Open brief.....
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Open brief.....
Open brief aan dit forum.
Heren ( de enige dame is al een tijdje niet meer actief),
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het momenteel niet goed gaat met dit forum.
Dit is een forum over zelfbouwaudio voor en door zelfbouwers. Ik merk de laatste tijd, en eigenlijk ik niet alleen gezien de pb's en gesprekken op meetings, dat de commercie een behoorlijk stempel begint te krijgen.
Dit heeft onder andere het gevolg dat leden bepaalde dingen niet meer durven te zeggen of dingen tussen de regels laten doorschemeren. Persoonlijk trek ik mijzelf daar niets van aan, ik trek mijn scheur wel open.
Zoals ik vandaag weer eens heb mogen merken, is het hier blijkbaar niet mogelijk om een pb, die totaal niet door de beugel kon, van een commercieel lid hier publiekelijk aan de kaak te stellen.
PB commercieel= zakelijk versus consument en derhalve openbaar, als het niet zo zou zijn kunnen de consumentenprogramma's wel opdoeken.
De lol van dit forum, ben bang dat ik daar niet alleen in sta, neemt met de week af. Dat kun je overigens ook zien in de hoeveelheid nieuwe topics zien en reacties.........
my 2cts
Heren ( de enige dame is al een tijdje niet meer actief),
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het momenteel niet goed gaat met dit forum.
Dit is een forum over zelfbouwaudio voor en door zelfbouwers. Ik merk de laatste tijd, en eigenlijk ik niet alleen gezien de pb's en gesprekken op meetings, dat de commercie een behoorlijk stempel begint te krijgen.
Dit heeft onder andere het gevolg dat leden bepaalde dingen niet meer durven te zeggen of dingen tussen de regels laten doorschemeren. Persoonlijk trek ik mijzelf daar niets van aan, ik trek mijn scheur wel open.
Zoals ik vandaag weer eens heb mogen merken, is het hier blijkbaar niet mogelijk om een pb, die totaal niet door de beugel kon, van een commercieel lid hier publiekelijk aan de kaak te stellen.
PB commercieel= zakelijk versus consument en derhalve openbaar, als het niet zo zou zijn kunnen de consumentenprogramma's wel opdoeken.
De lol van dit forum, ben bang dat ik daar niet alleen in sta, neemt met de week af. Dat kun je overigens ook zien in de hoeveelheid nieuwe topics zien en reacties.........
my 2cts
Re: Open brief.....
Ik moet eerlijk zeggen dat iets dergelijks mij niet is opgevallen of althans dat het voor mij nog niet storend is geworden. Aan de andere kant ben ik de laatste tijd iets minder actief dan voorheen. Ik ben benieuwd waar je precies op doelt en of ik me wellicht zelf ook aangesproken moet voelen (mbt commercieel stempel dan)...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Open brief.....
kolere, hou jij nou nooit eens op met trollen?
als je het hier niet bevalt, ga dan op een ander forum lopen zieken.
als je het hier niet bevalt, ga dan op een ander forum lopen zieken.
dat is nou echt klinkklare onzin, hoe iemand zijn brood (of een deel daarvan) verdient maakt geen verschil in het recht op privacy. en wetende wat de inhoud van die betreffende PB was (ze stond immers kort zichtbaar) is het helemaal kolder, want waarom kan het volgens jou niet door de beugel als iemand jou een verzoek doet omdat die persoon zich ergens aan stoort?Zoals ik vandaag weer eens heb mogen merken, is het hier blijkbaar niet mogelijk om een pb, die totaal niet door de beugel kon, van een commercieel lid hier publiekelijk aan de kaak te stellen.
PB commercieel= zakelijk versus consument en derhalve openbaar, als het niet zo zou zijn kunnen de consumentenprogramma's wel opdoeken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Open brief.....
HJ,Henkjan schreef:kolere, hou jij nou nooit eens op met trollen?
als je het hier niet bevalt, ga dan op een ander forum lopen zieken.
dat is nou echt klinkklare onzin, hoe iemand zijn brood (of een deel daarvan) verdient maakt geen verschil in het recht op privacy. en wetende wat de inhoud van die betreffende PB was (ze stond immers kort zichtbaar) is het helemaal kolder, want waarom kan het volgens jou niet door de beugel als iemand jou een verzoek doet omdat die persoon zich ergens aan stoort?Zoals ik vandaag weer eens heb mogen merken, is het hier blijkbaar niet mogelijk om een pb, die totaal niet door de beugel kon, van een commercieel lid hier publiekelijk aan de kaak te stellen.
