RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Moderator: Beheerdersteam
Re: RelaiXed II, maar dan anders.
Ik ben het helemaal met je eens.
Never change a winning team.
Never change a winning team.
Re: RelaiXed II, maar dan anders.
De onderdelen die Jos heeft gebruikt zullen wel uitgeprobeerd en goed zijn.Het punt is dat je,om de prijs te drukken,niet enkel de print zelf maakt (niks mis mee) maar ook andere onderdelen (relais) gaat gebruikenray5150 schreef:Ik neem gewoon het originele schema 1 op 1 over.
Het "anders" houd in dat ik zelf de PCB's maak. niks meer, en niks minder.
Wie problemen heeft met het originele schema cq componentkeuze, gaat maar klagen bij Jos.
En of die zo goed zijn is maar af te wachten
Anne
Re: RelaiXed II, maar dan anders.
Met deze angelsaksische (on)wijsheid zaten we nog in de grottenhannesie schreef:Ik ben het helemaal met je eens.
Never change a winning team.
...Als we al zover gekomen waren
Anne
Re: RelaiXed II, maar dan anders.
Ik verkoop een "winning team" om er weer een andere/betere ? voor op te bouwen.Ah!buis schreef:Met deze angelsaksische (on)wijsheid zaten we nog in de grottenhannesie schreef:Ik ben het helemaal met je eens.
Never change a winning team.![]()
...Als we al zover gekomen waren![]()
Anne
En met de positieve en negatieve ervaringen, bouwen we weer verder, sneller en beter.
Ubung macht dem Meister.
Re: RelaiXed II, maar dan anders.
Als we toch met duitsche spreuken bezig zijn die nergens op slaan, heb ik er ook nog wel eentje (vooral handig als je je ergens moet voorstellen) :
Ich bin der Meier, grosse M und kleine eier...
groet,
Aat
Ich bin der Meier, grosse M und kleine eier...
groet,
Aat
Re: RelaiXed II, maar dan anders.
Hou maar op met die grote M, voor je 't weet Macht Arbeit ook nog Frei
.
Bij ons (is alles niet beter
) leert men al doende
.
Hoewel van dat "doen" komt de laatste tijd steeds minder met al die (jeugd)werkeloosheid
.
Gelukkig kunnen ze hier een bezigheid vinden en er wat van opsteken
.
Anne
Bij ons (is alles niet beter
Hoewel van dat "doen" komt de laatste tijd steeds minder met al die (jeugd)werkeloosheid
Gelukkig kunnen ze hier een bezigheid vinden en er wat van opsteken
Anne
Re: RelaiXed II, maar dan anders.
Grote M ?

Maar goed, de besparing bestaat er voor mij uit dat ik eerst met de componentenlijst mijn hele magazijn heb doorgeploegd.
(hetgeen al een heleboel passieve en elektro-mechanische dingen opleverde.)
Dat ik zo'n beetje alle halfgeleiders bij elkaar heb gesampeld, tot aan de spanningsregelaars aan toe, hetgeen in totaal enkele tientallen euro's bespaarde.
Dat ik een aantal componenten via forumleden bij groothandels als Farnell en Mouser heb kunnen aanschaffen
Ook koppel ik de verschillende printen niet aan elkaar met pinheaders oid. maar gewoon met draad direct op het koper gesoldeerd.
Dat betekent niet dat ik ga besparen op de relais, nogmaals, ik ga de originele, voorgeschreven types gebruiken.
Ik probeer alleen om ze zo goedkoop mogelijk te krijgen.
De enige afwijkingen die ik me ten opzichte van het schema permiteer, is dat ik ipv SMD, een aantal dingen naar trough-hole heb omgezet.
Duidelijk zo ?
Maar goed, de besparing bestaat er voor mij uit dat ik eerst met de componentenlijst mijn hele magazijn heb doorgeploegd.
(hetgeen al een heleboel passieve en elektro-mechanische dingen opleverde.)
Dat ik zo'n beetje alle halfgeleiders bij elkaar heb gesampeld, tot aan de spanningsregelaars aan toe, hetgeen in totaal enkele tientallen euro's bespaarde.
