de paradise phonostage
Moderator: Beheerdersteam
Re: de paradise phonostage
Ja hoor eens, je wist waar je aan begon:


P.S. Die Hammond kastjes zijn wel fraai. Kun je misschien in tweeën delen met een schotje van carosserieplaat
P.S. Die Hammond kastjes zijn wel fraai. Kun je misschien in tweeën delen met een schotje van carosserieplaat
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 01 nov 2013, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: de paradise phonostage
komt ook goed!Pjotr schreef:Ja hoor eens, je wist waar je aan begon:
maar ik had het het liefst in een kastje.....
nu moet ik dus even gaan kijken:kant en klaar aanschaffen of laten maken.
-
carolus
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 62
- Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
- Locatie: Brussel Pajottenland
Re: de paradise phonostage
Maar Dre toch,dre schreef:.... hulp zeer welkom! ....
je loopt heel snel ... te snel.
Ik adviseer je (en doe het, en volg ook de wijze praktische raad van Pjotr o.a.):
Gebruik twee metaalkasten, eentje (ruim) voor de twee RIAA printen, de andere (ook ruim) voor de voeding (met de 4 transfos).
Voorzie de nodige ventilatiesleuven voor de natuurlijke afvoer van de warmteverliezen, zo niet zullen uw ingangstrappen niet stabiel zijn (en ook de uitgangen) .
Welke kastmaat (???????), bouw eerst alle printplaten: 2 RIAA samen met de shuntvoeding (warmte productie), ook uw 2 Calvin buffers (zag uw bestelling), de PSU printen met de piep kleine transfos en de smoorspoelen ...
Voor de ingangstrappen-transistoren RIAA .... voorzie een minimale statische koeling (is een pluspunt)...
Monteer alles voorlopig op een houten plank met de juiste verbindingen.
Eerste test-plank 2xRIAA, tweede test-plank het PSU (met uw smoorspoelen).
Schik alles naar best vermogen en kunst en kunde ...
Dan: afregelen (alle componenten controleren op plaatsing, spanningen meten ... servo afregeling ... (en hopen dat alles niet in vuur en vlam staat) ...
Bij goede afloop ... kunt u zich ruim concentreren op uw (maten) metaal "kasten" samen met haar tussen verbindingen (en lees ook in het forum de aanbevelingen over de cabling van Cinch tot de net 230Vac stekker m.b.o. de "0-volt, massa, veiligheidsaarding" ...
Ik meen dat de bouw van uw 2 RIAA printen u nog een "ruim-tijdje" (of een tijdje-ruim) in beslag zullen nemen, zeker het meten en bijeen sprokkelen van de transistor octo-paartjes ... ik berichte u ruim en lang in een PB.
Dré, het is gepast om de ontwikkelingen (en oplossingen) te volgen in het forum over de RIAA printen, de Calvin buffer en de PSU (zie ook de perikelen over de warmte ontwikkeling c.f.r onze beste en kenner Frans D W).....
Ik hoop hiermee een duwhulpje gegeven te hebben .... toch een stappenplan .
Het is geen beginnersproject ...
Mvg
Karel
Re: de paradise phonostage
ik had geen ander plan gevolgd,alleen heb ik het plan maar al te graag uitgezocht.
dat het niet binnen een maand of 2 af is begrijp ik ook wel.
heb jij ook de bufferprintjes besteld?
dat het niet binnen een maand of 2 af is begrijp ik ook wel.
heb jij ook de bufferprintjes besteld?
Re: de paradise phonostage
Om eerlijk te zijn vind ik het geheel zwaar over-the-topcarolus schreef:Het is geen beginnersproject ...
Daar hoort dan natuurlijk ook een bijpassende kastconstructie bij. W.m.b. zou in dit geval een accuvoeding makkelijker zijn
-
carolus
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 62
- Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
- Locatie: Brussel Pajottenland
Re: de paradise phonostage
Ja.dre schreef:.... heb jij ook de bufferprintjes besteld?
c.f.r. "deelnemers"
-
carolus
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 62
- Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
- Locatie: Brussel Pajottenland
Re: de paradise phonostage
Peter, ik ben met u eens.Pjotr schreef:....geheel zwaar over-the-top
... bijpassende kastconstructie
....accuvoeding
Juist: een bij-passende-kast-constructie
Accuvoeding: ja waarom niet ... maar dan heb je het probleem van het "accu-lader-management" (in veilige voorwaarden en met controle en overschakeling stand-by/werking/laden) ...
