The Watershow 2013 part 2(3)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door TubeHead »

Leuk dagje zo ! Altijd leuk om weer bekende tegen te komen.
Missions die 2 jaar geleden er stonden klonken gewoon weer heerlijk ! En dat voor de prijs.
Was ook even een klein meeting sessies en dat heeft z'n vruchten afgeworden voor een slecht functionerende d'appelito setje. Waar de één tweeter verkeerd gepoold was en later op de dag alles goed maakte :rock:
Diverse speakers en versterkers onderling getest en dat was toch heel intressant wat voor verschillen er zijn en goede combinaties zijn te maken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door ray5150 »

En nu nog een paar foto's....
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door TubeHead »

Hannesie ?!?!
:foto:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door Zweitse »

TubeHead schreef:
Hannesie ?!?!
:foto:
Hans heeft het waarschijnlijk te druk met zijn Pi :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door Mtraxx »

Hallo iedereen, dit was het dan al weer dit jaar.
"Watershow 2014" wordt de volgende. :D
Hier zijn mij foto's.. ik mis door alle gezellige drukte,koffie maken, kachels stoken en een aantal projectjes
2013-11-09 13.07.27.jpg
.
Hopelijk zijn er nog aanvullende foto's van.
Bijlagen
2013-11-08 15.53.30.jpg
2013-11-08 15.55.11.jpg
2013-11-08 15.55.48.jpg
2013-11-08 15.56.30.jpg
2013-11-08 15.56.47.jpg
2013-11-08 15.58.01.jpg
2013-11-09 10.48.13.jpg
2013-11-09 10.57.03.jpg
2013-11-09 10.57.16.jpg
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door Mtraxx »

Zweitse schreef:
Jammer dat ik er niet bij kan zijn, had graag eens de ScanSpeak Reference Plus met AMT willen horen. Misschien zelf maar eens wat bouwen met een AMT :mrgreen:
Deze zijn vandaag door mij nog met een kwikfix in bedrijf gezet en gaan hier deze komende week meer verder tweaken.
Het systeem is van de eigenaar van ons top locatie te Earnewoude en dus in een eerst volgende sessie ook wel te beluisteren.
Dus schijf je vast in ;)
Bijlagen
823393_338591992926342_321031104_o.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door FR_Aad »

Thuis!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door hannesie »

Aad en Hans hebben onderweg nog even wat gegeten. :mrgreen:

Nu dan toch nog wel foto's van een geslaagde dag, gezellig, ongecompliceerd, en veel geluisterd.
Het meeste naar luidsprekers en ook wel wat de versterker van invloed is op een MDF kist of plank met een paar drivers er in. :mrgreen: :lol:
De OB die een besnijdenis kreeg. 8-[ :shock: :-#
DSC_1234.jpg
DSC_1235.jpg
En met de billen bloot er zo uit ziet.
DSC_1236.jpg
Maar in een nette toestand weer goed te genieten was. :D
DSC_1237.jpg
Maar zich aan verschillende versterkers zich duidelijk anders gedroeg.
Verder een Hongaarse schone.
DSC_1239.jpg
DSC_1241.jpg
En wat bekender materiaal.
DSC_1243.jpg
Wat van muziek werd voorzien van een constante stroom via/uit een PC.
DSC_1245.jpg
Er waren soms wat rustiger momenten. En het op je gemak kunnen luisteren was veel en vaak mogelijk.
DSC_1246.jpg
Ook met de Sweet Sixteen. :mrgreen: , die zich een stuk vriendelijker gedroegen aan een goede versterker, werk voor Glenn dus. :D
DSC_1249.jpg
En er werden metingen gedaan die soms bijzondere resultaten gaven.
DSC_1250.jpg
DSC_1251.jpg
DSC_1252.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door FR_Aad »

Rudy en Gerjan, dank voor jullie gastvrijheid. Het was weer top!

Weer een hoop moois gehoord vandaag. De -nog ongefilterde- Sweet Sixteens van TubeHead waren voor mij een verassing. Die zou ik nog weleens met wat basondersteuning willen horen.

Toppers waren de al wat bekende lowbudget projecten als de Mission vloerstaanders en Weidoks open baffles. (Wie zei er ook alweer dat T-bafles niet werken :mrgreen: )

Ook mooi:
De Sonidos van Marchetto en de Onkens (met CHP70?) van Bartjan. Beide een voorbeeld van lekker klinkende breedbanders.

Kortom, het was een topdag!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door weidok »

FR_Aad schreef:
Rudy en Gerjan, dank voor jullie gastvrijheid. Het was weer top!

Weer een hoop moois gehoord vandaag. De -nog ongefilterde- Sweet Sixteens van TubeHead waren voor mij een verassing. Die zou ik nog weleens met wat basondersteuning willen horen.

