bert stoltenborg schreef:Henkjan schreef:
ik kreeg van Nevima wat meetresultaten van dat Nevidek Pro systeem op een houten vloer
houten vloer, Nevidek-Pro paneel, samenvatting_ lab.pdf
nu nog wat puzzelen om dit te interpreteren. wel jammer dat er onder de 125Hz niet gemeten is.
Tja, contactgeluid.
er staan ook metingen van luchtgeluidsisolatie in hè.
bert stoltenborg schreef:Wat wil je eigenlijk bereiken?
wat ik wil bereiken: 1e doel is leuk bezig zijn met uitzoeken en wat leren over wat er allemaal kan (en niet kan), beschikbaar is, etc, enz. Soort van de jacht is mooier dan de vangst zeg maar. maar uiteindelijk moet er ook wat komen in de luisterruimte wat me gerust stelt dat ik al het redelijke (en betaalbare) heb gedaan om de ruimte goed te isoleren binnen de randvoorwaarden van een bestaand huis.
Die Nevidek platen komen overigens in de kantoorruimte, waar er vooral contactgeluid gedempt moet worden. Voor de luisterruimte heb ik goed onthouden dat dit soort systemen zo maar toepassen een roulette is, en dat ga ik niet doen. de metingen in dat Peutz rapport laten ook zien dat de lage frequenties al bijna niet meer gedempt worden. Daar ga ik de vloer goed kiervrij maken, planken vastmaken, en dan verzwaren met vezelgipsplaten en dan OSB plaat er over en een lekker hoogpolig tapijt er overheen. en dan later wel wat experimenteren met demping oid onder de subs