Mvg
Karel
Re: de paradise phonostage
Zou Karel zijn advies maar opvolgen: Eerst alles in elkaar solderen en eens werkend zien te krijgen. Kun je a.d.h.d. eens geen fröbelen hoe je het in een kast gaat krijgen en wat voor kast. Heb je nog tijd zat voor om dat uit te zoeken.dre schreef:over de top is mooi!!
werkend krijgen nog mooier!
Re: de paradise phonostage
Die waan heb ik ook gekoesterd,edoch zou er maar niet op rekenen,'t is zo omPjotr schreef:Heb je nog tijd zat voor om dat uit te zoeken.
Anne
Re: de paradise phonostage
Ach met Dre is het: Resultaten behaald in het verleden bieden garantie voor de toekomstAh!buis schreef:Die waan heb ik ook gekoesterd,edoch zou er maar niet op rekenen,'t is zo omPjotr schreef:Heb je nog tijd zat voor om dat uit te zoeken.![]()
Anne
Re: de paradise phonostage
het is inderdaad een zeer pittig project,dus ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordsat ie gaat werken.
op het testplankje kan ik uiteraard ook prima bekijken hoe dicht de voeding bij de andere printen kan staan.
als het goed is komt er vandaag of maandag nog een bult spullen binnen,an gaat er wat meer vaart in komen.
op het testplankje kan ik uiteraard ook prima bekijken hoe dicht de voeding bij de andere printen kan staan.
als het goed is komt er vandaag of maandag nog een bult spullen binnen,an gaat er wat meer vaart in komen.
Re: de paradise phonostage
de voedingen.
en een begin aan de versterker printen.
uiteraard ben ik nog wat vergeten te bestelen.
er zit een optie op voor een neumann curve:afkappen op 35khz als ik het goed heb.....
heeft dit zin om toe te passen?
tevens heb ik besloten om eerst de phonotrap in de standaard opstelling te laten werken en dan later de extra buffertrap toe te passen.
en een begin aan de versterker printen.
uiteraard ben ik nog wat vergeten te bestelen.
er zit een optie op voor een neumann curve:afkappen op 35khz als ik het goed heb.....
heeft dit zin om toe te passen?
tevens heb ik besloten om eerst de phonotrap in de standaard opstelling te laten werken en dan later de extra buffertrap toe te passen.
Re: de paradise phonostage
Ik zit er al helemaal klaar voor !dre schreef:2014,het jaar van het afmaken........
Re: de paradise phonostage
Die Hammond kastjes zien er idd erg mooi uit maar eehm....
Kun je niet bij arno of de AH fijnhout een paar stukkies noten regelen en die vervolgend toepassen op het onderstaande?
Dan heb je toch precies hetzelfde.....
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=5&t=12405
Alu mooi inpakken met carbon en ze passen precies bij je speakers.
Kun je niet bij arno of de AH fijnhout een paar stukkies noten regelen en die vervolgend toepassen op het onderstaande?
Dan heb je toch precies hetzelfde.....
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=5&t=12405
Alu mooi inpakken met carbon en ze passen precies bij je speakers.
Re: de paradise phonostage
Zeker geen carbon!!!!
De laatste onderdelen zijn onderweg,dus ik hoop in m'n vakantie een heel eind te komen.
De behuizing heb ik het liefst van ijzer,maar dat is tegenwoordig wat lastiger te vinden......
De laatste onderdelen zijn onderweg,dus ik hoop in m'n vakantie een heel eind te komen.
De behuizing heb ik het liefst van ijzer,maar dat is tegenwoordig wat lastiger te vinden......
Re: de paradise phonostage
kijken of je ergens een mooi plaatje blik of zink kunt vinden van een mm dik
dan kun je die kastjes zelf wel zetten. het bewerken is iets pittiger als met alu maar is goed te doen.
Re: de paradise phonostage
Ik heb nog een paar nieuwe kappen (43cm) liggen van een Luxman serie versterkers. Zal even een foto maken morgen..
Re: de paradise phonostage
Ik gooi liever wat geld neer als dat ik allemaal van die koel gleufjes moet gaan boren/vijlen.hrscharft schreef:kijken of je ergens een mooi plaatje blik of zink kunt vinden van een mm dikdan kun je die kastjes zelf wel zetten. het bewerken is iets pittiger als met alu maar is goed te doen.
Loek,ik ben benieuwd!
Re: de paradise phonostage
Die hou ik nog even achter de hand.
Als ik kastjes kan kopen bewaar ik liever zijn gunsten voor iets speciaals.
Als ik kastjes kan kopen bewaar ik liever zijn gunsten voor iets speciaals.