PB commercieel= zakelijk versus consument en derhalve openbaar, als het niet zo zou zijn kunnen de consumentenprogramma's wel opdoeken.
Ik had deze reactie niet van jouw verwacht en ver beneden jouw peil..........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Open brief.....
Dre, even met je billen bloot!ds23man schreef:Wie bedoel je?dre schreef:wat een vervelend mannetje ben je toch!
Re: Open brief.....
Laat ik dan maar zeggen dat ik je (ds23man) "gedrag" in deze, zeer vervelend vind.
Mede naar aanleiding van het andere topic, een onplezierige ontwikkeling naar mijn idee.
We zijn een stel mensen die lol hebben in Muziek en alles wat er omheen draait, en elkaar helpen om tot een goed resultaat te komen.
En deze discussie lijkt dat duidelijk niet te zijn.
Als er dan dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen is er naar mijn mening/idee een andere weg.
Mede naar aanleiding van het andere topic, een onplezierige ontwikkeling naar mijn idee.
We zijn een stel mensen die lol hebben in Muziek en alles wat er omheen draait, en elkaar helpen om tot een goed resultaat te komen.
En deze discussie lijkt dat duidelijk niet te zijn.
Als er dan dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen is er naar mijn mening/idee een andere weg.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Open brief.....
hannesie schreef:Laat ik dan maar zeggen dat ik je (ds23man) "gedrag" in deze, zeer vervelend vind.
Mede naar aanleiding van het andere topic, een onplezierige ontwikkeling naar mijn idee.
We zijn een stel mensen die lol hebben in Muziek en alles wat er omheen draait, en elkaar helpen om tot een goed resultaat te komen.
En deze discussie lijkt dat duidelijk niet te zijn.
Als er dan dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen is er naar mijn mening/idee een andere weg.
Die andere weg is dan gewoon censureren en kutopmerkingen maken in het openbaar en tegelijkertijd natrappen via een pb?????????
Re: Open brief.....
We kunnen i.i.g. constateren dat die "ander" i.i.g. een plaatje van internet plukte en zonder commentaar postte in het andere topic met als enig doel OB promotie. Toen daar commentaar op kwam reageerde hij met een sneer. Dus die "ander" is ook geen lieverdje. Waar twee bekvechten. hebben zeker in dit geval, ook twee schuld.dre schreef:dus het is altijd een ander?
Re: Open brief.....
dat klopt,maar die blijft niet onneindig door gaan.
je ben het toch met me eens dat dit oneindige gelul de sfeer flink naar beneden haalt.....
je ben het toch met me eens dat dit oneindige gelul de sfeer flink naar beneden haalt.....
Re: Open brief.....
AUB, hou hier alsjeblieft mee op. Het is (gelukkig) al lang geleden dat we dergelijk gedrag hier hebben gehad. Je bent ALTIJD vrij om te gaan en staan waar je wil. Je HOEFT niet op het forum te komen als je het hier niet prettig vind. Het is net als de TV: bevalt het je niet: zet je hem uit.
En nee, niet iedereen heeft dezelfde mening. En gelukkig hoeft dat ook niet. Ook niet op dit forum. Echter je gedrag naar Jeroen toe is al enige tijd beneden peil. Misschien is het gedrag van Jeroen naar jou toe ook beneden peil, daar weet ik het fijne niet van. Maar topics openen om hem aan te pakken, knap hoor. Je weet dat Jeroen in een lastige positie zit als lid, mod en "commercieële". Het is voor hem bijna niet meer mogelijk om waar dan ook kritisch op te reageren, want altijd moet hij maar afwachten of jij hem niet vanuit een van die posities bekritiseert. Laat staan dat ie topics gaat openen die indirect over jou gaan;onmogelijk voor hem. Geen gelijke wapens dus.....
Als MOD is dat erg vervelend, nu moeten we weer op gaan letten waar je nu weer mee komt. Nu weer met een open brief. Destijds in je topic over vermeende commercieële inmenging/vermenging in het forum. Toen al kotste de meesten je acties uit; ik had gedacht dat je daarvan had geleerd. Niet echt dus..
Maargoed, vrijwel iedereen is welkom in dit forum, ook mensen zoals jij. Het forum wordt er al met al niet gezelliger op. Je zult merken dat je jezelf redelijk belachelijk aan het maken bent. Laat de PC en fora nou iets zijn waar je energie van krijgt, dat je er iets van opsteekt of en goed gevoel van krijgt, niet waar je allemaal negatieve energie is gaat stoppen.
