Project Eton 11.2

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

In mijn zoektocht naar een leuk ontwerp waarin ik mijn Eton 11-580Hex en mijn 5-880 hex kon gebruiken stuitte ik op het bijgevoegde ontwerp. De zelfbouw set "Eton 11.2" na een behoorlijke zoektocht is dit eigenlijk het enige ontwerp wat ik heb kunnen vinden waarin beide drivers gebruikt worden. Echter één probleempje......

NIEMAND bouwt dat ding blijkbaar want er is geen bouwverslag of wat ook te vinden.
Na nog wat verder gezocht te hebben stuitte ik op de zogenaamde 'Minuetta' het Kleine broertje van de 'duetta' waar dan wel de 11"er in gebruikt maar niet de 5" Iig heb ik besloten om de maten van de bouwset zoveel mogelijk aan te houden en het ontwerp verder te baseren op de set minuetta's die ik tegenkwam van een duitse bouwer.

Al met al is daar het onderstaande uit gerold.
Bijlagen
Eton 11.2
Eton 11.2
De minuetta van de duitsert.
De minuetta van de duitsert.
mijn ontwerp.
mijn ontwerp.
1-5-1.jpg
Hoe het er ongeveer uit moet gaan zien in de kamer.
Hoe het er ongeveer uit moet gaan zien in de kamer.
De eerste Bouwfoto's
De eerste Bouwfoto's
DSC_0271.JPG
DSC_0272.JPG
DSC_0275.JPG
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Project Eton 11.2

Bericht door Zweitse »

Ziet er mooi uit, ga dit even volgen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project Eton 11.2

Bericht door pappaleo »

Mooi hoor. Je bent lekker productief :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Project Eton 11.2

Bericht door ray5150 »

Dat ziet er heel netjes uit ! Berken multiplex ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Project Eton 11.2

Bericht door ds23man »

Mooi werk, maar zoek de verschillen tussen de tekening en de werkelijkheid!
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

om op jouw niveau te blijven ;) de werkelijkheid ligt op zijn kant.... :P :rofl: :sure:

@ ray

ja wordt een beetje X-Ray XL zo nietwaar ;)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Project Eton 11.2

Bericht door ds23man »

hrscharft schreef:
om op jouw niveau te blijven ;) de werkelijkheid ligt op zijn kant.... :P :rofl: :sure:

@ ray

ja wordt een beetje X-Ray XL zo nietwaar ;)
Ik doelde slechts op de mid sectie! 8-[
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

ow dat :P
njah daar zat toch een heel massief stuk dus kon ik dat niet zo goed weg zagen.
of bedoelde je de midkast op de originele tekening?
ik heb de inhoud wel gelijk gehouden maar er een kastje van gemaakt met inwendig nog minder paralelle vlakken.

Over die mid sectie gesproken, moet ik me nog zorgen maken over de twee ruimtes die met elkaar worden verbonden achter de mid kast.
Dat is in feite een soort tunnel immers.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

midkast
Bijlagen
11-2 mid.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Project Eton 11.2

Bericht door ray5150 »

Als je nou in het vervolg de camera een kwartslag draait zijn de foto's weer recht ! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

ik had de camera een kwartslag gedraaid en ze vervolgens op de pc recht gezet.
maar op een of andere manier heeft het forum ze weer terug om gekieperd :S
peter1961
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 14:07
Locatie: Weert

Re: Project Eton 11.2

Bericht door peter1961 »

Een ontwerp met Eton weergevers vind ik zeker de moeite waard om te volgen.
Heb zelf de Eton Empire ( gesloten systeem) en kan niet anders zeggen dat ik onverwacht verbaast was en nog ben over de uitzonderlijke geluidsweergave van met name het hoog van de ER 4.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Project Eton 11.2

Bericht door Marp »

hrscharft schreef:
ik had de camera een kwartslag gedraaid en ze vervolgens op de pc recht gezet.
maar op een of andere manier heeft het forum ze weer terug om gekieperd :S
De metatags in je foto's bevatten een oriëntatie-tag die aangeeft of de foto geroteerd dient te worden. Verzuimt je bewerkingsprogramma om die parameter na kantelen aan te passen, dan kan je beter die bewerking achterwege laten. Anders blijft de tag onterecht aangeven dat het plaatje alsnog gekanteld moet worden. Of even instellen dat je programma de tag automatisch bijstelt, indien deze daar toch mee overweg kan.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Project Eton 11.2

