28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ik gooi nog ff wat Supra netsnoeren in de auto en een PS audio Duet. Goeie kans dat het lichtnet daar baaie vervuild is...
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ik kom iets later ivm het afbouwen van de boxen. Ga nu de boel afmonteren
Wout
Wout
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Meetset is werkende, ik vertrek zo naar venlo om mijn rockwool te halen en ga daarna door naar nijmegen.......
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
grappig, had ik ook met luisterdag Beetsterzwaag,moerman schreef:Ik kom iets later ivm het afbouwen van de boxen. Ga nu de boel afmonteren
Wout
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ik heb meer geluisterd dan foto's gemaakt. Bovendien maakt mijn telefoon geen beste foto's. De manshoog kwam in de ruimte goed tot zijn recht. Leuk ontwerp.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Zo, ik weer thuis, ik heb weer genoten! Het zaaltje was dikke prima! Koffie/thee hoekje met extra lekkers, voldoende wandcontactdozen (ook handig
) en ruim parkeergelegenheid.
Het was grappig te zien dat er deze dag nauwelijks gestreamed werd en er geen enkele (!) open baffle speaker was te zien! En toch hebben we enkele hele leuke setjes mogen horen
Iedereen enorm bedankt weer voor de leuke dag!
De foto's staan nu te uploaden, na een kleine sorteerslag zal ik hier zo een dwarsdoorsnede posten.
Het was grappig te zien dat er deze dag nauwelijks gestreamed werd en er geen enkele (!) open baffle speaker was te zien! En toch hebben we enkele hele leuke setjes mogen horen
Iedereen enorm bedankt weer voor de leuke dag!
De foto's staan nu te uploaden, na een kleine sorteerslag zal ik hier zo een dwarsdoorsnede posten.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ik ben weer heel thuis. Het was gezellig en informatief, het voordeel van zo'n kleine meeting is dat je meer gefocust bent en niet zo snel naar de volgende set loopt. Het niveau van de inzendingen was erg hoog vond ik, geen echte wanklank te ontdekken.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Electrostaten of Magnetostaten? In ieder geval klonken deze luidsprekers van Piet fantastisch. Heel transparant en geweldige bas.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ik laat het posten van foto's maar aan anderen over, geen doen vanaf mijn mobiel... Ik heb vandaag genoten! Leuke mensen en muziek. En geweldig om mijn nieuwe boxen aan de tand te kunnen voelen in zo' n gezelschap. Ik ben heel tevreden met mijn Er18DXTs en vond dat ze prima meekwamen. En dat op 8 watt buizen! Dank voor deze kans!
Ook leuk om te spreken met het forumlid dat de Idunns had gemodificeerd. Zijn bouwverslag heeft een belangrijke rol gespeeld in de keus van mijn boxen.
Wout
Ook leuk om te spreken met het forumlid dat de Idunns had gemodificeerd. Zijn bouwverslag heeft een belangrijke rol gespeeld in de keus van mijn boxen.
Wout
Laatst gewijzigd door moerman op za 28 dec 2013, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Mijn eerste Diy luisterdag en geen verkeerde.
Na wat opstart problemen met de media server van Hans kwamen de RD40's daarna erg goed tot hun recht in deze niet te grote zaal.
Zonder echt wat te hoeven DSP'n een heel erg lekkere bas en een mid en hoog zoals ik het thuis ook ervaar.
Voorzichtig gedraaid want de cross over was rond de 275Hz.
Had misschien voor deze zaal ietsjes hoger gemogen hadden ze wat meer kunnen knallen.
Leermomentje en misschien iets om te doen in Breda. Samen met de Ultra Zooom?
Mannen bedankt voor deze ervaring.
Na wat opstart problemen met de media server van Hans kwamen de RD40's daarna erg goed tot hun recht in deze niet te grote zaal.
Zonder echt wat te hoeven DSP'n een heel erg lekkere bas en een mid en hoog zoals ik het thuis ook ervaar.
Voorzichtig gedraaid want de cross over was rond de 275Hz.
Had misschien voor deze zaal ietsjes hoger gemogen hadden ze wat meer kunnen knallen.
Leermomentje en misschien iets om te doen in Breda. Samen met de Ultra Zooom?
Mannen bedankt voor deze ervaring.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Een prachtige luidspreker (de RD40 van Piet). Een strak en diep laag en een formidabele gedetailleerdheid. Leuk om die eens gehoord te hebben.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ik vond het ook heel erg gezellig! Leuke lokatie, klonk helegaar niet slecht!! Goeie connecties daar trouwens.... En lekker frietjes hahaha
Vandaag mooie set gehoord, en een stel goeie breedbanders, altijd fijn om naar te luisteren..
Volgend jaar weer??
Vandaag mooie set gehoord, en een stel goeie breedbanders, altijd fijn om naar te luisteren..
