Gelukkig nog speaker ontwikkelaars die begrijpen dat bij 4khz filteren voordelen heeft .richard schreef:The Stradivari is a three-way speaker with two stiff, lightweight, 12" aluminum/magnesium-cone woofers custom-built for Sonus by SEAS. These are crossed over at 300Hz to a 6" Audio Technology pulp-cone midrange driver (Scan-Speak and Dynaudio were both founded by Audio Technology founder Ejvind Skaaning), which in turn hands over the signal at 4kHz to a custom version of Scan-Speak's silk ring-radiator tweeter.
Een spelletje 'herken de unit!'
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Contacteer:
Re: Een spelletje 'herken de unit!'
- bartsegers
Misschien zou ik daarbij ook een 19 mm dome hebben gekozen, een ringradiator heeft ook zo zijn foutjes.bas focal m180 schreef:Gelukkig nog speaker ontwikkelaars die begrijpen dat bij 4khz filteren voordelen heeft .
- Jasper Joppe Geers
Zoals?...richard schreef:een ringradiator heeft ook zo zijn foutjes.
Laatst gewijzigd door Jasper Joppe Geers op do 28 nov 2013, 9:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- bas focal m180
- Contacteer:
graag goed knippen en plakkenJasper Joppe Geers schreef:Zoals?...richard schreef:bas focal m180 schreef:een ringradiator heeft ook zo zijn foutjes.
richard schreef:Misschien zou ik daarbij ook een 19 mm dome hebben gekozen, een ringradiator heeft ook zo zijn foutjes.bas focal m180 schreef:Gelukkig nog speaker ontwikkelaars die begrijpen dat bij 4khz filteren voordelen heeft .
- Jasper Joppe Geers
Nee, ik bedoel te vragen naar de nadelen van een ringradiator. 
- bas focal m180
- Contacteer:
Dat je dat vraagt snap ik , vraag ik me ook af maar zoals jij het er neer zet lijkt het of ik zeg dat er nadelen zijn aan een ringradiator .Jasper Joppe Geers schreef:Nee, ik bedoel te vragen naar de nadelen van een ringradiator.
zoals ?richard schreef:een ringradiator heeft ook zo zijn foutjes.
- Jasper Joppe Geers
Oh wacht, nu zie ik het... fk...

Zelf ook maar even aangepast.
Zelf ook maar even aangepast.
Omdat je in het horizontale vlak eigenlijk twee bronnen op enige afstand van elkaar hebt hebben deze tweeters bij oplopende frequenties een onregelmatiger frequentieverloop buiten de luisteras.Jasper Joppe Geers schreef:Nee, ik bedoel te vragen naar de nadelen van een ringradiator.
Bij een kleinere dome is dat in vergelijking wat beter.
- bas focal m180
- Contacteer:
Ik begrijp wat je bedoelt .richard schreef:Omdat je in het horizontale vlak eigenlijk twee bronnen op enige afstand van elkaar hebt hebben deze tweeters bij oplopende frequenties een onregelmatiger frequentieverloop buiten de luisteras.Jasper Joppe Geers schreef:Nee, ik bedoel te vragen naar de nadelen van een ringradiator.
Bij een kleinere dome is dat in vergelijking wat beter.
Het klopt wat je zegt maar omdat het pas zichtbaar wordt bij een meting op hoge frequentie en ver buiten de luisteras , dat geluid wordt dus gereflecteerd tegen muur/opjecten dus de onregelmatige frequentie verloop wordt ook gecrieerd door die reflexies .
Dus ja wat je zegt en nee omdat het me sterk lijkt dat je daar nog uberhaupt wat van kan horen (onregelmatiger freguentie verloop buiten de luisteras)
Ik denk dat je er ook weinig van zult horen, maar bij een hoge overgangsfrequentie lijkt een ringradiator mij niet de beste optie.bas focal m180 schreef:Dus ja wat je zegt en nee omdat het me sterk lijkt dat je daar nog uberhaupt wat van kan horen (onregelmatiger freguentie verloop buiten de luisteras)
De meeste softdomes werken bij hoge frequenties ook als ringradiator. 
- Jasper Joppe Geers
Nou vooruit, nog een rondje dan?bartsegers schreef:Kort spelletje zo
Kijk even naar het plaatje, een Sonus Faber Elipsa.
Wie kan mij zeggen welke middentoner hier ingebouwd is?
- bas focal m180
- Contacteer:
Scan speak korf meen ik te zien , scan speak dus .Jasper Joppe Geers schreef:Nou vooruit, nog een rondje dan?bartsegers schreef:Kort spelletje zo![]()
Kijk even naar het plaatje, een Sonus Faber Elipsa.
Wie kan mij zeggen welke middentoner hier ingebouwd is?
- bartsegers
korf met een uitsparing idd.
maar dan met een inverted dustcap ?

http://www.theabsolutesound.com/article ... speaker-1/
As with most loudspeakers, the musical heart of the Elipsa beats to the tune of its midrange driver, and this one happens to be a brand new design unique to the Elipsa—a 6" ScanSpeak-sourced paper cone that’s been impregnated with wood-pulp fibers. Although it may seem like yesterday’s news, paper remains an excellent choice of driver material, as it’s not only lightweight and rigid but also quite low in material coloration. The wood fibers add to the driver’s rigidity and help break up standing waves at the cone’s surface.
As with most loudspeakers, the musical heart of the Elipsa beats to the tune of its midrange driver, and this one happens to be a brand new design unique to the Elipsa—a 6" ScanSpeak-sourced paper cone that’s been impregnated with wood-pulp fibers. Although it may seem like yesterday’s news, paper remains an excellent choice of driver material, as it’s not only lightweight and rigid but also quite low in material coloration. The wood fibers add to the driver’s rigidity and help break up standing waves at the cone’s surface.
- Jasper Joppe Geers
Je ziet graag je vermoedens bevestigd.Jasper Joppe Geers schreef:Ja hee! Googlen is tegen de spelregels!
- Jasper Joppe Geers
Reken maar van yess no, het zijn in de meeste gevallen specifieke drivers die op verzoek van de luidsprekerfabrikant worden gemaakt.
En die zul je alleen kunnen krijgen via de importeur, als die ze al op voorraad heeft, en je bent in het bezit van een dergelijke luidspreker.
Meestal moeten de fabrikanten er minimaal 250 tot 500 stuks van af nemen wil je zoiets voor elkaar krijgen.
Daarnaast moet je weten wat je besteld.
En dat is een vak apart.
En die zul je alleen kunnen krijgen via de importeur, als die ze al op voorraad heeft, en je bent in het bezit van een dergelijke luidspreker.
Meestal moeten de fabrikanten er minimaal 250 tot 500 stuks van af nemen wil je zoiets voor elkaar krijgen.
Daarnaast moet je weten wat je besteld.
En dat is een vak apart.
Laat onverlet dat wat deze merken aan chassis op de zelfbouwmarkt brengen vaak de top vertegenwoordigt. Dus het is maar de vraag of zelf units samenstellen op eigen specs veel betere resultaten levert. Al klopt het wel, ik denk dat de gevraagde seriegrootte nog kleiner is, maar dat weten ze bij Audiocomponents wel.hannesie schreef:Daarnaast moet je weten wat je besteld.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Alleen dan een variant van de 15M4531, zonder sliced paper cone en dito dustcap...bartsegers schreef:korf met een uitsparing idd.
- bas focal m180
- Contacteer: