http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9#p1655569Zweitse schreef:We wachten in spanning af.
Squeezebox opvolger maken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Squeezebox opvolger maken
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik heb hier inmiddels wel via de USB uitgang en PCM 29xx sp/dif omzetter en de software van Picoreplayer
de Raspberry aan de praat met de Squeezelite toepassing.
Het speelt goed, wel moet ik de volume knop wat meer open schroeven. In Beetsterzwaag had ik het met MPD en nu dus met SqueezeLite en dan moet hij wel nog een server hebben die de muziek via Logitech Media Server ter beschikking stelt, maar die heb ik hier wel.
Nu nog via/met een draadje, maar ik kan uiteraard ook dat nog met draadloos toepassen.
De aanpassing om de boel aan de praat te krijgen/configureren is behoorlijk beperkt, het is eigenlijk maar 1 regeltje schrijven, en weten wat er moet staan.
de Raspberry aan de praat met de Squeezelite toepassing.
Het speelt goed, wel moet ik de volume knop wat meer open schroeven. In Beetsterzwaag had ik het met MPD en nu dus met SqueezeLite en dan moet hij wel nog een server hebben die de muziek via Logitech Media Server ter beschikking stelt, maar die heb ik hier wel.
Nu nog via/met een draadje, maar ik kan uiteraard ook dat nog met draadloos toepassen.
De aanpassing om de boel aan de praat te krijgen/configureren is behoorlijk beperkt, het is eigenlijk maar 1 regeltje schrijven, en weten wat er moet staan.
Re: Squeezebox opvolger maken
Weer een nieuwe ontdekking,
.
Hij speelt dus ook 24/192 af, en DSD64 via de DoP methode, via de Amanero>AF-Dac 2013.

En wie het niet geloven wil, moet maar komen luisteren.
Hij speelt dus ook 24/192 af, en DSD64 via de DoP methode, via de Amanero>AF-Dac 2013.
En wie het niet geloven wil, moet maar komen luisteren.
Re: Squeezebox opvolger maken
Heel mooi werk,Hans
Dat omzetten van usb naar SPdif,waar doe je dat mee?
Dat omzetten van usb naar SPdif,waar doe je dat mee?
Re: Squeezebox opvolger maken
Dat is een HA-INFO PCM2902, dus een redelijk goedkoop dingetje, iets van € 10,-- als ik het mij goed herinner.
Ik heb trouwens net even de nieuwere software (1.07) uitgeprobeerd, was sinds gisteren uit, maar is niet beter als het was, eerder minder.
Nu weer terug naar 1.06
Ik heb trouwens net even de nieuwere software (1.07) uitgeprobeerd, was sinds gisteren uit, maar is niet beter als het was, eerder minder.
Nu weer terug naar 1.06
Re: Squeezebox opvolger maken
Bedankt.
En de grote vraag?
Hoe klinkt het t.o.v. de squeezebox?
En de grote vraag?
Hoe klinkt het t.o.v. de squeezebox?
Re: Squeezebox opvolger maken
Dat heb ik vrijdagavond eens beluisterd, beide op dezelfde VV, maar helaas niet 2x dezelfde DAC.
Maar ik durf wel te zeggen dat het verschil wat je hoort, is het karakter van de verschillende DAC's.
In Eernewoude (Watershow)had ik hem naast toch wel aardige CD speler staan en dan de AF-DAC 2013 staan, en daar ging hij makkelijk overheen.
Als ik hem dan in een kastje zou zetten met een goede 5V voeding (ik heb nog een Shunt voeding van Guido Tent liggen) en dan een koppeling met de I2S van de ESS 9023 dac printje, die dan ook op dezelfde voeding kan, kon het wel eens een heeeeel leuk dingetje worden.

Maar ik durf wel te zeggen dat het verschil wat je hoort, is het karakter van de verschillende DAC's.
In Eernewoude (Watershow)had ik hem naast toch wel aardige CD speler staan en dan de AF-DAC 2013 staan, en daar ging hij makkelijk overheen.
