Annastasia
Moderator: Beheerdersteam
- Muug
- Contacteer:
Re: Annastasia
[ik-sla-me-voor-het-hoofd-modus-on]
Kun je geloven dat ik in de rubriek "montage" ALLES heb opgeklikt behalve die subrubriek, omdat ik geen tie-wraps zocht? 
[ik-sla-me-voor-het-hoofd-modus-off]
ook bedankt aan 7up en Aad trouwens
ook bedankt aan 7up en Aad trouwens
Laatst gewijzigd door Muug op za 26 okt 2013, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Daar hebben we Ray toch voor? Hij kent het hele assortiment van Dick uit zijn hoofd!!!!!Muug schreef:[ik-sla-me-voor-het-hoofd-modus-on]Kun je geloven dat ik in de rubriek "montage" ALLES heb opgeklikt behalve die subrubriek, omdat ik geen tie-wraps zocht?
Nou, niet het hele assortiment, zo'n 80 % zeg maar. voor de rest hebben we Anne...

- Muug
- Contacteer:
OK, weer een onderdelenvraagje.
Ik zoek:
- koperen knoppen, zoals je hier op dit toestel kan zien:
http://www.vitrocantus.it/amplifiers/ca ... m1wraxPDXQ
Ik ga mijn Annastasia nl ook in zwarte lak zetten, met koperen knoppen. Lijkt me klasse.
- UPDATE : Deze heb ik gevonden op de site van Dick. Heet "expermenteerprint".
een PCB-ding-met-gaatjes (gaatjesprint?) dat ik kan gebruiken om die inschakelvertraging bij elkaar te solderen.
Godver zeg, ik weet écht niks van zulke sites... beschamend...
nu ja, als jullie ooit iets willen weten over moto's of computers, vraag maar raak ! 
Ik zoek:
- koperen knoppen, zoals je hier op dit toestel kan zien:
http://www.vitrocantus.it/amplifiers/ca ... m1wraxPDXQ
Ik ga mijn Annastasia nl ook in zwarte lak zetten, met koperen knoppen. Lijkt me klasse.
- UPDATE : Deze heb ik gevonden op de site van Dick. Heet "expermenteerprint".
Godver zeg, ik weet écht niks van zulke sites... beschamend...
- Muug
- Contacteer:
De UGT's zet ik best 90° verdraaid tgo de voedingstrafo. Maar zet ik de UGT's met de contactpunten naar buiten gericht (=weg van de trafo) of mogen ze ook naar binnen gericht staan, dus met de contactpunten behoorlijk dicht bij de voedingstrafo ? Hoewel ik ze liever met de contactpunten naar binnen zet, zegt iets me dat ik ze best met de contacpunten naar buiten zet, maar toch hoor ik graag van jullie even of het iets uit maakt of niet.
- Muug
- Contacteer:
mja, aangezien de buisjes van de voortrap zo ver mogelijk van die voedingstrafo moeten zitten, dacht ik dat de draden van de UGT's er misschien ook beter niet te dicht tegen zaten.
Afin, straks of morgen het stomste klusje van dit project doen : uitvlooien welke en hoeveel boutjes en moertjes ik nodig heb.
Afin, straks of morgen het stomste klusje van dit project doen : uitvlooien welke en hoeveel boutjes en moertjes ik nodig heb.
- Muug
- Contacteer:
Trouwens,
als beloning voor het geduld dat jullie nodig gaan hebben
: een eerste fotootje van de onderdelen.
De componenten van de inschakelvertraging zijn nog niet besteld (lijstje ligt al klaar), ik zit nog wat te kauwen op de kleuren die ik voor de draden wil gebruiken. Het volgende ligt al vast:
- geel-groen voor de verbinding tussen steraardepunt en de netkabel
- groen (of zilver) voor het muzieksignaal vanaf de ingangen
- zwart voor de massa
- rood voor de plus
Maar ergens heb ik het gevoel dat ik nog extra kleuren kan gebruiken, maar ik ben er nog niet uit waar welke kleur.
als beloning voor het geduld dat jullie nodig gaan hebben
- geel-groen voor de verbinding tussen steraardepunt en de netkabel
- groen (of zilver) voor het muzieksignaal vanaf de ingangen
- zwart voor de massa
- rood voor de plus
Maar ergens heb ik het gevoel dat ik nog extra kleuren kan gebruiken, maar ik ben er nog niet uit waar welke kleur.