Laat het forum over aan de leden, en al het geregel over aan de mods. Serieus, we doen enorm ons best om het forum te laten lopen zoals het is, en proberen daarbij zo zuiver mogelijk te zijn. Probeer daar op te vertrouwen, oké?? En probeer te genieten waar het om draait: de hobby van het maken van audio!!
Met vriendelijke groet,
Wowly
En nee, niet iedereen heeft dezelfde mening. En gelukkig hoeft dat ook niet. Ook niet op dit forum. Echter je gedrag naar Jeroen toe is al enige tijd beneden peil. Misschien is het gedrag van Jeroen naar jou toe ook beneden peil, daar weet ik het fijne niet van. Maar topics openen om hem aan te pakken, knap hoor. Je weet dat Jeroen in een lastige positie zit als lid, mod en "commercieële". Het is voor hem bijna niet meer mogelijk om waar dan ook kritisch op te reageren, want altijd moet hij maar afwachten of jij hem niet vanuit een van die posities bekritiseert. Laat staan dat ie topics gaat openen die indirect over jou gaan;onmogelijk voor hem. Geen gelijke wapens dus.....
Als MOD is dat erg vervelend, nu moeten we weer op gaan letten waar je nu weer mee komt. Nu weer met een open brief. Destijds in je topic over vermeende commercieële inmenging/vermenging in het forum. Toen al kotste de meesten je acties uit; ik had gedacht dat je daarvan had geleerd. Niet echt dus..
Maargoed, vrijwel iedereen is welkom in dit forum, ook mensen zoals jij. Het forum wordt er al met al niet gezelliger op. Je zult merken dat je jezelf redelijk belachelijk aan het maken bent. Laat de PC en fora nou iets zijn waar je energie van krijgt, dat je er iets van opsteekt of en goed gevoel van krijgt, niet waar je allemaal negatieve energie is gaat stoppen.
Laat het forum over aan de leden, en al het geregel over aan de mods. Serieus, we doen enorm ons best om het forum te laten lopen zoals het is, en proberen daarbij zo zuiver mogelijk te zijn. Probeer daar op te vertrouwen, oké?? En probeer te genieten waar het om draait: de hobby van het maken van audio!!
Met vriendelijke groet,
Wowly
Re: Open brief.....
Een waar woord Jan.
Is dat erg? Nee, maar de stijgende commerciële zelfpromotie hier in gewone draadjes helpt het ook niet te verbeteren. Dat kan ook wel een stukken netter/beter.
Zeker, en dat "oneindige gelul" is al een paar jaar zo en valt niet alleen Fikkie aan te rekenen...dre schreef:dat klopt,maar die blijft niet onneindig door gaan.
je ben het toch met me eens dat dit oneindige gelul de sfeer flink naar beneden haalt.....
Is dat erg? Nee, maar de stijgende commerciële zelfpromotie hier in gewone draadjes helpt het ook niet te verbeteren. Dat kan ook wel een stukken netter/beter.
Re: Open brief.....
Mijn eigen opvattingen over audio en de filosofie van ons bedrijf zijn gelijk. Een constructieve inhoudelijke post van mij zou daarom geïnterpreteerd kunnen worden als promotie voor Synergy Acoustics. Ik probeer echter de nuance niet uit het oog te verliezen. Er zijn meerdere wegen naar Rome. Sommige wegen zijn beter dan andere, maar er is niet één beste weg. Geluidsweergave blijft hoe je het ook wendt of keert een compromis. Het afwegen van de voors en tegens maakt 'audio engineering' nou juist zo interessant!
Laatst gewijzigd door Martijn M op zo 24 nov 2013, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Open brief.....
1 Tja, ooit in het begin van dit forum, hebben we, de toenmalige leden afgesproken dat, commercie welkom zou zijn, maar als wij, de leden, kritiek zouden hebben, moet dat commercieel bedrijf daar genoegen mee nemen of oprotten.
2 En dan, als je het niet eens bent naar de gang van zaken, mag je dat gerust aangeven, maar omgekeerd moet je dat dus ook accepteren. We werken als zelfbouw gekken samen om, voor zover dat mogelijk is, elkaar te helpen een project goed te laten lukken.
3 En dan? Nou kijk als iets gelukt is, zit die zelfbouwer zich af te vragen - wat nu gaan doen????- Zoals ikke.
Leuke boxen maar wat nu??? Dus op het forum ff geen nieuw project en die zijn er vast wel meer.