Als ik hem dan in een kastje zou zetten met een goede 5V voeding (ik heb nog een Shunt voeding van Guido Tent liggen) en dan een koppeling met de I2S van de ESS 9023 dac printje, die dan ook op dezelfde voeding kan, kon het wel eens een heeeeel leuk dingetje worden.
Re: Squeezebox opvolger maken
Goed bezig Hans ! Het niveau van de projecten hier overstijgt wel het hobbyniveau 
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik geloof het niet.hannesie schreef:En wie het niet geloven wil, moet maar komen luisteren.
Re: Squeezebox opvolger maken
In afwachting of het hier gaat lukken,al vast deze jongens besteld............ 
Een keer wat anders om mee te stoeien.
Een keer wat anders om mee te stoeien.
Re: Squeezebox opvolger maken
De jongens zijn binnen.
Al wat meer info over dat I2S RPI ?
DI INHK,had er ook een I2S kabeltje bij gedaan,niet besteld wel gekregen.........
Wel klein die printjes
Al wat meer info over dat I2S RPI ?
DI INHK,had er ook een I2S kabeltje bij gedaan,niet besteld wel gekregen.........
Wel klein die printjes
Re: Squeezebox opvolger maken
Die twee heb ik ook nog steeds bij mijn favorieten staan op Ebay 
Re: Squeezebox opvolger maken
Als het goed is krijg ik van de week mijn HifiBerry DAC binnen.
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik zag in de nieuwsletter inderdaad dat de pré orders verzonden zijn. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met het DAC bordje i.s.m. de Pi.hannesie schreef:Als het goed is krijg ik van de week mijn HifiBerry DAC binnen.
Re: Squeezebox opvolger maken
En daar istie.
Ik ben al even aan het solderen geweest, en de uitgangen op een 2,5 header gezet. Het Cubie boardje loopt nu ook , maar het configureren met Wabadmin wil niet echt lukken.
Tevens is de door Debian gebruikte versie van Mpd, die wel makkelijk is te installeren, nog wel de versie 0.16.7, en ondersteunt nog geen DSD zoals Vortexbox.
Morgen maar eens zien of we de HiFiBerry aan de praat kunnen krijgen.
Ik ben al even aan het solderen geweest, en de uitgangen op een 2,5 header gezet. Het Cubie boardje loopt nu ook , maar het configureren met Wabadmin wil niet echt lukken.
Tevens is de door Debian gebruikte versie van Mpd, die wel makkelijk is te installeren, nog wel de versie 0.16.7, en ondersteunt nog geen DSD zoals Vortexbox.
Morgen maar eens zien of we de HiFiBerry aan de praat kunnen krijgen.
Re: Squeezebox opvolger maken
Het draait nu dus via de PC speakers en nu maar eens even beneden luisteren.
Het lijkt aardig gevoelig voor niet correct afsluiten lijkt het.
Het probleem met RaspiFy lijkt nu te zijn opgelost, voor wat betreft de koppeling met de server, het bleek een versie fout van NFS te zijn.
Hij ziet nu zonder problemen de Ubuntu server, en de distributie naam is gewijzigd in Volumio
http://www.raspyfi.com/volumio-your-new ... er-is-out/
En lijkt dus wel DSD te ondersteunen, en de I2S is te configureren met een menu voor de HiFiBerry en anderen.
Zo dadelijk maar eens luisteren naar de verschillen, voorlopig een goede indruk voor wat betreft de kwaliteit van het geluid.
Het lijkt aardig gevoelig voor niet correct afsluiten lijkt het.
Het probleem met RaspiFy lijkt nu te zijn opgelost, voor wat betreft de koppeling met de server, het bleek een versie fout van NFS te zijn.
Hij ziet nu zonder problemen de Ubuntu server, en de distributie naam is gewijzigd in Volumio
http://www.raspyfi.com/volumio-your-new ... er-is-out/
En lijkt dus wel DSD te ondersteunen, en de I2S is te configureren met een menu voor de HiFiBerry en anderen.
Zo dadelijk maar eens luisteren naar de verschillen, voorlopig een goede indruk voor wat betreft de kwaliteit van het geluid.
