The Watershow 2013 part 2(3)
Moderator: Beheerdersteam
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
The Watershow 2013 part 2(3)
The Watershow
Met de vorige luisterdagen hadden we als hoofdlijn het fenomeen Transmissielijn (TL, ML-TL, TQWT, ML-TQWT, Hoorn)
Dit is nu niet meer aan de orde, we gaan gewoon een dag lekker luisteren, kletsen etc.
Echt nieuwe ontwerpen hebben we niet, we gaan gewoon demonstreren wat we hebben.
Speakers die zoal voorbij zullen komen
Dax²
MissionT (LBVS clone).
Wavecor 146VS
Wavecor Needle
Parure MKII (Voormalig Clear Sound ontwerp met een re-desing en driver upgrade)
Aero Monitor
Frugal Horn MK3
Als klapper zal ik proberen de Sylphe (ML-TL met de Tangband W8-1772) weer naar het noorden te laten komen die momenteel onder de rivieren gehuisvest is.
Verder nodigen we iedereen uit om evt ook hun eigen bouwsels te laten zien en horen
Datum: 9 November
Tijd: 9.30 tot ...who knows
Locatie:
Annage Skûtsjesilen
Reidtûgel 5
9264 TS Earnewâld (Friesland)
website: Annage Skûtsjesilen
Parkeren kan op het parkeerterrein van de haven die links aan het begin van de inrit naar Annage ligt. Degene die spullen heeft kan met de auto tot aan het gebouw en daar uitladen, daarna wel graag de auto naar het parkeerterrein ivm de beperkte ruimte.
We hebben de beschikking over een aantal ruimtes, of we alle ruimtes gaan gebruiken hangt af van aantal deelnemers.
Alle voorzieningen zijn aanwezig, zo ook de verzorging van de innerlijke mens.
Als er mensen zijn die graag een meting van hun speakers willen kunnen we dit verzorgen, evt is er meet apparatuur aanwezig (DAAS en/of CLIO).
Rudy
Deelnemers;
1- FR_Aad
2- Weidok
3- Wigbert
4- Bauke V.
5- Gerjan/Mediatraxx
6- DS23Man
7- Marchetto
8- Hannesie
9- Rudy (RumoH)
10- Stijn
11- Bart-Jan
12- Sam
13- FredM
14-
En nog vele andere die niet lid zijn van het forum maar wel DIY-en (totaal nu ongeveer 30 aanmeldingen)
Met de vorige luisterdagen hadden we als hoofdlijn het fenomeen Transmissielijn (TL, ML-TL, TQWT, ML-TQWT, Hoorn)
Dit is nu niet meer aan de orde, we gaan gewoon een dag lekker luisteren, kletsen etc.
Echt nieuwe ontwerpen hebben we niet, we gaan gewoon demonstreren wat we hebben.
Speakers die zoal voorbij zullen komen
Dax²
MissionT (LBVS clone).
Wavecor 146VS
Wavecor Needle
Parure MKII (Voormalig Clear Sound ontwerp met een re-desing en driver upgrade)
Aero Monitor
Frugal Horn MK3
Als klapper zal ik proberen de Sylphe (ML-TL met de Tangband W8-1772) weer naar het noorden te laten komen die momenteel onder de rivieren gehuisvest is.
Verder nodigen we iedereen uit om evt ook hun eigen bouwsels te laten zien en horen
Datum: 9 November
Tijd: 9.30 tot ...who knows
Locatie:
Annage Skûtsjesilen
Reidtûgel 5
9264 TS Earnewâld (Friesland)
website: Annage Skûtsjesilen
Parkeren kan op het parkeerterrein van de haven die links aan het begin van de inrit naar Annage ligt. Degene die spullen heeft kan met de auto tot aan het gebouw en daar uitladen, daarna wel graag de auto naar het parkeerterrein ivm de beperkte ruimte.
We hebben de beschikking over een aantal ruimtes, of we alle ruimtes gaan gebruiken hangt af van aantal deelnemers.