4 En zo rommelen we door de jaren heen door elkaar te helpen en vooral ook nieuwe hobbyisten op audiopoten te zetten.

5 Ben ik zo duidelijk genoeg DS23manneke??
2 En dan, als je het niet eens bent naar de gang van zaken, mag je dat gerust aangeven, maar omgekeerd moet je dat dus ook accepteren. We werken als zelfbouw gekken samen om, voor zover dat mogelijk is, elkaar te helpen een project goed te laten lukken.
3 En dan? Nou kijk als iets gelukt is, zit die zelfbouwer zich af te vragen - wat nu gaan doen????- Zoals ikke.
Leuke boxen maar wat nu??? Dus op het forum ff geen nieuw project en die zijn er vast wel meer.
4 En zo rommelen we door de jaren heen door elkaar te helpen en vooral ook nieuwe hobbyisten op audiopoten te zetten.
5 Ben ik zo duidelijk genoeg DS23manneke??
Re: Open brief.....
Ik herken dit dilemma.Martijn M schreef:Mijn eigen opvattingen over audio en de filosofie van ons bedrijf zijn gelijk. Een constructieve inhoudelijke post van mij zou daarom geïnterpreteerd kunnen worden als promotie voor Synergy Acoustics.
Toen ik zelf mijn toonarm op de markt wilde zetten heb ik toen ook besloten om elke vorm van promotie voor mijn product te vermijden. Mijn activiteit op de fora heb ik toen beperkt tot alles wat niet met mijn product te maken heeft. Op zich wel jammer natuurlijk ik denk namelijk dat er bij mensen die een commercieel product op de markt zetten enorm veel kennis aanwezig is waar andere hobbyisten juist profijt van kunnen hebben.
Om je dan niet mee te doen aan een goed discussie is dan juist zonde.
Echter was ik just bang voor de discussie die nu hier gevoerd wordt.
Ik denk dat ik toen een goede keuze heb gemaakt.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Open brief.....
Niets is mis met een beetje commercie, zolang deze commerciële activiteiten ook nog wat opbrengen voor de forumkas.
Spelen op de persoon is veel kwalijker en moet te allen tijde voorkomen en bestreden worden, of dat nu van een privé persoon naar een commercieel actief lid is of niet.
Ik lees het forum gewoon gefilterd en pak alleen die stukken eruit die ik interessant vindt. Draadjes waarin met modder wordt gegooid lees ik domweg niet meer.
Over smaak mag best getwist worden, maar ga niets aan een ander opdringen.
Wat mij betreft gaat iedereen zijn emoties eens even elders afreageren (sporten ofzo) en kan dit draadje weer op slot.
Laten we het gezellig houden.
Spelen op de persoon is veel kwalijker en moet te allen tijde voorkomen en bestreden worden, of dat nu van een privé persoon naar een commercieel actief lid is of niet.
Ik lees het forum gewoon gefilterd en pak alleen die stukken eruit die ik interessant vindt. Draadjes waarin met modder wordt gegooid lees ik domweg niet meer.
Over smaak mag best getwist worden, maar ga niets aan een ander opdringen.
Wat mij betreft gaat iedereen zijn emoties eens even elders afreageren (sporten ofzo) en kan dit draadje weer op slot.
Laten we het gezellig houden.
Re: Open brief.....
Ja dat vind ik nou iets wat je minder moet doen.. Groot spraak de hele tijd. Maar goed.ds23man schreef:ik trek mijn scheur wel open.
Forum activiteit is misschien inderdaad wel afgenomen maar vind de sfeer in het algemeen er niet minder om.De lol van dit forum, ben bang dat ik daar niet alleen in sta, neemt met de week af. Dat kun je overigens ook zien in de hoeveelheid nieuwe topics zien en reacties.........
Ben zelf minder actief omdat ik al wat spul spelend heb staan en dan is de drang om iets aftemaken minder.
[/quote]
my 4 cents.
Re: Open brief.....
Mijn inziens worden hier verschillende dingen door elkaar gehaald.
- het uitdragen van persoonlijke voorkeur / meningen
- het respectvol presenteren van je eigen mening en omgaan met die van anderen
- het reageren vanuit een commerciële of hobbymatige insteek
Ik denk dat het niet meer dan logisch is dat mensen die hun activiteiten verleggen naar het commerciële vlak, daarin de ideeën en meningen omtrent audio meenemen die hen al waren toegedaan. Toch merk ik dat bij sommige leden er een bepaalde aversie lijkt te ontstaan tegen de commerciële activiteiten van andere leden, waarbij zij opeens niet meer hun mening mogen ventileren over het mom van "product pluggen" .