Toppers waren de al wat bekende lowbudget projecten als de Mission vloerstaanders en Weidoks open baffles. (Wie zei er ook alweer dat T-bafles niet werken :mrgreen: )

Ook mooi:
De Sonidos van Marchetto en de Onkens (met CHP70?) van Bartjan. Beide een voorbeeld van lekker klinkende breedbanders.

Kortom, het was een topdag!
Het was inderdaad weer top..
Ook vandaag viel de Mission ML TL weer op als low budget weer op wat een prettig geluid voor dat geld
voor nog geen 200,-- euri per paar bouw je deze allround speaker

De El Cheapo T baffles hebben we in verschillende ruimtes kunnen beluisteren en dat ging prima..
vooral de bas weergave bleef de toehoorders verbazen :) :)
De roeptoeter van de Senon is ter plekke door Rudy operatief verwijderd ..
hier knap het midden wel van op zeg... filter technisch zal er nog gefinetuned moeten worden..
De Senon bleek wederom een versterker killer..
aangesloten op de Oenez ??? combi van Rudy kwamen ze echt tot bloei...

Het concept met Monacor woofers en Senon breedbander en ERT tweetertje
deze is niet meer leverbaar dus investeren in een leuk Vifa tweetertje
is wel niet helemaal budget maar toch...

Het schema van het filter zal ik binnenkort wel posten in het El Cheapo draadje..
(na controle van de midsectie volgens Richard klonk daar iets niet helemaal lekker 8-[ 8-[

Een paar kritikasters (spelfoutje :) ) vonden de WAF factor van een T baffle onvoldoende...
zoiets bouw je toch niet na...
Dus al pratende kwamen kwam het idee van W of M baffle voor de Monacor woofers naar boven borrelen..

Een remake van dit concept zit dus in de koker.. :rock: :rock: :rock:

Dus op naar de volgende Watershow
Laatst gewijzigd door weidok op zo 10 nov 2013, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door Leeuwarden »

weidok schreef:
De Senon bleek wederom een versterker killer..
Aangesloten op het plankje was ook zeker niet verkeerd...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door hannesie »

Zweitse schreef:
Hans heeft het waarschijnlijk te druk met zijn Pi :mrgreen:
Die heeft in ieder geval gespeeld met de AF-DAC en de Arcam geïntegreerde versterker.

Alleen ging in een andere ruimte de Wireless verbinding plat door het zeer gecompliceerde gedrag van de Router, :mrgreen: (die moest even verplaatst worden).

Maar uiteindelijk was alles weer op gang, en konden we van de NAS spelen. 8)
Een Pi (met de ARM 11 processor 700 MHz), die dan heel goed een DAC kon bedienen.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 10 nov 2013, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door TubeHead »

Was ook behoorlijk verrast door het verschil wat de DAC deed.
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door Juoigâ »

weidok schreef:
.... breedbander en ERT tweetertje
deze is niet meer leverbaar
jawel hoor. toen CSS er mee stopte heb ik er een doos extra van laten komen, en die zijn nog niet op :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door Henkjan »

weidok schreef:
... de WAF factor van een T baffle onvoldoende...
vreemd. dit zorgt toch juist voor een zo slank en clean mogelijk frontaanzicht. als je om de woofers achteraan dan een zwart stofje doet dan is t helemaal goed toch? en een plankje voor de plant natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door Mtraxx »

De Sweet Sixteen's die zich meettechnisch niet zo goed lieten meten zijn misschien in gefilterde setup prima bruikbaar.
Discussie daarover werd al ruim gevoerd om i.v.m. 1 tweetertje voor het tophoog te gaan gebruiken en de woofertjes van de buitenste rij naar binnen toe af te filteren.
Bijlagen
De op de dag nog besproken Line Array AMT drivers.. wellicht nog eens te beluisteren in een proto PA ontwerpje in wording :)
De op de dag nog besproken Line Array AMT drivers.. wellicht nog eens te beluisteren in een proto PA ontwerpje in wording :)
2013-11-10 15.39.35.jpg
Audax TM025B1 car line tweeter met lekker hoog rendement
Audax TM025B1 car line tweeter met lekker hoog rendement
Nog ff die Tweeter array foto opgesnord, ooit gemeten op 102 db/1m/1watt :P
Nog ff die Tweeter array foto opgesnord, ooit gemeten op 102 db/1m/1watt :P
Bart-Jan
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 10:55
Locatie: Groningen

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door Bart-Jan »

Ik heb ook op en top genoten! Aan het begin van de dag veel boven gespeeld met wat klein spul en de grote vloerstaanders op granieten voet van de eigenaar, die diezelfde ochtend nog van een aangepast filter voorzien waren. Ze waren niet erg overtuigend, totdat Sam zijn oude, meer dan 10 jaar geleden bij elkaar gesprokkelde onderdelen (met name versterkers) er op aansloot. Ze kwamen ineens tot leven en gingen volledig de breedte in! Fantastisch om te horen hoe veel dat uitmaakt. Advies aan de eigenaar is dan ook om een andere versterker te kopen of maken;-)

