RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door hannesie »

Ik ben het helemaal met je eens.
Never change a winning team.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Ik neem gewoon het originele schema 1 op 1 over.
Het "anders" houd in dat ik zelf de PCB's maak. niks meer, en niks minder.

Wie problemen heeft met het originele schema cq componentkeuze, gaat maar klagen bij Jos. :mrgreen:
De onderdelen die Jos heeft gebruikt zullen wel uitgeprobeerd en goed zijn.Het punt is dat je,om de prijs te drukken,niet enkel de print zelf maakt (niks mis mee) maar ook andere onderdelen (relais) gaat gebruiken :o .
En of die zo goed zijn is maar af te wachten :( .
Anne
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door Ah!buis »

hannesie schreef:
Ik ben het helemaal met je eens.
Never change a winning team.
Met deze angelsaksische (on)wijsheid zaten we nog in de grotten :(
...Als we al zover gekomen waren :lol:
Anne
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door hannesie »

Ah!buis schreef:
hannesie schreef:
Ik ben het helemaal met je eens.
Never change a winning team.
Met deze angelsaksische (on)wijsheid zaten we nog in de grotten :(
...Als we al zover gekomen waren :lol:
Anne
Ik verkoop een "winning team" om er weer een andere/betere ? voor op te bouwen. :lol:


En met de positieve en negatieve ervaringen, bouwen we weer verder, sneller en beter. :sure: :sure:

Ubung macht dem Meister.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door ray5150 »

Vorsprung, durch Technik. :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door AatV »

Als we toch met duitsche spreuken bezig zijn die nergens op slaan, heb ik er ook nog wel eentje (vooral handig als je je ergens moet voorstellen) :
Ich bin der Meier, grosse M und kleine eier...

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door Ah!buis »

Hou maar op met die grote M, voor je 't weet Macht Arbeit ook nog Frei :shock: .
Bij ons (is alles niet beter :sure: ) leert men al doende :o .
Hoewel van dat "doen" komt de laatste tijd steeds minder met al die (jeugd)werkeloosheid :cry: .
Gelukkig kunnen ze hier een bezigheid vinden en er wat van opsteken :D .
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door ray5150 »

Grote M ? 8-[ :-k
78234_1.jpg
Maar goed, de besparing bestaat er voor mij uit dat ik eerst met de componentenlijst mijn hele magazijn heb doorgeploegd.
(hetgeen al een heleboel passieve en elektro-mechanische dingen opleverde.)
Dat ik zo'n beetje alle halfgeleiders bij elkaar heb gesampeld, tot aan de spanningsregelaars aan toe, hetgeen in totaal enkele tientallen euro's bespaarde.
Dat ik een aantal componenten via forumleden bij groothandels als Farnell en Mouser heb kunnen aanschaffen

Ook koppel ik de verschillende printen niet aan elkaar met pinheaders oid. maar gewoon met draad direct op het koper gesoldeerd.

Dat betekent niet dat ik ga besparen op de relais, nogmaals, ik ga de originele, voorgeschreven types gebruiken.
Ik probeer alleen om ze zo goedkoop mogelijk te krijgen.

De enige afwijkingen die ik me ten opzichte van het schema permiteer, is dat ik ipv SMD, een aantal dingen naar trough-hole heb omgezet.

Duidelijk zo ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door Henkjan »

dat stond toch al in de openingpost? :roll:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door knuisje »

Misschien moet je de topictitel veranderen in "RelaiXed II, on a budget" om verwarring te voorkomen. :idea:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan anders.

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
dat stond toch al in de openingpost? :roll:
Tjah, Ik ging ervan uit dat ik het daar al duidelijk genoeg had verwoord, blijkbaar was dat niet zo... :roll:

knuisje schreef:
Misschien moet je de topictitel veranderen in "RelaiXed II, on a budget" om verwarring te voorkomen. :idea:
Je zou onderhand toch moeten weten dat dat zo'n beetje standaard bij mij is. :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Ah!buis »

De aankondiging in 't begin was al,
het motto van dit project is dus : " zuinig waar het kan, kwaliteit waar het moet."
Klinkt heel gerustellend,ware het niet dat je met allerhande voorstellen voor goedkope relais om de oren werd gesmeten.
Gelukkig weet je dus dat er eisen gesteld worden aan die dingen,komt wel goed :D .
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ds23man »

Ik zou nou echt niet gaan bezuinigen op de printen. Die 72 euro zijn geen weg gegooid geld, integendeel. Als je zelf gaat maken ben je een aantal tientjes kwijt en.........................

DAT SCHEELT ONS 40 PAGINA'S LEZEN EN FEEDBACK GEVEN OP JOUW PRINTONTWERP!

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door dre »

jij wil het gewoon niet begrijpen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Ik zou nou echt niet gaan bezuinigen op de printen. Die 72 euro zijn geen weg gegooid geld, integendeel. Als je zelf gaat maken ben je een aantal tientjes kwijt en.........................

DAT SCHEELT ONS 40 PAGINA'S LEZEN EN FEEDBACK GEVEN OP JOUW PRINTONTWERP!

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Bah,je gunt ons ook niet veel :shock: :Ray, aan de slag 8) .
En daarbij,zoals ik al 's opmerkte, hou je voeten thuis :o ,mot geen feed in m'n back :evil: .
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
DAT SCHEELT ONS 40 PAGINA'S LEZEN EN FEEDBACK GEVEN OP JOUW PRINTONTWERP!
Wie zegt dat ik dat hier ga publiceren ? :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
ds23man schreef:
DAT SCHEELT ONS 40 PAGINA'S LEZEN EN FEEDBACK GEVEN OP JOUW PRINTONTWERP!
Wie zegt dat ik dat hier ga publiceren ? :mrgreen:
Jou kennnende........ :lol:
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door cool »

Ray, ik heb denk ik nog wel geschikte relais liggen, morgen even zoeken. Groeten,
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Klinkt interessant, Loek. Ik wacht je bevindingen rustig af.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door cool »

Hi Ray. Mijn relais zijn 12 en 24 volt, jij hebt denk ik 5v nodig.
Bijlagen
relais.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Klopt, de eerste versie van de Relaixed werkt met 12 VDC relais, degene die ik ga bouwen is met 5 VDC relais.
Is geen ramp, Loek. de moeite word zeker gewaardeerd. :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

LME49720HA, aka Metal Can.

Met de groeten uit Texas ! :mrgreen:
IMG_0362.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ds23man »

Is dat ding nou al eens een keer klaar? :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Walt »

Zeker niet, stiekem is Ray op zoek gegaan naar de geschikte slaolie...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ds23man »

Om de Joppiesaus aan te lengen! :lol:
Plaats reactie