Re: Squeezebox opvolger maken
Het klinkt echt lekker.
Hij komt ook netjes in het Netwerk tevoorschijn, en dan kun je ook met de rechtermuisknop de webpagina laten openen met het bovenstaand resultaat. en ik heb dus ook de bediening voor de MPD (Muusic player Deamon ) via het tablet om te bedienen.
Morgen mee naar de Linux club, ze willen in januari er wel een demo mee hebben, om te zien, sorry horen, hoe dat dan werkt.
En misschien dan ook wel even de Squeezelite installeren, dat bediend toch wel makkelijker.
Echte 24/192 is nog niet lekker, hapert dus.
Morgen mee naar de Linux club, ze willen in januari er wel een demo mee hebben, om te zien, sorry horen, hoe dat dan werkt.
En misschien dan ook wel even de Squeezelite installeren, dat bediend toch wel makkelijker.
Echte 24/192 is nog niet lekker, hapert dus.
Re: Squeezebox opvolger maken
@ Democles.
Kijk eens hier.
http://volumio.org/forum/hifiberry-and- ... t-t29.html
Voor dat printje met de 9023 heb je wel een master clock nodig, wat ik al dacht. oor de stabielere bevestiging dus ook de grote header er bij gezet, heeft verder geen functie.
Geluid is een warmere klank en iets minder duidelijk aanwezig hoog, maar ik ben benieuwd hoe het gaat worden met er een nettere voeding aan te knopen.
Kijk eens hier.
http://volumio.org/forum/hifiberry-and- ... t-t29.html
Voor dat printje met de 9023 heb je wel een master clock nodig, wat ik al dacht. oor de stabielere bevestiging dus ook de grote header er bij gezet, heeft verder geen functie.
Geluid is een warmere klank en iets minder duidelijk aanwezig hoog, maar ik ben benieuwd hoe het gaat worden met er een nettere voeding aan te knopen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
Hans, als je een 24/192 afspeelt vanaf een geheugenkaartje in de Pi, heeft ie dat probleem dan ook?
Re: Squeezebox opvolger maken
Op het geheugenkaartje staat het besturingssysteem, Volumio in dit geval, en het zal hem zitten in de buffering neem ik aan.
De netwerkverbindig is een gigabit, daar zal het niet aan liggen.
Bij de SB Touch kan ik de netwerkverbinding er uit trekken en dan speelt hij nog bijna 2 minuten door.
Dat zal nog wel even schelen, maar ik zal eens zien of ik met buffering dat kan oplossen/wijzigen.
Het lijkt dat dat instelbaar is, misschien vanavond eens proberen.
De netwerkverbindig is een gigabit, daar zal het niet aan liggen.
Bij de SB Touch kan ik de netwerkverbinding er uit trekken en dan speelt hij nog bijna 2 minuten door.
Dat zal nog wel even schelen, maar ik zal eens zien of ik met buffering dat kan oplossen/wijzigen.
Het lijkt dat dat instelbaar is, misschien vanavond eens proberen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
Het kan dan wel een gigabit verbinding zijn, maar ik denk dat de Pi dat nooit kan bijbenen.
Om uit te sluiten of de haperingen veroorzaakt worden door de brakke LAN en USB implementatie zou je een highres file vanaf je geheugenkaartje kunnen spelen. Of heb je daar niet genoeg ruimte voor?
Om uit te sluiten of de haperingen veroorzaakt worden door de brakke LAN en USB implementatie zou je een highres file vanaf je geheugenkaartje kunnen spelen. Of heb je daar niet genoeg ruimte voor?
Re: Squeezebox opvolger maken
Inderdaad, als ik het goed heb, maar zoals je ziet op de foto hangt er niets aan de USB, het gaat met I2S uit.
Re: Squeezebox opvolger maken
Nu maar eens uitzoeken welke waardes er moeten komen.
De Pi heeft zelf natuurlijk wel een 100 netwerkverbinding, dus de aanvoer zal het probleem niet zijn.
De Pi heeft zelf natuurlijk wel een 100 netwerkverbinding, dus de aanvoer zal het probleem niet zijn.