Bericht door architect »

ben benieuwd wat dit wordt
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

Een setje luidsprekers met onder andere jouw setje 5-880's er in ;)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project Eton 11.2

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Project Eton 11.2

Bericht door architect »

hrscharft schreef:
Een setje luidsprekers met onder andere jouw setje 5-880's er in ;)
op de zelfbouwaudiodag2012 in beetsterzwaag kreeg ik goede reacties

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 4#p1612042

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ETtADEb6-Uo&feature=plcp[/youtube] filmpje van hannessie

ik ben benieuwd wat je ervan maakt, een extra grotere woofer eronder voor het laag lijkt me een goed plan
Laatst gewijzigd door architect op do 05 dec 2013, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project Eton 11.2

Bericht door dre »

dat was een prima speakertje! 8)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Project Eton 11.2

Bericht door ds23man »

Kan niet, is een BR! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Project Eton 11.2

Bericht door architect »

ds23man schreef:
Kan niet, is een BR! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ja maar zo'n kleine speaker doet toch niet veel laag, dan is het minder erg, maar je mist het wel
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Project Eton 11.2

Bericht door bas focal m180 »

Kevlar :rock:


Goed bezig lijkt me een zeer intressante luidspreker worden .
Lucas82
Berichten: 108
Lid geworden op: di 13 aug 2013, 21:48
Locatie: Hoogezand

Re: Project Eton 11.2

Bericht door Lucas82 »

Kijk er zit al vaart in, mooi cnc werk trouwens :wink:
En hoe voelt het geraamte aan qua stijfheid, komt natuurlijk
nog van alles om heen maar dit moet ruim voldoende zijn toch?!

Worden mooie kasten!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Project Eton 11.2

Bericht door ds23man »

Harm en cnc?
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

Even een paar vragen aan de houtwurmen onder ons.

Ik heb de frames nu zo ver klaar dat ik kan gaan beginnen met het bekleden ervan, ofwel de kastwanden opbouwen.

de eerste laag die er op moet komen wordt een laag multiplex dit vanwege de buiging in de kastwand en ik denk dat multiplex van zichzelf meer kracht in zich heeft dan mdf. Ik ben bang dat als ik als eerste laag zou kiezen voor mdf dat de plaat door de spanningen in het materiaal kapot scheurt. De lijmverbinding ben ik niet zo bang voor die is sterk genoeg.

Maar goed nu dus de vragen.

Heeft iemand hier al eens van die meranti 5,5mm plaat krom gezet en gaat dit een beetje? ik heb zelf de 3,6 mm wel gebruikt in voorgaande projecten en dat ging gewoon goed.

Verder de vraag wat ik beter kan doen.

Een sandwich maken van MPX-MDF-MPX-MDF-MPX met 5,5-4-5,5-4,3,6 zou ik dan aan een wanddikte zitten van 22,6 mm lijkt me een mooie dikte
Of zou ergens tussen de 18 en 20 ook dik genoeg zijn?

Verder nog de tweede optie nl een laag MPX oplijmen daar vervolgens verticaal een serie 10x10mm latten op lijmen en dan een tweede laag mpx daar weer op plakken? Je krijgt dan als het ware een holle wand die je zou kunnen vullen met zand of mortel of andere opties.

en dan als laatste vraag, ik wil de kasten gaan fineren maar nu zit ik er over te denken om het fineer vooraf op de laatste laag aan te brengen en die dan vervolgens in zijn geheel op de kast te lijmen. Dit omdat ik bang ben dat ik de fineer over de ronde wanden niet mooi kan klemmen.
Als ik het vooraf op een vlakke plaat lijm weet ik alleen niet of die naderhand nog wel goed krom wil buigen.

Alle input is welkom Ik hoor het graag van jullie.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

niemand? :hide: :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”