woofer vervangen van jbl tlx 710 speakers
Moderator: Beheerdersteam
woofer vervangen van jbl tlx 710 speakers
hello mijn woofers van de jbl tlx 710 zijn kapot welke moet ik nu plaatsen
Re: woofer vervangen van jbl tlx 710 speakers
Het modelletje woofer staat in de PDF (zie bijlage) vermeld .... de A0908A 
Vertel eerst eens waarom jij denkt (of weet) dat de huidige woofers kapot zijn, misschien zijn de huidige units nog wel te redden
Vertel eerst eens waarom jij denkt (of weet) dat de huidige woofers kapot zijn, misschien zijn de huidige units nog wel te redden
- Bijlagen
-
- TLX 710 .pdf
- (47.77 KiB) 910 keer gedownload
-
wouter
- Ook commercieel actief
bonnevile schreef:hello mijn woofers van de jbl tlx 710 zijn kapot welke moet ik nu plaatsen
De originele, gerefoamd. Kost ca. 40,- euro per stuk als je het laat doen. Je zou evt. voor rond de 30,- euro een alternatief kunnen zoeken maar dat lijkt me echt heel dom omdat je dan voor bijna hetzelfde geld het goed gehad zou hebben. Een andere woofer is 99% kans dat het minder past, zowel qua pasvorm maar vooral qua klank en filterwerking enz. enz.
Probeer Henk Kippersluis van Marktplaats maar eens... Als je hem niet kan vinden breng ik je wel in contact.
omdat ze rammelen en de foam weg is en ik veel te luid speel
-
wouter
- Ook commercieel actief
laten refoamen dus, alternatieven zijn bijna even duur en in elk geval slechter. Zijn je speakers ook meteen waardeloos bij verkoop, als ze niet meer origineel zijn. Je kunt ook kijken naar iets anders 2e hands en deze met vergane foamranden te koop zetten.
hallo happy new year tot nu toe heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op woofers vervangen van jbl tlx 710 ondertussen heb ik van een vriend gratis 2 woofers gekregen namelijk CPA8-100 maar zijn die woofers wel goed om te plaatsen in mijn jbl tlx 710 boxen of niet graag een antwoord dank u
Laatst gewijzigd door bonnevile op wo 01 jan 2014, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- bas focal m180
- Contacteer:
Goede kwaliteits speakers met rotte randen gaan goedkoop in de verkoop en de nieuwe eigenaar zet een randje erop en heeft een speaker die goedkoper is dan als die geen rotte randen had .bonnevile schreef:hallo wie koopt er nu kapotte speakers :
-
wouter
- Ook commercieel actief
Ik koop voor honderden euro's per jaar, zo niet meer dan duizend, aan speakers met kapotte foamranden.
Zie bijv. hier:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7&start=75
Maar geen JBL hoor
Zie bijv. hier:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7&start=75
Maar geen JBL hoor
- bas focal m180
- Contacteer:
De een drinkt de ander rookt en weereen ander is altijd high van de tinner en lijmverwijderaarwouter schreef:Ik koop voor honderden euro's per jaar, zo niet meer dan duizend, aan speakers met kapotte foamranden.
Volgens mij heb je eerder dan van dit spul nodig :bonnevile schreef:omdat ze rammelen en de foam weg is en ik veel te luid speel
- pappaleo
- Contacteer:
Zijn je nieuwe speakers eindelijk klaar, Ray?ray5150 schreef:Volgens mij heb je eerder dan van dit spul nodig :![]()
![]()
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Bij deze haal ik je topic omhoog, want 6 berichten verder en 9 dagen later valt zo'n wijziging niet meer op:
Aanvankelijk, bonnevile schreef:hallo heb ondertussen twee woofers gekregen gratis cpa8-100
Bij wijziging, bonnevile schreef:hallo happy new year tot nu toe heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op woofers vervangen van jbl tlx 710 ondertussen heb ik van een vriend gratis 2 woofers gekregen namelijk CPA8-100 maar zijn die woofers wel goed om te plaatsen in mijn jbl tlx 710 boxen of niet graag een antwoord dank u
Laatst bijgewerkt door bonnevile op wo 01 jan 2014, 11:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Schroef ze d'r in zou ik zeggen. Zijn Beide 8" en 8 ohm en het geeft je de tijd om de originele woofers te refoamen.
Volgens mij met deze:
http://www.speakerrepairshop.com/index. ... 13&lang=NL
Volgens mij met deze:
http://www.speakerrepairshop.com/index. ... 13&lang=NL
Maar ff serieus, mijn antwoord. Als je de complete luidspreker goed vind, en je wil die kwaliteit terug, dan moet je de originele units maar reconen. Als je gewoon heel veel herrie wil en geen geduld hebt (!) dan kun je best die andere units d'r inschroeven. Echt heel goed klinken zal het niet.
hallo bedankt voor u antwoord maar waarom zullen ze niet zo klinken als voorheen
Omdat bij iedere andere driver de eigenschappen (Thiele/ Small parameters) wat verschillen ten opzichte van elkaar.
De kast en het filter zijn erop berekend om op die eigenschappen aan te sluiten.
Ga je daar een andere unit in zetten, dan zullen kast, driver, en filter niet meer 100 % met elkaar matchen. Daarom.
De kast en het filter zijn erop berekend om op die eigenschappen aan te sluiten.
Ga je daar een andere unit in zetten, dan zullen kast, driver, en filter niet meer 100 % met elkaar matchen. Daarom.
hallo ray bedankt alvast voor u advies zal de kapotte speakers refoamen ondertussen plaats ik de 2 nieuwe in de boxen nogmaals dank aan alle die hebben greageerd happy new year all