Ik snap dat de huidige manier van uploaden voor de meeste mensen de 'beste' oplossing zal zijn.
En het helpt natuurlijk om webruimte te verminderen. Dus ik snap de reden waarom.
Neemt niet weg dat ik liever het 'oude' systeem zie, waar de forumsoftware niet meer aan de jpeg zit.
Mocht ik weer zo'n 'probleemfoto' vinden kan ik hem altijd nog uploaden naar een andere locatie.
En anders zelf de foto niet comprimeren, en verkleinen. En gewoon de hoge kwaliteit foto naar het forum sturen. Dan heb je niet het verlies van 2 conversies.
Ik zal zelf nog wel eens wat in Lightroom spelen met de instellingen, wellicht dat een ander kleurprofiel beter werkt. De huidige foto's hebben een compressie van 90 tot 95 %.
Hier gaat dus haast niets verloren. Ik gok dat het forum op iets van 60 / 70 zit, en dat verschil zie je gewoon als je echt goed kijkt.
Verder zal het inderdaad aan het gekozen scherm + instellingen liggen wat iemand wel niet ziet.
Daarnaast natuurlijk ook aan de persoon zelf, ik ben redelijk kleurenblind, dus sommige dingen zie ik overduidelijk, en andere totaal niet.