Hallo,
Ik ben van plan om een riaa phono (voor) versterker te bouwen naar het recept van Hypnotoad op AudioKarma.
De HPMCPS legt zich toe op MC elementen met een hoge output.
http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=418308
Er schijnt een nog mooiere te zijn, maar (dus) niet geldig voor hoge output mc's... Zoek zelf maar eens.
Hypnotoad heeft ook een recept voor een zelfbouw MM Riaa versterker die heet de CNC riaa amp.
http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=371889
Vroeg me af of iemand hier wel eens wat van dit spul heeft gebouwd ?
Riaa phono (voor) versterker van Hypnotoad : HPMCPS
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Splinter226
- Berichten: 435
- Lid geworden op: do 11 apr 2013, 19:07
Re: Riaa phono (voor) versterker van Hypnotoad : HPMCPS
Leuk project ga ik volgen.
Een paar tips voor het bouwen van een phono versterker.
Zorg dat zeker onder de eerste versterker trap chip een GND vlak zit.
Deze versterkt veel en zal dus ook de brom die wordt opgepikt zoveel versterken.
Geef elke chip z'n eigen voeding. Dat hoeft geen aparte trafo te zijn maar zeker een paar eigen elco's en C Plaats deze zo dicht mogelijk bij de opamp, De voeding is bij een phono namelijk erg bepalend voor het eindresultaat Door deze met batterijen te doen is dus een slimme keus.
Een paar tips voor het bouwen van een phono versterker.
Zorg dat zeker onder de eerste versterker trap chip een GND vlak zit.
Deze versterkt veel en zal dus ook de brom die wordt opgepikt zoveel versterken.
Geef elke chip z'n eigen voeding. Dat hoeft geen aparte trafo te zijn maar zeker een paar eigen elco's en C Plaats deze zo dicht mogelijk bij de opamp, De voeding is bij een phono namelijk erg bepalend voor het eindresultaat Door deze met batterijen te doen is dus een slimme keus.