Alle voorzieningen zijn aanwezig, zo ook de verzorging van de innerlijke mens.
Als er mensen zijn die graag een meting van hun speakers willen kunnen we dit verzorgen, evt is er meet apparatuur aanwezig (DAAS en/of CLIO).
Rudy
Deelnemers;
1- FR_Aad
2- Weidok
3- Wigbert
4- Bauke V.
5- Gerjan/Mediatraxx
6- DS23Man
7- Marchetto
8- Hannesie
9- Rudy (RumoH)
10- Stijn
11- Bart-Jan
12- Sam
13- FredM
14-
En nog vele andere die niet lid zijn van het forum maar wel DIY-en (totaal nu ongeveer 30 aanmeldingen)
Laatst gewijzigd door RumoH op di 05 nov 2013, 10:03, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Helaas, vriendin moet dan werken.
Of gewoon de kinderen en hengels meenemen 
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
De kids kunnen in de tuin hengelen, kun je door het raam in de gaten houden 
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
weidok schreef:In de agenda...
wat ik meeneem .....?
zien we nog wel.....![]()
![]()
Open baffle natuurlijk
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
of iets met zwingende zij vleugels..RumoH schreef:weidok schreef:In de agenda...
wat ik meeneem .....?
zien we nog wel.....![]()
![]()
Open baffle natuurlijk
lijkt op de Saba Cello's ( rondo"s)
met senon breedbander (en tweetertje)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Ik heb een voorstel:
Ik wil eventueel graag langskomen als proloog in het kader van de
Ultrazooom 2014 Tour!
Het lijkt mij leuk om aan de hand van kritisch luisteren met andere mensen het systeem verder te verfijnen, wat makkelijk kan vanwege de DSP.
Ik heb wel 1 voorwaarde: een grote ruimte die alleen beschikbaar is voor dit systeem.
Ik wil eventueel graag langskomen als proloog in het kader van de
Ultrazooom 2014 Tour!
Het lijkt mij leuk om aan de hand van kritisch luisteren met andere mensen het systeem verder te verfijnen, wat makkelijk kan vanwege de DSP.
Ik heb wel 1 voorwaarde: een grote ruimte die alleen beschikbaar is voor dit systeem.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
ds23man schreef:Ik heb een voorstel:
Ik wil eventueel graag langskomen als proloog in het kader van de
Ultrazooom 2014 Tour!
Het lijkt mij leuk om aan de hand van kritisch luisteren met andere mensen het systeem verder te verfijnen, wat makkelijk kan vanwege de DSP.
Ik heb wel 1 voorwaarde: een grote ruimte die alleen beschikbaar is voor dit systeem.
Voorstel is prima, maar de voorwaarde kan ik niet mee leven..........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Welk deel van de voorwaarde?RumoH schreef:ds23man schreef:Ik heb een voorstel:
Ik wil eventueel graag langskomen als proloog in het kader van de
Ultrazooom 2014 Tour!
Het lijkt mij leuk om aan de hand van kritisch luisteren met andere mensen het systeem verder te verfijnen, wat makkelijk kan vanwege de DSP.
Ik heb wel 1 voorwaarde: een grote ruimte die alleen beschikbaar is voor dit systeem.
Voorstel is prima, maar de voorwaarde kan ik niet mee leven..........
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Welk deel van de voorwaarde?ds23man schreef:.
Ik heb wel 1 voorwaarde: een grote ruimte die alleen beschikbaar is voor dit systeem.
Voorstel is prima, maar de voorwaarde kan ik niet mee leven..........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Die wil ik wel laten vervallen, maar we moeten wel een situatie creeren om in een ideale opstelling dit te doen en daar ook rustig de tijd voor hebben.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Er is tijd genoeg om te luisteren mede ook omdat we geen eindtijd hanteren.