Tegelijkertijd merk ik dat sommige mensen die dus ook commercieel actief zijn onder hun "commercieel" account discussies aan gaan op een onprofessionele manier en daarbij het vuurtje lekker aanwakkeren.
Zelf heb ik alleen last van de manier waarop dit alles gebeurd en hoe die meningen geventileerd worden, regelmatig op een kinderachtige, intolerante en soms ronduit onbeschofte manier. Ik heb bij tijd en wijle gewoon last van plaatsvervangende schaamte, komt bij dat interessante en leerzame draadjes regelmatig vervuild worden met dit soort oeverloze zwats.
Met name hoe op het oog op de man gerichte opmerkingen en het lijkt haast persoonlijke vete's worden verkocht als een kruistocht tegen commercie, oneerlijke behandeling door mods en om het even wat voor onzin, stoort mij mateloos. De manier waarop wordt geprobeerd andere leden mee te trekken in meningsverschillen waarvan de meesten niet eens weten hoe die precies ontstaan zijn of wie wat heeft gezegd, door in een nieuw draadje met halve feiten en uitleg mensen tot een uitspraak te verlokken is daar een voorbeeld van.
Het valt mij gewoon tegen dat volwassenen onder elkaar niet op een normale manier en bij voorkeur via pb onderling hun geschillen op kunnen lossen. Daar wringt voor mij de schoen, en nu terug naar de orde van de dag svp : het zelf bouwen van audio apparatuur.
Mvg Reinder
- het uitdragen van persoonlijke voorkeur / meningen
- het respectvol presenteren van je eigen mening en omgaan met die van anderen
- het reageren vanuit een commerciële of hobbymatige insteek
Ik denk dat het niet meer dan logisch is dat mensen die hun activiteiten verleggen naar het commerciële vlak, daarin de ideeën en meningen omtrent audio meenemen die hen al waren toegedaan. Toch merk ik dat bij sommige leden er een bepaalde aversie lijkt te ontstaan tegen de commerciële activiteiten van andere leden, waarbij zij opeens niet meer hun mening mogen ventileren over het mom van "product pluggen" .
Tegelijkertijd merk ik dat sommige mensen die dus ook commercieel actief zijn onder hun "commercieel" account discussies aan gaan op een onprofessionele manier en daarbij het vuurtje lekker aanwakkeren.
Zelf heb ik alleen last van de manier waarop dit alles gebeurd en hoe die meningen geventileerd worden, regelmatig op een kinderachtige, intolerante en soms ronduit onbeschofte manier. Ik heb bij tijd en wijle gewoon last van plaatsvervangende schaamte, komt bij dat interessante en leerzame draadjes regelmatig vervuild worden met dit soort oeverloze zwats.
Met name hoe op het oog op de man gerichte opmerkingen en het lijkt haast persoonlijke vete's worden verkocht als een kruistocht tegen commercie, oneerlijke behandeling door mods en om het even wat voor onzin, stoort mij mateloos. De manier waarop wordt geprobeerd andere leden mee te trekken in meningsverschillen waarvan de meesten niet eens weten hoe die precies ontstaan zijn of wie wat heeft gezegd, door in een nieuw draadje met halve feiten en uitleg mensen tot een uitspraak te verlokken is daar een voorbeeld van.
Het valt mij gewoon tegen dat volwassenen onder elkaar niet op een normale manier en bij voorkeur via pb onderling hun geschillen op kunnen lossen. Daar wringt voor mij de schoen, en nu terug naar de orde van de dag svp : het zelf bouwen van audio apparatuur.
Mvg Reinder
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Open brief.....
Precies!meiborg schreef:Mijn inziens worden hier verschillende dingen door elkaar gehaald.
- het uitdragen van persoonlijke voorkeur / meningen
- het respectvol presenteren van je eigen mening en omgaan met die van anderen
- het reageren vanuit een commerciële of hobbymatige insteek
Ik denk dat het niet meer dan logisch is dat mensen die hun activiteiten verleggen naar het commerciële vlak, daarin de ideeën en meningen omtrent audio meenemen die hen al waren toegedaan. Toch merk ik dat bij sommige leden er een bepaalde aversie lijkt te ontstaan tegen de commerciële activiteiten van andere leden, waarbij zij opeens niet meer hun mening mogen ventileren over het mom van "product pluggen" .