Volgend jaar weer??
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Leuke dag gehad, flinke reis want onderweg wat mensen en spullen opgepikt...
Gezellige locatie, met een heel redelijke klank.
Goede organisatie van Motorfred, de koffie stond al klaar bij binnenkomst.
Wat fotootjes om het beeld completer te maken :
Gezellige locatie, met een heel redelijke klank.
Goede organisatie van Motorfred, de koffie stond al klaar bij binnenkomst.
Wat fotootjes om het beeld completer te maken :
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ik zal eens zien of ik nog wat anders kan toevoegen.
De enige Open Baffle in Mono.
De eerste sessie. Met de enige CD speler. En Passie pre van Porcino. Met de omgebouwde Menno v d Veen bak. En een compleet beeld. En hoe de luisterposities werden gebruikt om een beeld te krijgen van de muziek. En waar waren zij het over eens/niet eens, die Hagenezen. De digitale hoek die met behulp van aardig wat koppen koffie eindelijk aan de praat ging.
Het was dus de server, en niet de streamer. En de luidsprekers in afwachting van wat komen gaat. De Platenspeler met het 10 tje toonarmpje, en inmiddels wel bekende Pappaleo luidsprekers. En dan de Manshoog. Dit zijn naar mijn idee de beelden die ik goed genoeg vond, naast de patat en hamburger.
Ik vond het een prima dag met een ongekende gastvrijheid, die mij de volgende keer weer laat deelnemen.
Bedankt, het was een goede dag, in de breedste betekenis van het woord.
De eerste sessie. Met de enige CD speler. En Passie pre van Porcino. Met de omgebouwde Menno v d Veen bak. En een compleet beeld. En hoe de luisterposities werden gebruikt om een beeld te krijgen van de muziek. En waar waren zij het over eens/niet eens, die Hagenezen. De digitale hoek die met behulp van aardig wat koppen koffie eindelijk aan de praat ging.
Het was dus de server, en niet de streamer. En de luidsprekers in afwachting van wat komen gaat. De Platenspeler met het 10 tje toonarmpje, en inmiddels wel bekende Pappaleo luidsprekers. En dan de Manshoog. Dit zijn naar mijn idee de beelden die ik goed genoeg vond, naast de patat en hamburger.
Ik vond het een prima dag met een ongekende gastvrijheid, die mij de volgende keer weer laat deelnemen.
Bedankt, het was een goede dag, in de breedste betekenis van het woord.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ik ben het geheel met de vorige sprekers eens en mijn foto's zijn bijna een kopie van de hier getoonde.
Motorfred bedankt voor de organisatie. Prima dag met gezellige mensen!
Toch nog maar een paar foto's erbij gezet:
Motorfred bedankt voor de organisatie. Prima dag met gezellige mensen!
Toch nog maar een paar foto's erbij gezet:
Laatst gewijzigd door cool op zo 29 dec 2013, 9:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Ziet er weer uit als een geslaagde dag!
Ik moest vandaag in Hummelo zijn dus is had het graag gecombineerd .
Helaas liep het allemaal wat uit dus ik heb het niet gehaald.
Jammer want zeker de luidsprekers van Piet stonden op mijn verlanglijstje (groundsound adept)
Petje af voor alle huis vlijt weer
Ik moest vandaag in Hummelo zijn dus is had het graag gecombineerd .
Helaas liep het allemaal wat uit dus ik heb het niet gehaald.
Jammer want zeker de luidsprekers van Piet stonden op mijn verlanglijstje (groundsound adept)
Petje af voor alle huis vlijt weer
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Allen; graag gedaan. ook ik vond het een geslaagde dag. Heb me zeer vermaakt en was zeker voor herhaling vatbaar.
Vind het altijd zeer leuk om de verschillende concepten te horen (groot, klein, breedbander) en de verschillen die daar dan in zitten. Geeft weer ideeën voor t volgende project
Ter info: had qua financien €10,- over. Heb ik aan mn moeder gegeven voor een bosje bloemen.
(zij had immers de koekjes en koffie al klaargezet)
Vind het altijd zeer leuk om de verschillende concepten te horen (groot, klein, breedbander) en de verschillen die daar dan in zitten. Geeft weer ideeën voor t volgende project
Ter info: had qua financien €10,- over. Heb ik aan mn moeder gegeven voor een bosje bloemen.
(zij had immers de koekjes en koffie al klaargezet)
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
mooi met plaatjes, kan ik nog even meegenieten
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)
Moeilijk te omschrijven natuurlijk met een paar woorden, maar voor zulke forse breedbanders flink boven verwachting. De luistersessie duurde ook vrij lang, we kregen er niet gauw genoeg van.dre schreef:Hoe klonken de speakers van Gijs?