Er is 1 grote zaal (meende 8x9/10m) en een kleinere ruimte die gedeeld wordt met de koffietafel in een U vorm. Als het heel druk is en er zijn genoeg 'kleine' sytemen dan is er nog een 3e luisterruimte
Rudy
Er is 1 grote zaal (meende 8x9/10m) en een kleinere ruimte die gedeeld wordt met de koffietafel in een U vorm. Als het heel druk is en er zijn genoeg 'kleine' sytemen dan is er nog een 3e luisterruimte
Rudy
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
denk dat ik eerst maar een 12 db filter ga makenRumoH schreef:weidok schreef:In de agenda...
wat ik meeneem .....?
zien we nog wel.....![]()
![]()
Open baffle natuurlijk
de spullen heb ik al in huis....
eerst horen wat dat op de T baffle doet...
kunnen we ze in ieder geval meten dacht zo..
heb nog een paartje Senon's te liggen
dus TL of Rondo is ook nog een mogelijkheid
eventueel met tweetertje ???
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
De MissionT wordt nu uitgevoerd met de HiVi K1 tweeter, filter is zo goed als klaar.
Rudy
Rudy
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Zat die ook niet in de lowbudget van Wigbert?RumoH schreef:De MissionT wordt nu uitgevoerd met de HiVi K1 tweeter, filter is zo goed als klaar.
Rudy
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Die zaten idd in die van W. met een seriefilter. Heb de speakers toen nog voor de show doorgemeten en zelf nog snel een filter in elkaar geknutseld om mee te vergelijken. De TWS25 is er later in gekomen na wat experimenten met verschillende tweeters uit dezelfde prijsklasse. Nu de situatie rond deze tweeter veranderd is (prijs 100% omhoog en uit produktie) gaan we weer terug naar de HiVi K1.FR_Aad schreef:Zat die ook niet in de lowbudget van Wigbert?RumoH schreef:De MissionT wordt nu uitgevoerd met de HiVi K1 tweeter, filter is zo goed als klaar.
Rudy
Rudy
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
ok.. neem ik de T baffles mee..FR_Aad schreef:Na twee jaar wil ik de openbaffels weleens horen hoor
ga het filter wel aanpassen
dus 12 db 3 weg ...
heb nog even zitten stoeien met boxsim
en ben er nu wel uit ..
alle onderdelen zijn binnen...
mogelijk kan rudy wat metingen doen..
kunnen we aan de koffietafel gelijk wat aanpassingen doen..
neem wel wat spulletjes mee ..
dus dit wordt echt gezellig bij de houtkachel
pc met boxsim, soldeerstation en filteronderdelen
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Meetset gaat mee, zal kijken of ik het Clio systeem ook meeneem
Wigbert had een opzet met de Senon in een TQWT klaar als ik goed geinformeerd ben, hier is een Audax TW010 ingezet als hoog ondersteuning
Wigbert had een opzet met de Senon in een TQWT klaar als ik goed geinformeerd ben, hier is een Audax TW010 ingezet als hoog ondersteuning
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Ik wil graag komen. En wil graag meenemen indien ze binnen zijn de sonido sfr 175 en volgens sonido gebouwde hoorn. P.s klopt dat hier nog geen topic van is. Vandaag pas besteld
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
Ben zeer benieuwd naar de Sonido, al een paar keer met die jongens in gesprek geweest, helaas zonder resultaat.marchetto schreef:Ik wil graag komen. En wil graag meenemen indien ze binnen zijn de sonido sfr 175 en volgens sonido gebouwde hoorn. P.s klopt dat hier nog geen topic van is. Vandaag pas besteld
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: The Watershow 2013 part 2(3)
De MissionT ondergaat nu een tweeter update. De keus was in eerste instantie gevallen voor de HiVi K1 tweeter omdat deze door Wigbert met succes was gekoppeld aan de Mission CP-168, mijn eigen versie krijgt de Seas H0831 (27TFF) tweeter.
Filter heeft hiervoor geen aanpassingen nodig gehad dit in tegenstelling tot de K1
Filter heeft hiervoor geen aanpassingen nodig gehad dit in tegenstelling tot de K1
