Squeezebox opvolger maken

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Zweitse schreef:
We wachten in spanning af. :mrgreen:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9#p1655569
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik heb hier inmiddels wel via de USB uitgang en PCM 29xx sp/dif omzetter en de software van Picoreplayer
de Raspberry aan de praat met de Squeezelite toepassing. :rock:

Het speelt goed, wel moet ik de volume knop wat meer open schroeven.
RASP.JPG
RASP1.JPG
DSC_1232.jpg
In Beetsterzwaag had ik het met MPD en nu dus met SqueezeLite en dan moet hij wel nog een server hebben die de muziek via Logitech Media Server ter beschikking stelt, maar die heb ik hier wel. :sure: :lol:
Nu nog via/met een draadje, maar ik kan uiteraard ook dat nog met draadloos toepassen.

De aanpassing om de boel aan de praat te krijgen/configureren is behoorlijk beperkt, het is eigenlijk maar 1 regeltje schrijven, en weten wat er moet staan. :wink:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Weer een nieuwe ontdekking, :kwijl: 8) 8).

Hij speelt dus ook 24/192 af, en DSD64 via de DoP methode, via de Amanero>AF-Dac 2013. :rock: :rock: :rock:

En wie het niet geloven wil, moet maar komen luisteren. :rofl:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Heel mooi werk,Hans O:)

Dat omzetten van usb naar SPdif,waar doe je dat mee?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

usb.JPG
Dat is een HA-INFO PCM2902, dus een redelijk goedkoop dingetje, iets van € 10,-- als ik het mij goed herinner.
Ik heb trouwens net even de nieuwere software (1.07) uitgeprobeerd, was sinds gisteren uit, maar is niet beter als het was, eerder minder.
Nu weer terug naar 1.06 :kwijl:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Bedankt.

En de grote vraag?

Hoe klinkt het t.o.v. de squeezebox?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Dat heb ik vrijdagavond eens beluisterd, beide op dezelfde VV, maar helaas niet 2x dezelfde DAC.
Maar ik durf wel te zeggen dat het verschil wat je hoort, is het karakter van de verschillende DAC's.

In Eernewoude (Watershow)had ik hem naast toch wel aardige CD speler staan en dan de AF-DAC 2013 staan, en daar ging hij makkelijk overheen.
Als ik hem dan in een kastje zou zetten met een goede 5V voeding (ik heb nog een Shunt voeding van Guido Tent liggen) en dan een koppeling met de I2S van de ESS 9023 dac printje, die dan ook op dezelfde voeding kan, kon het wel eens een heeeeel leuk dingetje worden. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Eindelijk, bijna doel in zicht............... :mrgreen:

=D> =D> =D>
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door mischa72 »

Goed bezig Hans ! Het niveau van de projecten hier overstijgt wel het hobbyniveau :-$
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door knuisje »

hannesie schreef:
En wie het niet geloven wil, moet maar komen luisteren. :rofl:
Ik geloof het niet. :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

In afwachting of het hier gaat lukken,al vast deze jongens besteld............ :mrgreen:

Een keer wat anders om mee te stoeien.
Bijlagen
384khz32bit-pcm5102a-dac-i2s-input-ultra-low-noise-regulator.jpg
isolated-32bit-384khz-usb-to-i2sspdif-cm6631a-pcb-for-es9018-ak4399-pcm1794.jpg
isolated-32bit-384khz-usb-to-i2sspdif-cm6631a-pcb-for-es9018-ak4399-pcm1794.jpg (13.88 KiB) 732 keer bekeken
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

De jongens zijn binnen.

Al wat meer info over dat I2S RPI ?

