het overgrote deel van de geplaatste foto's is bedoelt om te laten zien wat men gemaakt heeft, of om een vraag te verduidelijken.
LB dan hoeveel bits de kleurdiepte is...
Zolang de boodschap maar overkomt, da's het belangrijkste.
Moderator: Beheerdersteam
Helemaal gelijk! Maar:ray5150 schreef:+1.
het overgrote deel van de geplaatste foto's is bedoelt om te laten zien wat men gemaakt heeft, of om een vraag te verduidelijken.
LB dan hoeveel bits de kleurdiepte is...
Zolang de boodschap maar overkomt, da's het belangrijkste.
De mate van compressie (uiteindelijke bestandsgrootte) hangt bij .jpg sterk af van de hoeveelheid detail in de foto. De hoeveelheid detail bij jouw spotje is in de totale foto vrij laag.cobaltjeh schreef:Ik zie bij andere topics geüploade bestanden van boven de 150k. Waarom hij vind dat deze 40k tot 50k moet zijn is me een raadsel.
Ehm ja, maar maak dan ook een foto die dat resultaat duidelijk laat zien en tot zijn recht laat komen, zoiets b.v.:cobaltjeh schreef:............
De boodschap die ik met de foto wilde overbrengen, was dat de laklaag fantastisch gelukt is.
Met al die cirkels en blokken er in is het lastig te zien. Na 4 weken polijsten en verven is het wellicht wat frustratie van mij.![]()
Zo goed is mijn lakwerk ook weer niet.
Mwah het was ook meer een suggestie om aan te gevencobaltjeh schreef:Zo goed is mijn lakwerk ook weer niet.
Klopt, dat ondervind ik ook regelmatig met printscreens in .PNG.MarcoSQ schreef:Het is geen uitzondering, dat 1 plaatje een minuut duurt. Soms zelfs langer
Inderdaad lossless. Wel vinden voorafgaand aan deze processen nog wat andere bewerkingen plaats. Denk aan zonodig resizen of heroriënteren, aan strippen van eventueel aanwezige thumbnails, verwijdering van de vaak aanwezige transparante layer of pixels (tenzij daadwerkelijk benut), controle op de aanwezigheid van animatie, en reductie van de kleurdiepte. Dit laatste is uiteraard niet geheel lossless, maar op illustraties waarvoor png het aangewezen formaat is, is de invloed daarvan klein. Afbeeldingen waarvoor true colors van wezenlijk belang zijn, worden automatisch omgezet naar jpg.MarcoSQ schreef:Voor zover ik Marp's antwoord begrijp, wordt er een lossless compressie op PNG's toegepast, of is dat iig een mogelijkheid.
Dan heb je het niet alleen over grafische plaatjes denk ik maar ook over foto's.... En foto's post je niet in .png (als het goed is)Marp schreef:De genoemde gemiddelde omvangreductie met een factor 7,14 (= 86%) zou ik allesbehalve "slechts marginaal tot nihil" willen noemen.Dat is +600% pure winst