de paradise phonostage

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: de paradise phonostage

Bericht door Zweitse »

Misschien iets laten maken met een 3D printer?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

wat een hulp! :rofl:

http://www.hammondmfg.com/dwg20CWW.htm

misschien deze dan maar,wel €100 p/s.........
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: de paradise phonostage

Bericht door Pjotr »

Ja hoor eens, je wist waar je aan begon:

Afbeelding

:D

P.S. Die Hammond kastjes zijn wel fraai. Kun je misschien in tweeën delen met een schotje van carosserieplaat
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 01 nov 2013, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: de paradise phonostage

Bericht door Zweitse »

Kijk, daar zijn je kastjes al :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Pjotr schreef:
Ja hoor eens, je wist waar je aan begon:

Afbeelding

:D
komt ook goed! :wink:

maar ik had het het liefst in een kastje.....

nu moet ik dus even gaan kijken:kant en klaar aanschaffen of laten maken.
carolus
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 62
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
Locatie: Brussel Pajottenland

Re: de paradise phonostage

Bericht door carolus »

dre schreef:
.... hulp zeer welkom! ....
Maar Dre toch,
je loopt heel snel ... te snel.
Ik adviseer je (en doe het, en volg ook de wijze praktische raad van Pjotr o.a.):
Gebruik twee metaalkasten, eentje (ruim) voor de twee RIAA printen, de andere (ook ruim) voor de voeding (met de 4 transfos).
Voorzie de nodige ventilatiesleuven voor de natuurlijke afvoer van de warmteverliezen, zo niet zullen uw ingangstrappen niet stabiel zijn (en ook de uitgangen) .
Welke kastmaat (???????), bouw eerst alle printplaten: 2 RIAA samen met de shuntvoeding (warmte productie), ook uw 2 Calvin buffers (zag uw bestelling), de PSU printen met de piep kleine transfos en de smoorspoelen ...
Voor de ingangstrappen-transistoren RIAA .... voorzie een minimale statische koeling (is een pluspunt)...
Monteer alles voorlopig op een houten plank met de juiste verbindingen.
Eerste test-plank 2xRIAA, tweede test-plank het PSU (met uw smoorspoelen).
Schik alles naar best vermogen en kunst en kunde ...
Dan: afregelen (alle componenten controleren op plaatsing, spanningen meten ... servo afregeling ... (en hopen dat alles niet in vuur en vlam staat) ...
Bij goede afloop ... kunt u zich ruim concentreren op uw (maten) metaal "kasten" samen met haar tussen verbindingen (en lees ook in het forum de aanbevelingen over de cabling van Cinch tot de net 230Vac stekker m.b.o. de "0-volt, massa, veiligheidsaarding" ...

Ik meen dat de bouw van uw 2 RIAA printen u nog een "ruim-tijdje" (of een tijdje-ruim) in beslag zullen nemen, zeker het meten en bijeen sprokkelen van de transistor octo-paartjes ... ik berichte u ruim en lang in een PB.

Dré, het is gepast om de ontwikkelingen (en oplossingen) te volgen in het forum over de RIAA printen, de Calvin buffer en de PSU (zie ook de perikelen over de warmte ontwikkeling c.f.r onze beste en kenner Frans D W).....

Ik hoop hiermee een duwhulpje gegeven te hebben .... toch een stappenplan .

Het is geen beginnersproject ...

Mvg
Karel
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

ik had geen ander plan gevolgd,alleen heb ik het plan maar al te graag uitgezocht. :wink:

dat het niet binnen een maand of 2 af is begrijp ik ook wel. :mrgreen:

heb jij ook de bufferprintjes besteld?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: de paradise phonostage

Bericht door Pjotr »

carolus schreef:
Het is geen beginnersproject ...
Om eerlijk te zijn vind ik het geheel zwaar over-the-top :mrgreen:

Daar hoort dan natuurlijk ook een bijpassende kastconstructie bij. W.m.b. zou in dit geval een accuvoeding makkelijker zijn :D
carolus
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 62
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
Locatie: Brussel Pajottenland

Re: de paradise phonostage

Bericht door carolus »

dre schreef:
.... heb jij ook de bufferprintjes besteld?
Ja.
c.f.r. "deelnemers"
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

over de top is mooi!!
werkend krijgen nog mooier! :lol:
carolus
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 62
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
Locatie: Brussel Pajottenland

