Gerrit
P.S. De voeding was nogal extreem, de versterker had slechts 70µV brom en ruis op de uitgang
Moderator: Beheerdersteam
Kende ik niet, even google geraadpleegd: programmeerbare timer, was misschien nog eenvoudiger geweest ipv de 'teller' 4060. Is dat al een oud ding ofzo Kees? Een Farnell bv heeft 'm zelfs niet in het assortiment.audiomanics schreef:Je hebt al wat, maar een IC'tje dat dat allemaal doet heb ik in mijn SE300B zitten: LS7213
En ik moet er ergens nog een hebben liggen.
Kees
Dank voor het meedenken. Die diode snap ik (alhoewel ik denk dat het zo ook goed gaat), R7 aan de basis van Q2 niet. Tijdens opstarten zorgt uitgang pin 4 voor het knipperen van de led, ik wil er niet direkt een led aan hangen vandaar Q3. R7 aan de basis van Q2 voegt toch niets toe?Ah!buis schreef:Leuk schakelingetje.
Twee opmerkingen![]()
Liefst een diode tussen pin 12 en 8 ,pijl aan 8.Anders duwt C1 bij uitschakelen pin 12 onder nul,niet zo goed voor 't IC en als je te vlug weer inschakelt (C1 niet leeg) reset ie soms niet.
Dan Q3 hoeft niet,gewoon R7 aan de basis van Q2.
Anne
Hij bestaat al wel een paar jaar, maar dat Farnell 'm niet heeft bevreemd me niets... Het scheen nogal een bijzonder IC'tje te zijn dat ook gebruikt wordt (of werd) in cruise-missiles.. Ik heb heel wat formulieren moeten invullen en bewijzen wat ik voor baan had eer ik er twee mocht kopen, direct vanaf de fabriek. (de prijs was het niet want ik betaalde iets van 1,75$ per stuk + nog wat verzendkosten..)Barry2001 schreef:Is dat al een oud ding ofzo Kees? Een Farnell bv heeft 'm zelfs niet in het assortiment.
Ha, mooi verhaal. Lijkt me niet verstandig zo'n 'moeilijk' te verkrijgen bouwsteentje te gebruiken voor deze toepassing, ik zou het graag zo universeel mogelijk willen houden. Grappig dat de datasheet dan wel openbaar is, aan de andere kant zul je die ook vast van een Kalashnikov kunnen vindenaudiomanics schreef:Hij bestaat al wel een paar jaar, maar dat Farnell 'm niet heeft bevreemd me niets... Het scheen nogal een bijzonder IC'tje te zijn dat ook gebruikt wordt (of werd) in cruise-missiles.. Ik heb heel wat formulieren moeten invullen en bewijzen wat ik voor baan had eer ik er twee mocht kopen, direct vanaf de fabriek. (de prijs was het niet want ik betaalde iets van 1,75$ per stuk + nog wat verzendkosten..)Barry2001 schreef:Is dat al een oud ding ofzo Kees? Een Farnell bv heeft 'm zelfs niet in het assortiment.
Dus dat ook Farnell ze niet heeft is niet zo vreemd.. Ik moet er nog wel een hebben, als het goed is...
Maar ja, het had ook zomaar kunnen zijn dat het nu algemeen goed is geworden..
Het maakte mijn SE300B nog weer wat specialer in ieder geval...
Kees
Natuurlijk pin 4 niet aan de led,daar zit R7.Die kan R7 kan aan basis Q2 (dan zitten er twee aan),dient zo ook voor knipperen,Q3 is niet nodig.Barry2001 schreef:Dank voor het meedenken. Die diode snap ik (alhoewel ik denk dat het zo ook goed gaat), R7 aan de basis van Q2 niet. Tijdens opstarten zorgt uitgang pin 4 voor het knipperen van de led, ik wil er niet direkt een led aan hangen vandaar Q3. R7 aan de basis van Q2 voegt toch niets toe?
Dat wordt je toch al en ze weten ook precies wat je op je computer hebt staan... niets nieuws onder de zon dus..Ah!buis schreef:voor je 't weet wordt je ook afgeluisterd![]()
De andere kant van R7. Goede morgen, nog niet helemaal wakker hier. Ja natuurlijk, scheelt een tor, ga ik doen.Ah!buis schreef:Natuurlijk pin 4 niet aan de led,daar zit R7.Die kan R7 kan aan basis Q2 (dan zitten er twee aan),dient zo ook voor knipperen,Q3 is niet nodig.Barry2001 schreef:Dank voor het meedenken. Die diode snap ik (alhoewel ik denk dat het zo ook goed gaat), R7 aan de basis van Q2 niet. Tijdens opstarten zorgt uitgang pin 4 voor het knipperen van de led, ik wil er niet direkt een led aan hangen vandaar Q3. R7 aan de basis van Q2 voegt toch niets toe?
Zou maar niet met dat IC van audiomanics beginnen,voor je 't weet wordt je ook afgeluisterd![]()
Anne
Ze mogen alles van me weten, maar niet wanneer de versterker staat voor te gloeien!audiomanics schreef:Dat wordt je toch al en ze weten ook precies wat je op je computer hebt staan... niets nieuws onder de zon dus..Ah!buis schreef:voor je 't weet wordt je ook afgeluisterd![]()
Kees
Ik begrijp je opzet om de inschakelvertraging toe te passen voor de 'gloei' van de eindbuizen.Inschakelvertraging voor de hoogspanning. Requirements, ik wil graag met 1 led (en dan geen meerkleuren led kermis toestand) de status aangeven, kleine minuut vertraging, en zo simpel mogelijk, universeel. Knipperen als alleen de gloeispanning erop staat, continue als de hoogspanning ingeschakeld is.
Middagje prutsen, heb wat verschillende schakelingetjes geprobeerd, het is een beetje een slagveld geworden.