Laatst gewijzigd door Muug op vr 01 nov 2013, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Muug
- Contacteer:
die had ik bij conrad besteld, enkele weken geleden, toen ik nog niet wist hoe ik die behuizing ging afwerken.maikbike schreef:toch alu(kleurige) knoppen
- Muug
- Contacteer:
mannekes,
wil ik bij ome Dick de elco's 470 µF 10V bestellen, moet ik kiezen tussen SME, KME en KMF . Verdorie zeg, wat wil dat nu weer zeggen? En wat is dan de beste keuze ?
wil ik bij ome Dick de elco's 470 µF 10V bestellen, moet ik kiezen tussen SME, KME en KMF . Verdorie zeg, wat wil dat nu weer zeggen? En wat is dan de beste keuze ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Dat is de serie waar ze uit komen. Bv SME http://www.chemi-con.co.jp/cgi-bin/CAT/ ... ulleti511r voor de eigenschappen.
Maar waar ga je in een PP versterker 10V elco's gebruiken? of bedoel je 100V?
Maar waar ga je in een PP versterker 10V elco's gebruiken? of bedoel je 100V?
- Muug
- Contacteer:
In de inschakelvertraging.Barry2001 schreef:Maar waar ga je in een PP versterker 10V elco's gebruiken?
- Muug
- Contacteer:
ik zoek een goei plek voor de aan/uit-schakelaar. Van voren in 't midden lijkt me wel wat. Kan het - vanwege elektromagnetisme - kwaad om de - getwiste - draden van de netingang tot van voren te trekken (en dan weer naar achter naar de voedingstrafo natuurlijk)? Of geldt ook hier : hoe korter de draden hoe beter? (want dan is geheel achteraan natuurlijk het beste)
kort geniet de voorkeur.
de bedrading is met een goede layout prina naar voren en weer terug te krijgen.
de bedrading is met een goede layout prina naar voren en weer terug te krijgen.
- Muug
- Contacteer:
wellicht zelfs met een slechtemaikbike schreef:de bedrading is met een goede layout prina naar voren en weer terug te krijgen.
- RobertD
- Contacteer:
Wat belangrijk is om te onthouden is dat je de signaalvoerende draden haaks op de gloei en wisselstroom voerende draden moet leggen.
Ik kies er mede daarom meestal voor om de voedingstrafo aan één kant te zetten en niet tussen de uitgangstrafo's in.
Het is dan heel eenvoudig om alle voedingsdraden en gloeidraden haaks op de signaaldraden te houden.
Wanneer je de voedingstrafo aan de zijkant zet is het ook makkelijker om de bedrading voor de aan-uit schakelaar weg te houden bij de versterker schakeling.
Ik kies er mede daarom meestal voor om de voedingstrafo aan één kant te zetten en niet tussen de uitgangstrafo's in.
Het is dan heel eenvoudig om alle voedingsdraden en gloeidraden haaks op de signaaldraden te houden.
Wanneer je de voedingstrafo aan de zijkant zet is het ook makkelijker om de bedrading voor de aan-uit schakelaar weg te houden bij de versterker schakeling.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ok, maakt niet uit welke je neemt.Muug schreef:In de inschakelvertraging.Barry2001 schreef:Maar waar ga je in een PP versterker 10V elco's gebruiken?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Je gaat al een inschakelvertraging gebruiken, kun je niet iets maken wat de 220V achterin bij de netentree schakelt? Bv een relais, dat je bedient met een schone gelijkspanning via een knop voor op de kast? Kun je gelijk een mooi subtiel drukknopje nemen.
- Muug
- Contacteer:
Robert, jouw ontwerpen wijken dan sterk af van de mooi symmetrisch opgestelde PP's van TD! Kijk, en dat vind ik nou boeiend : wat is nou de meest efficiënte (plaatsbesparend, minst aantal onderdeeltjes, etc) , meest economische (in draadlengte bedoel ik dan bvb), meest effectieve bouwwijze (minst brom, beste vesterking, etc) voor zo'n versterker. Dat ontwerp moet toch bestaan???? Men bouwt al 60 jaar buizenversterkers! 't is niet voor niets dat ik daarvoor een aparte topic geopend had.RobertD schreef:Wat belangrijk is om te onthouden is dat je de signaalvoerende draden haaks op de gloei en wisselstroom voerende draden moet leggen.
Ik ga de bedrading eens nagaan van die van TD en dan eens kijken wat er verandert als je die voedingstrafo opzij plaatst.
Voor gevoelige verbindingen,vooral als die wat lang uitvallen of langs bedenkelijke plaatsen komen,gebruikte ik altijd afgeschermde draad.Afscherming maar aan een kant aarden.
Gebruikte daarvoor meestal dit soort draad.Makkelijk te splitsen als je maar een draad hebben moet.
Anne
Gebruikte daarvoor meestal dit soort draad.Makkelijk te splitsen als je maar een draad hebben moet.
Anne
- RobertD
- Contacteer:
Voorbeeldje van een niet symmetrische versterker:
http://www.dhtrob.com/projecten/el84pp_ul_1.php
http://www.dhtrob.com/projecten/el84pp_ul_1.php