DI INHK,had er ook een I2S kabeltje bij gedaan,niet besteld wel gekregen......... =D> =D>

Wel klein die printjes :-s
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Zweitse »

Die twee heb ik ook nog steeds bij mijn favorieten staan op Ebay :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Als het goed is krijg ik van de week mijn HifiBerry DAC binnen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Als het goed is krijg ik van de week mijn HifiBerry DAC binnen.
Ik zag in de nieuwsletter inderdaad dat de pré orders verzonden zijn. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met het DAC bordje i.s.m. de Pi.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

En daar istie. :mrgreen:
Ik ben al even aan het solderen geweest, en de uitgangen op een 2,5 header gezet.
berry.jpg
Het Cubie boardje loopt nu ook , maar het configureren met Wabadmin wil niet echt lukken.
Tevens is de door Debian gebruikte versie van Mpd, die wel makkelijk is te installeren, nog wel de versie 0.16.7, en ondersteunt nog geen DSD zoals Vortexbox.

Morgen maar eens zien of we de HiFiBerry aan de praat kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Het draait nu dus via de PC speakers en nu maar eens even beneden luisteren.

Het lijkt aardig gevoelig voor niet correct afsluiten lijkt het.

Het probleem met RaspiFy lijkt nu te zijn opgelost, voor wat betreft de koppeling met de server, het bleek een versie fout van NFS te zijn.

Hij ziet nu zonder problemen de Ubuntu server, en de distributie naam is gewijzigd in Volumio
http://www.raspyfi.com/volumio-your-new ... er-is-out/
En lijkt dus wel DSD te ondersteunen, en de I2S is te configureren met een menu voor de HiFiBerry en anderen.
Zo dadelijk maar eens luisteren naar de verschillen, voorlopig een goede indruk voor wat betreft de kwaliteit van het geluid. :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

volumio.JPG
Het klinkt echt lekker. :D :D
server.JPG
server.JPG (13.17 KiB) 553 keer bekeken
Hij komt ook netjes in het Netwerk tevoorschijn, en dan kun je ook met de rechtermuisknop de webpagina laten openen met het bovenstaand resultaat. en ik heb dus ook de bediening voor de MPD (Muusic player Deamon ) via het tablet om te bedienen.

Morgen mee naar de Linux club, ze willen in januari er wel een demo mee hebben, om te zien, sorry horen, hoe dat dan werkt. :mrgreen:
En misschien dan ook wel even de Squeezelite installeren, dat bediend toch wel makkelijker.
Echte 24/192 is nog niet lekker, hapert dus. :oops:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

@ Democles.

Kijk eens hier.
http://volumio.org/forum/hifiberry-and- ... t-t29.html
Voor dat printje met de 9023 heb je wel een master clock nodig, wat ik al dacht.
DSC_1316a.JPG
oor de stabielere bevestiging dus ook de grote header er bij gezet, heeft verder geen functie.
Geluid is een warmere klank en iets minder duidelijk aanwezig hoog, maar ik ben benieuwd hoe het gaat worden met er een nettere voeding aan te knopen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

Hans, als je een 24/192 afspeelt vanaf een geheugenkaartje in de Pi, heeft ie dat probleem dan ook?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Op het geheugenkaartje staat het besturingssysteem, Volumio in dit geval, en het zal hem zitten in de buffering neem ik aan.
De netwerkverbindig is een gigabit, daar zal het niet aan liggen.

Bij de SB Touch kan ik de netwerkverbinding er uit trekken en dan speelt hij nog bijna 2 minuten door.

Dat zal nog wel even schelen, maar ik zal eens zien of ik met buffering dat kan oplossen/wijzigen.
Het lijkt dat dat instelbaar is, misschien vanavond eens proberen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

Het kan dan wel een gigabit verbinding zijn, maar ik denk dat de Pi dat nooit kan bijbenen.

Om uit te sluiten of de haperingen veroorzaakt worden door de brakke LAN en USB implementatie zou je een highres file vanaf je geheugenkaartje kunnen spelen. Of heb je daar niet genoeg ruimte voor?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Henkjan »

de LAN van de Pi loopt toch over de USB bus iirc?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Inderdaad, als ik het goed heb, maar zoals je ziet op de foto hangt er niets aan de USB, het gaat met I2S uit.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

opties.JPG
Nu maar eens uitzoeken welke waardes er moeten komen.
De Pi heeft zelf natuurlijk wel een 100 netwerkverbinding, dus de aanvoer zal het probleem niet zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”