Nou ben ikzelf een nitwit wat betreft de berekeningen van een behuizing, maar die vraag had ik Andrew ook gesteld. "Of de tekeningen nog aanpassingen nodig had aangezien het berekend is opTok schreef:Eerlijk gezegd ken ik de C hoorn helemaal niet, maar het ging me meer om het idee. Je kunt een compressiekamer altijd nog volstorten, maar je kunt geen kamer creeren als je het stiekem toch nodig blijkt te hebben. De "aanbevolen BLH" voor de 206e heeft een kamer van ruim 10 liter geloof ik.
de Lowther DX3. Maar nee dat zou niet nodig zijn". Uiteraard was ik skeptisch, maar aangezien er ook threads te vinden zijn van uitvoeringen met de Fostex ben ik minder bevreesd.
http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=521467So which of the three drivers is your favorite?
Lowther DX3 first.
The 206 Fostex is still a great all rounder...I consider it to be the best bang-for-buck driver out there.
The Visaton yields the better bass of the other two...and is only marginally behind in mid range and treble.
A good option would be one of the special Fostex (ESR?) drivers that they make occasionally.
Zelf zou ik ook verschillende speakers willen uitproberen, maar ja het is een beetje prijzig dat hout. MDF kan wel een stuk goedkoper maar ik betwijfel of Rob een tweede set daarvoor zou willen frezen.
Als je het ontwerp met 1/4 zou inkrimpen en daarbij 16cm breedbanders bij zou gebruiken, dan zou het al een stuk goedkoper moeten zijn. 1cm plexiglasplaten zijn niet alleen goedkoper maar is ook gangbaarder. Maar ja dat zal wel te simpel gedacht zijn.