oscilloscoop

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

oscilloscoop

Bericht door maikbike »

Ik ben in het bezit gekomen van een, voor mij, nieuw stuk meetgereedschap.
betreffende hitachi v212 20Mhz.

Ontbrekende zijn echter de probe(s).
Service manual schrijft AT-10AJ 1.5 probe(s) voor.
Dit is wel te krijgen, maar kost bijna de helft van de huidige aanschafwaarde :roll:

Zijn er goedkopere gelijkwaardige alternatieven ?


P.S. handleidingen/documentatie/uitleg werking scoop en ander leesvoer betreffende dit meetgereedschap is ook welkom :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: oscilloscoop

Bericht door Pjotr »

Kijk ff op EBay, goede losse probes zijn voor een paar $ te vinden.

Anders Conrad en Eleshop: http://www.eleshop.nl/reserve-set-owon- ... 69ojadniig
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: oscilloscoop

Bericht door ray5150 »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: oscilloscoop

Bericht door Pjotr »

Zijn die van Eleshop goedkoper, dat is een set van 2 :D

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: oscilloscoop

Bericht door maikbike »

dank.
veel goedkoper dan zoiets zal het vast niet worden : http://www.ebay.com/itm/1-Pair-New-Osci ... 2323ed599b

En waar ik meer op doelde in de vraagstelling is, doet een goedkoop setje onder aan " kwaliteit" spullen ?
Zoniet dan haal ik het lekker uit china :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: oscilloscoop

Bericht door b_force »

Sja, waar wil je het voor gaan gebruiken?

Voor meest simpele dingen zijn die chinezen spulletjes prima.
Komt weleens voor dat een probe het niet doet of na een paar keer gebruik gaar is
Maar goed, je betaalt er dan ook bijna niks voor.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: oscilloscoop

Bericht door Pjotr »

Het komt allemaal uit China tenzij origineel NOS Tektronix of HP. Maar hier geldt wel een beetje alle waar naar zijn geld. Die hele goedkope vallen snel uit elkaar of breekt het kabeltjes af. Ik had er ooit een setje van besteld en daar paste het "grijpertje" niet goed van en maakte slecht contact.

Die van Eleshop zijn ook niet echt professionele kwaliteit maar wel redelijk. De duurdere bij Conrad zijn een stuk steviger en degelijker, maar daar betaal je ook voor.
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: oscilloscoop

Bericht door maikbike »

setje van eleshop wordt het.
bedankt O:)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: oscilloscoop

Bericht door ray5150 »

De gebruiksaanwijzing :
Hitachi-212-Owners-Manual.pdf
(4.65 MiB) 189 keer gedownload
En de service manual :
Hitachi-212-Owners-Manual.pdf
(4.65 MiB) 189 keer gedownload
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”