Mijn eigen meegebrachte spul was ook leuk om op verschillende manieren aan te sluiten. De Onken met inderdaad CHP70 deden mijzelf, maar ook vele aanwezigen verbazen vanwege met name het laag. In een eerdere luistersessie hadden ze thuis ook al alle andere speakers weggespeeld, inclusief Dayton Needles. Nu waren ze ook leuk te vergelijken met de frugelhorns van Rudy met Alpair 7. Beiden dus bestukt met MarkAudio drivers. Maar arrogant gesproken, speelden de Onkens die ook weg! En dat terwijl ze een stuk kleiner zijn... Kan ook te maken hebben met de plaatsing van de Frugelhorns, in verband met de hoorn aan de achterkant. De Onkens daarentegen hadden maar een erg kleine sweetspot. Bij meting later op de dag lieten ze een voor een breedbander erg mooie vlakke frequentie curve zien, die pas bij 50 hz afzakte. Om het mooi te maken, zou er vanaf 800hz een kleine afzwaking in het hoog gemaakt kunnen worden, maar aangezien ze nu volledig filterloos zijn, wil ik dat graag zo houden.

De Proteussen van HumbleHifi die ik had meegebracht deden iedereen schrikken vanwege het slechte geluid; dat kon toch niet waar zijn!?! Van zo'n beroemd ontwerper!!! Aan het einde van de middag bij metingen, bleek dat 1 tweeter verkeerd om was aangesloten. Daarnaast zitten ze veel te vol met demp materiaal. Toen dat alles verholpen was, klonken ze fantastisch! Wat een verademing! Er moet nog wel wat meer gespeeld worden met demping en hier merkte ik eens te meer hoeveel invloed dat heeft!

Aan allen en in het bijzonder aan de heren organisatoren bedankt voor de geweldige dag!!!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door Leeuwarden »

Die Proteus is kompleet herboren. Verbazingwekkend! En leuk!
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door RumoH »

Ik wil iedereen bedanken voor hun komst. Zeer enerverende dag gehad.
Veel mensen gesproken, ideeën uitgewisseld en opgedaan, dus weer genoeg voer voor de volgende editie

Verbazingwekken altijd weer wat er uit een breedbandertje wordt gehaald. De Sonido's waren in het begin eerst wat matig in het laag wat ietwat op de achtergrond bleef, maar na het aansluiten van de lichtere OeneZ eindtrap kwamen ze helemaal tot leven
Ook de El Cheapo's lieten een prachtig plaatje zien na een kleine operatie en ook hier weer een wereld van verschil met alleen een andere versterker.

We hebben nu iig genoeg voer voor de volgende editie, want die komt er, alleen weet ik niet zeker of we in het begin van 2014 dit zullen organiseren omdat het voor ons toch vrij kort op elkaar is om ontwerpen klaar te krijgen. November 2014 staat alwel vast.

Rudy
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door TubeHead »

Tjah.. dat word nog een heel gesleutel aan de Sweet Sixteens merk ik alweer :lol:

Vond trouwens dat ze in een grote ruimte veel beter uit te voeten komen dan hier in een kleine kamer.
Heb weer hoop gekregen. :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door hannesie »

TubeHead schreef:
Tjah.. dat word nog een heel gesleutel aan de Sweet Sixteens merk ik alweer :lol:

Vond trouwens dat ze in een grote ruimte veel beter uit te voeten komen dan hier in een kleine kamer.
Heb weer hoop gekregen. :D
Je kunt ook groter gaan wonen, maar dat wordt waarschijnlijk wat duurder. :?
marchetto
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 16:11
Locatie: Franeker

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door marchetto »

Was een topdag. En voor de mensen die de sonido nog eens willen beluisteren? Die mogen mij een pm sturen.
Dan kan dat bij mij thuis.
Daar klinken ze veel opener dan op de watershow.
Alhoewel ze enorm beter hun best deden op de lichtere d-klasse.
Dus hierbij.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door Porcino »

Waarom lees ik dit nu weer pas eeuwen na het evenement... Ziet er uit als absoluut een van de mooiste Audiolocaties voor een luisterdagje :-)

Ikzelf heb ook een paar Sonido SFR-175Atex-flatwire units alleen komen mijn kasten maar niet van de grond. Ik had graag de kleine Sonido's willen horen om te kijken of ik de grote hoorns nog wil maken...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door FR_Aad »

Balen! Vooral als ik je vertel dat de Sonido top waren.

Zullen we je volgende keer PB'en dat je het in de gaten houdt?? :D
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Bericht door TubeHead »

Kunnen we ook nog samen rijden Porcino ;)
Plaats reactie

Terug naar “DIY events door sponsoren”