Het project is vrij recht-toe recht-aan dus ik maak er geen avondvullend entertainment verhaal van. Toevallig had ik tijdens de bouw een camera bij de hand dus heb ik even wat kiekjes geschoten. Ik was eigenlijk niet van plan om iets te posten.
Maar aangezien ik het ook altijd leuk vind om bouwverslagjes te zien post ik deze ook maar.
Ondertussen is al het zaag en freeswerk gedaan en plak ik morgen de panelen in elkaar.
Dit is een van de eerste projectjes kwa "from-scratch" speakerbouw en ik ben er goed tevreden over hoe het lukt. Het belangrijkste is dat je een goede voorbereiding hebt. Je moet bijvoorbeeld zeker weten dat de frees mal goed is door middel van een proefstukje. Een goede voorbereiding kost wat tijd, maar bespaard een hoop ellende en tijd tijdens de werkelijke bouw.
Het zakje met onderdelen dat gebruikt gaat worden in dit porject.

De gebruikte driver, een Tang Band W4-655SA

Filter in elkaar gebeunt

Kasten frezen.

Tweede frees gang op dezelfde diepte om de juiste speaker flens breedte te krijgen.

Tomtiedom, een paar keer erin hakken en hij is door.

Meteen even netjes uitsparingen gemaakt. De gaten in het speaker chassis zijn namelijk niet erg groot.

En hier staat alles te wachten om gelijmd te worden.

Morgen lijmen.



