-)
Bijlagen
DSC_7439.jpg
DSC_7433.jpg
DSC_7441.jpg
DSC_7444.jpg
DSC_7446.jpg
DSC_7454.jpg
DSC_7455.jpg
DSC_7462.jpg
DSC_7472.jpg
DSC_7477.jpg
DSC_7478.jpg
DSC_7489.jpg
DSC_7460.jpg
DSC_7469.jpg
DSC_7479.jpg
DSC_7459.jpg
DSC_7491.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door hannesie »

Ik zal eens zien of ik nog wat anders kan toevoegen.
OB.jpg
De enige Open Baffle in Mono. :rofl:
De eerste sessie.
1e.jpg
Met de enige CD speler.
cd.jpg
En Passie pre van Porcino.
passief.jpg
Met de omgebouwde Menno v d Veen bak.
mvdv.jpg
En een compleet beeld.
compleet1.jpg
En hoe de luisterposities werden gebruikt om een beeld te krijgen van de muziek.
luisterpositie.jpg
En waar waren zij het over eens/niet eens, die Hagenezen.
waaroversprakenzij.jpg
De digitale hoek die met behulp van aardig wat koppen koffie eindelijk aan de praat ging.
Het was dus de server, en niet de streamer.
digmetkoffie.jpg
En de luidsprekers in afwachting van wat komen gaat.
kandidaten.jpg
De Platenspeler met het 10 tje toonarmpje, en inmiddels wel bekende Pappaleo luidsprekers.
plaatjedraaien.jpg
armpje.jpg
draaitafel.jpg
sessie3.jpg
En dan de Manshoog.
mans.jpg
manshoog.jpg
Dit zijn naar mijn idee de beelden die ik goed genoeg vond, naast de patat en hamburger.

Ik vond het een prima dag met een ongekende gastvrijheid, die mij de volgende keer weer laat deelnemen.
Bedankt, het was een goede dag, in de breedste betekenis van het woord.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door cool »

Ik ben het geheel met de vorige sprekers eens en mijn foto's zijn bijna een kopie van de hier getoonde.
Motorfred bedankt voor de organisatie. Prima dag met gezellige mensen!
Toch nog maar een paar foto's erbij gezet:
Bijlagen
Doet ie het of niet.JPG
Kan het gaatje niet vinden.JPG
Oh wat mooi.JPG
wat voel ik nu.JPG
Laatst gewijzigd door cool op zo 29 dec 2013, 9:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door rikpost »

Ziet er weer uit als een geslaagde dag!
Ik moest vandaag in Hummelo zijn dus is had het graag gecombineerd .
Helaas liep het allemaal wat uit dus ik heb het niet gehaald.
Jammer want zeker de luidsprekers van Piet stonden op mijn verlanglijstje (groundsound adept) :mrgreen:

Petje af voor alle huis vlijt weer :rock:
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Motorfret »

Allen; graag gedaan. ook ik vond het een geslaagde dag. Heb me zeer vermaakt en was zeker voor herhaling vatbaar.
Vind het altijd zeer leuk om de verschillende concepten te horen (groot, klein, breedbander) en de verschillen die daar dan in zitten. Geeft weer ideeën voor t volgende project :D

Ter info: had qua financien €10,- over. Heb ik aan mn moeder gegeven voor een bosje bloemen.
(zij had immers de koekjes en koffie al klaargezet) :sure:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door architect »

mooi met plaatjes, kan ik nog even meegenieten
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door dre »

Hoe klonken de speakers van Gijs?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Hoe klonken de speakers van Gijs?
Moeilijk te omschrijven natuurlijk met een paar woorden, maar voor zulke forse breedbanders flink boven verwachting. De luistersessie duurde ook vrij lang, we kregen er niet gauw genoeg van. :D
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”