Re: de paradise phonostage

Bericht door carolus »

Pjotr schreef:
....geheel zwaar over-the-top
... bijpassende kastconstructie
....accuvoeding
Peter, ik ben met u eens.
Juist: een bij-passende-kast-constructie
Accuvoeding: ja waarom niet ... maar dan heb je het probleem van het "accu-lader-management" (in veilige voorwaarden en met controle en overschakeling stand-by/werking/laden) ...
Mvg
Karel
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: de paradise phonostage

Bericht door Pjotr »

dre schreef:
over de top is mooi!!
werkend krijgen nog mooier! :lol:
Zou Karel zijn advies maar opvolgen: Eerst alles in elkaar solderen en eens werkend zien te krijgen. Kun je a.d.h.d. eens geen fröbelen hoe je het in een kast gaat krijgen en wat voor kast. Heb je nog tijd zat voor om dat uit te zoeken.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: de paradise phonostage

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Heb je nog tijd zat voor om dat uit te zoeken.
Die waan heb ik ook gekoesterd,edoch zou er maar niet op rekenen,'t is zo om :shock:
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: de paradise phonostage

Bericht door Pjotr »

Ah!buis schreef:
Pjotr schreef:
Heb je nog tijd zat voor om dat uit te zoeken.
Die waan heb ik ook gekoesterd,edoch zou er maar niet op rekenen,'t is zo om :shock:
Anne
Ach met Dre is het: Resultaten behaald in het verleden bieden garantie voor de toekomst :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

het is inderdaad een zeer pittig project,dus ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordsat ie gaat werken. :mrgreen:

op het testplankje kan ik uiteraard ook prima bekijken hoe dicht de voeding bij de andere printen kan staan.

als het goed is komt er vandaag of maandag nog een bult spullen binnen,an gaat er wat meer vaart in komen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

DSC00295.JPG
de voedingen.
DSC00294.JPG
en een begin aan de versterker printen.

uiteraard ben ik nog wat vergeten te bestelen. :mrgreen:

er zit een optie op voor een neumann curve:afkappen op 35khz als ik het goed heb.....
heeft dit zin om toe te passen?

tevens heb ik besloten om eerst de phonotrap in de standaard opstelling te laten werken en dan later de extra buffertrap toe te passen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
2014,het jaar van het afmaken........
Ik zit er al helemaal klaar voor ! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: de paradise phonostage

Bericht door hrscharft »

Die Hammond kastjes zien er idd erg mooi uit maar eehm....

Kun je niet bij arno of de AH fijnhout een paar stukkies noten regelen en die vervolgend toepassen op het onderstaande?
Dan heb je toch precies hetzelfde.....

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=5&t=12405

Alu mooi inpakken met carbon en ze passen precies bij je speakers.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Zeker geen carbon!!!! :mrgreen:

De laatste onderdelen zijn onderweg,dus ik hoop in m'n vakantie een heel eind te komen.

De behuizing heb ik het liefst van ijzer,maar dat is tegenwoordig wat lastiger te vinden......
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: de paradise phonostage

Bericht door hrscharft »

kijken of je ergens een mooi plaatje blik of zink kunt vinden van een mm dik :) dan kun je die kastjes zelf wel zetten. het bewerken is iets pittiger als met alu maar is goed te doen.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: de paradise phonostage

Bericht door cool »

Ik heb nog een paar nieuwe kappen (43cm) liggen van een Luxman serie versterkers. Zal even een foto maken morgen..
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

hrscharft schreef:
kijken of je ergens een mooi plaatje blik of zink kunt vinden van een mm dik :) dan kun je die kastjes zelf wel zetten. het bewerken is iets pittiger als met alu maar is goed te doen.
Ik gooi liever wat geld neer als dat ik allemaal van die koel gleufjes moet gaan boren/vijlen. :mrgreen:

Loek,ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

En dat bedrijf dat de kap voor je Pass heeft gemaakt ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Die hou ik nog even achter de hand. :wink:

Als ik kastjes kan kopen bewaar ik liever zijn gunsten voor iets speciaals.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Werkt RVS net zo goed als ijzer wat afscherming betreft trouwens?
Plaats reactie