Even een update ..... Project is niet van tafel maar is als een dieseltje .....
Heb een LC-meter gekocht om de condensatoren na te meten want alleen dan weten we wat. Tegelijkertijd had ik hier
http://www.falconacoustics.co.uk/kef-ca ... r-set.html dat setje ook gekocht. Meter kwam later dus eerst 1 box gedaan......
Geen noemenswaardig verschil te horen !!
Toen de meter binnen was werd dat bevestigd want alles zat nog binnen de toleranties.
Blijft dus over dat of de conussen zijn versleten, de ruimte of de spoelen ..... Spoelen zijn zoals ik begrijp niet echt twijfelaars te noemen omdat die niet slijten ......
Nu heb ik inmiddels ook mijn Quad 33 en de 405 via DaDa gereviseerd en dat bracht duidelijk een verbetering !!
Helaas treed de gewenning al na een paar dagen op en begin je te twijfelen of je bevindingen juist zijn. Ik heb bij de revisie net zoals bij de Kefjes niet maar aan 1 kanaal gedaan waardoor ik een referentie zou hebben ( durfde ik niet aan, onterecht misschien maar wilde daarmee geen risico's lopen ).
Overigens prima begeleid door DaDa ... !!
Wat mij inmiddels wel is opgevallen is dat er waanzinnig verschil zit in af te spelen materiaal. Eerlijk gezegd speel ik vrijwel niet meer af van cd-speler of platenspeler maar dat zullen er meerdere zijn hier. Ik speel via een mediaspeler altijd flacjes af maar ik vrees dat daar een toch erg groot verschil zit ondanks dat het lossless is. Heb al eens wat gelezen over mensen die mp3tjes van discutabele kwaliteit weer flac maken. Dan ga je dus de mist in.
Heb inmiddels spotify ook op mijn stereo draaien ,de gratis versie welke een mindere kwaliteit schijnt te zijn dan de premium maar ben daar een artiest tegen gekomen ( Cristobal Tapia de Veer ) en hierin zit een partij bas .... Niet te geloven. De ramen trillen eenvoudig in de sponningen. Lijkt me dan dus niet in de Calinda's te zitten ..... ?
Zal het nu zo zijn dat de Kef Calinda misschien meer een probleem heeft met bepaalde muziek zoals ik noem maar wat rock of blues ?