Squeezer: multiroom audio amplifier
Moderator: Beheerdersteam
Re: Squeezer: multiroom audio amplifier
Eindelijk na maanden weer wat tijd gevonden voor mijn project. Ik heb een nieuw dacje gekocht die zijn werk (nagenoeg) geruisloos doet. Daarnaast kan ik het volume momenteel aanpassen door een rotary encoder op de Raspberry PI. Een klein Python scriptje leest de encoder uit en past het volume aan via ALSA mixer. werkt bijzonder goed. Daarnaast voed ik de PI nu met een 220v -> 5v blokje dit zorgt er ook voor dat er minder ruis ontstaat tussen de versterker en de PI. De tweede versterker is momenteel ook in opbouw.
Kleine update. Ik had de rotary encoder goed werkend. Deze paste het volume aan via alsamixer op de PI. Het grote nadeel hiervan is dat wanneer je het volume in de squeezebox app omlaag schroeft je via alsamixer weer geen invloed hebt en andersom natuurlijk ook niet. Daarom heb ik na even zoeken nu het script zo aangepast dat het draaien van de portmeter het volume via de Logitech Media Server aanpast en dit dus ook zichtbaar is in de webinterface en in de squeezebox app. Al met al de beste oplossing om het volume aan te kunnen passen.
Is dat een zelfde als die je al had?Ik heb een nieuw dacje gekocht die zijn werk (nagenoeg) geruisloos doet.
Ik heb nu dus een Ess9023 I2S in, die de muziek uit de RPI moet halen.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1655556
Een ander printje maar wel een PCM2704.
Ben benieuwd naar jou bevindingen met i2s.
Dat word echt een wel lange termijn verhaal, ik moet eerst nog wel wat andere dingen doen.Juicie schreef:Een ander printje maar wel een PCM2704.
Ik heb nu de SB Touch, die speelt, maar voor de nog grotere mogelijkheden komt dan "The Piper" en dan heb ik nog een Open Baflle project.
Oftewel, die opzet die ik dan wil maken voor de RPI met een koptelefoon (evt) draadloze Netwerkspeler komt dan als laatste in de rij.
En een alternatief in de vorm van een Cubieboard, ligt er ook nog.
Ik zit met een probleem met een van de versterkers. Ik heb een luide ruis uit mijn versterker komen, deze begint naar mijn idee pas als alles een beetje opgewarmd begint te worden. De enige manier hoe ik de ruis heb kunnen stoppen is door de ground van de signaal kabel tussen de usb dac naar de versterker niet door te verbinden. Het resultaat is een brom die weg gaat als ik dan weer een extra kabel van de raspberry pi's ground verbind met de behuizing. Nu vraag ik mij dus af of jullie dit bekend voorkomt en of mijn oplossing kwaad kan? Als er een goede oplossing is hoor ik dat graag.
De andere versterker is trouwens fluister stil.
De andere versterker is trouwens fluister stil.
Wat gebeurt er als je de boel omdraait, gaat de ruis mee met de versterker of de Raspberry.
De ruis gaat mee met de versterker. Nog veel slechter nieuws. De goed klinkende versterker stond rustig te spelen op de achtergrond tot ik een knal hoorde
Is er een onderdeel van de voeding kapot gesprongen 
Inderdaad wel heel erg stil nu, maar zoek je het dan in de mogelijke aansturing van de RPI of heb iets anders geks op stopcontact/netspanning.Juicie schreef:De andere versterker is trouwens fluister stil.
Als ik een andere bron aansluit op de versterker terwijl deze nog in de behuizing zit dat is er geen ruis. Als ik een hoofdtelefoon aansluit op de PI/dac terwijl deze nog in de behuizing zit dan hoor ik ook geen ruis. Dus het is volgens mij echt de combinatie deze versterker met de PI/dac.