Tegelijkertijd merk ik dat sommige mensen die dus ook commercieel actief zijn onder hun "commercieel" account discussies aan gaan op een onprofessionele manier en daarbij het vuurtje lekker aanwakkeren.
Zelf heb ik alleen last van de manier waarop dit alles gebeurd en hoe die meningen geventileerd worden, regelmatig op een kinderachtige, intolerante en soms ronduit onbeschofte manier. Ik heb bij tijd en wijle gewoon last van plaatsvervangende schaamte, komt bij dat interessante en leerzame draadjes regelmatig vervuild worden met dit soort oeverloze zwats.
Met name hoe op het oog op de man gerichte opmerkingen en het lijkt haast persoonlijke vete's worden verkocht als een kruistocht tegen commercie, oneerlijke behandeling door mods en om het even wat voor onzin, stoort mij mateloos. De manier waarop wordt geprobeerd andere leden mee te trekken in meningsverschillen waarvan de meesten niet eens weten hoe die precies ontstaan zijn of wie wat heeft gezegd, door in een nieuw draadje met halve feiten en uitleg mensen tot een uitspraak te verlokken is daar een voorbeeld van.
Het valt mij gewoon tegen dat volwassenen onder elkaar niet op een normale manier en bij voorkeur via pb onderling hun geschillen op kunnen lossen. Daar wringt voor mij de schoen, en nu terug naar de orde van de dag svp : het zelf bouwen van audio apparatuur.
Mvg Reinder
Re: Open brief.....
Ik kan het wel waarderen dat mensen vanuit liefhebberij een bedrijfje beginnen. Zodra het opdringerig begint te worden dan ben ik er ook zo weer klaar mee. Maar het zal mij persoonlijk worst zijn omdat ik er toch geen invloed op heb. Er is echter wel een Hifi zaak die mij vanalles wil verkopen tegen inkoopsprijs. En daar is moeilijk mee om te gaan omdat het dan helemaal niet meer loont om zelf iet te bouwen. Maar ik houd dapper vol!

Re: Open brief.....
Zonder te weten waar het precies om gaat kan ik mij goed voorstellen dat het dragen van 3 verschillende petten op een forum tot conflicten gaat leiden.
Als je als forumlid een meningsverschil krijgt met een dergelijk persoon dan gaat dit uiteindelijk, al dan niet terecht, bij het formlid gevoelens van partijdigheid oproepen. Voor andere forumleden is niet te zien wie welke pet op welk moment draagt.
Uiteindelijk hoort een moderator min of meer onpartijdig te zijn (of op zijn minst de schijn op te houden) en in mijn ogen wordt dat met meerdere petten op vrij moeilijk.
Overigens is dit forum niet de enige plek waar dit soort conflicten ontstaan. Ik heb het op tweakers ook wel eens zien gebeuren toen een moderator op persoonlijke titel in een onderwerp reageerde.
Ook beperkt dit probleem zich niet alleen tot internetfora. In het normale leven zijn ook genoeg van dit soort voorbeelden te noemen.
Als laatste zo ik nog willen toevoegen dat het jammer is dat er vanuit de mods zo negatief gereageerd wordt. Als ds23man zich oneerlijk behandeld voelt moet hij dat gewoon kunnen uiten. Een opmerking in de trand van: "Als het je niet bevalt dan ga je toch weg?" is niet echt constructief.
Als je als forumlid een meningsverschil krijgt met een dergelijk persoon dan gaat dit uiteindelijk, al dan niet terecht, bij het formlid gevoelens van partijdigheid oproepen. Voor andere forumleden is niet te zien wie welke pet op welk moment draagt.
Uiteindelijk hoort een moderator min of meer onpartijdig te zijn (of op zijn minst de schijn op te houden) en in mijn ogen wordt dat met meerdere petten op vrij moeilijk.
Overigens is dit forum niet de enige plek waar dit soort conflicten ontstaan. Ik heb het op tweakers ook wel eens zien gebeuren toen een moderator op persoonlijke titel in een onderwerp reageerde.
Ook beperkt dit probleem zich niet alleen tot internetfora. In het normale leven zijn ook genoeg van dit soort voorbeelden te noemen.
Als laatste zo ik nog willen toevoegen dat het jammer is dat er vanuit de mods zo negatief gereageerd wordt. Als ds23man zich oneerlijk behandeld voelt moet hij dat gewoon kunnen uiten. Een opmerking in de trand van: "Als het je niet bevalt dan ga je toch weg?" is niet echt constructief.
Laatst gewijzigd door JBHC op ma 25 nov 2013, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