Dat ik een aantal componenten via forumleden bij groothandels als Farnell en Mouser heb kunnen aanschaffen
Ook koppel ik de verschillende printen niet aan elkaar met pinheaders oid. maar gewoon met draad direct op het koper gesoldeerd.
Dat betekent niet dat ik ga besparen op de relais, nogmaals, ik ga de originele, voorgeschreven types gebruiken.
Ik probeer alleen om ze zo goedkoop mogelijk te krijgen.
De enige afwijkingen die ik me ten opzichte van het schema permiteer, is dat ik ipv SMD, een aantal dingen naar trough-hole heb omgezet.
Duidelijk zo ?
Re: RelaiXed II, maar dan anders.
Misschien moet je de topictitel veranderen in "RelaiXed II, on a budget" om verwarring te voorkomen. 
Re: RelaiXed II, maar dan anders.
Tjah, Ik ging ervan uit dat ik het daar al duidelijk genoeg had verwoord, blijkbaar was dat niet zo...Henkjan schreef:dat stond toch al in de openingpost?
Je zou onderhand toch moeten weten dat dat zo'n beetje standaard bij mij is.knuisje schreef:Misschien moet je de topictitel veranderen in "RelaiXed II, on a budget" om verwarring te voorkomen.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
De aankondiging in 't begin was al,
het motto van dit project is dus : " zuinig waar het kan, kwaliteit waar het moet."
Klinkt heel gerustellend,ware het niet dat je met allerhande voorstellen voor goedkope relais om de oren werd gesmeten.
Gelukkig weet je dus dat er eisen gesteld worden aan die dingen,komt wel goed
.
Anne
het motto van dit project is dus : " zuinig waar het kan, kwaliteit waar het moet."
Klinkt heel gerustellend,ware het niet dat je met allerhande voorstellen voor goedkope relais om de oren werd gesmeten.
Gelukkig weet je dus dat er eisen gesteld worden aan die dingen,komt wel goed
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ik zou nou echt niet gaan bezuinigen op de printen. Die 72 euro zijn geen weg gegooid geld, integendeel. Als je zelf gaat maken ben je een aantal tientjes kwijt en.........................
DAT SCHEELT ONS 40 PAGINA'S LEZEN EN FEEDBACK GEVEN OP JOUW PRINTONTWERP!

DAT SCHEELT ONS 40 PAGINA'S LEZEN EN FEEDBACK GEVEN OP JOUW PRINTONTWERP!
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Bah,je gunt ons ook niet veelds23man schreef:Ik zou nou echt niet gaan bezuinigen op de printen. Die 72 euro zijn geen weg gegooid geld, integendeel. Als je zelf gaat maken ben je een aantal tientjes kwijt en.........................
DAT SCHEELT ONS 40 PAGINA'S LEZEN EN FEEDBACK GEVEN OP JOUW PRINTONTWERP!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En daarbij,zoals ik al 's opmerkte, hou je voeten thuis
Anne
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Wie zegt dat ik dat hier ga publiceren ?ds23man schreef:DAT SCHEELT ONS 40 PAGINA'S LEZEN EN FEEDBACK GEVEN OP JOUW PRINTONTWERP!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Jou kennnende........ray5150 schreef:Wie zegt dat ik dat hier ga publiceren ?ds23man schreef:DAT SCHEELT ONS 40 PAGINA'S LEZEN EN FEEDBACK GEVEN OP JOUW PRINTONTWERP!
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ray, ik heb denk ik nog wel geschikte relais liggen, morgen even zoeken. Groeten,
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Klinkt interessant, Loek. Ik wacht je bevindingen rustig af.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Hi Ray. Mijn relais zijn 12 en 24 volt, jij hebt denk ik 5v nodig.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Klopt, de eerste versie van de Relaixed werkt met 12 VDC relais, degene die ik ga bouwen is met 5 VDC relais.
Is geen ramp, Loek. de moeite word zeker gewaardeerd.
Is geen ramp, Loek. de moeite word zeker gewaardeerd.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
LME49720HA, aka Metal Can.
Met de groeten uit Texas !
Met de groeten uit Texas !
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Zeker niet, stiekem is Ray op zoek gegaan naar de geschikte slaolie...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
