4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door weidok »

Zo een nieuw voorjaar het begint weer te kriebelen..

Een vierde ZBA luisterdag van her Noorden lijkt mij wel wat ?

Jullie ook ?

Datum: zaterdag 19, 26 september of 3 oktober had ik in gedachten ?

lokatie: Beetsterzwaag "Ons Huis"

Bijdrage per persoon: ca. 50 euro/ aantal deelnemers

eten en drinken voor eigen rekening

het wordt dus zaterdag 26 september


de zaal is om 9.30 uur open

rond 10.00 uur is er koffie met cake
De huur gaat wel omhoog naar € 50 voor de gehele dag
koffie met cake € 1,20
frisdrank/koffie a €1,-
alcoholisch €1,20
Laatst gewijzigd door weidok op wo 13 mei 2009, 21:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Zaterdag september 2009 !!

4 de Zelf_Bouw_Audio luisterdag van het Noorden

te Beetsterzwaag
:) :)


Bijgewerkt op 22 september 2009

de bedenkers :) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen

De liefhebbers zijn:

1: Citizen Kane
2: audiomanics - Kees
3: evil-ien - evelien
4: buizenbuzz
5: HoMeR - Henk
6: Maarten
7: Rene vos
8: danielv -daniel
9: Barry2001
10: Roland - Roland (Crafy)
11: RumoH - Rudy
12: Koss
13: jnijboer - jelle
14: sjons
15: Stephen2006
16: Gast Stephen2006
17: cve
18: AatV - Aat
19: Tubehead
20: Implo
21: gast van Implo ??
22: Tor-Amp
23: Gast Tor-Amp
23: Wouter
24: Roelof (gast wouter)
25: gervanja
26: richard - Richard
27: sietse - Sietse
28: weidok - Ytzen
29: koifarm - ronny

Afgemeld:
1: Fokko
2: Henkjan
3 Eric


LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )

KOSTEN: 50 euro huur zaal gedeeld door het aantal deelnemers
om ca 9.30 uur koffie/ thee met cake (eigenbouw?)
.......... 1,20 euro direkt afrekenen met de bediening !!!
...........rest van de dag graag zelf je drinken afrekenen!!!
...........koffie/ fris 1 euro
...........bier 1,20 euro

De Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d

TIJDEN: Luisteren van ca 11.00 tot 16.30 uur.

Begin van de dag om ca. 09:30 tot 11.00 uur lossen, opbouwen en inrichten
Einde van de dag om a. 16.30-17.15 uur afsluiten, inladen en opruimen.

KORT OVERZICHT APPARATUUR

Versterkers:

Voortrappen:

1: zelfbouw klasse A ...................RumoH ???
2: MM Audio v.versterker - Rene Vos
3: Green Frog ReLaixed vv ............cve
4: zelfbouw preamp - koifarm

Eindtrappen:

1: Bryston 4B-NRB klasse AB ..........richard
2: Green Frog ReLaixed vv ............cve
3: 2 monoblokken met UcD400 HxR...Cve

Geintregeerde versterkers:

1: Yarland Pro88IISA - Roland
2: Magnat MA 800 ........RumoH
3: Klasse A zelfbouw....Tor-Amp
4: Audioromy buizenamp - koifarm


CD spelers:

1: Astin Trew AT 3000cd? - Roland
2: Denon DCD3000 - Koss ?
3: Advance acoustic cd-loopwerk + Acoustic dac. (buizen)-Rene Vos
4: gemod. Shaling cd speler - koifarm

Draaitafel(s) en voorvoortrappen:

1: zelfbouw ?? - arm ?? element Dynavector MC high 19*5 - jnijboer
2: Phonodude ................................................- Tubehead
3: DT verticaal - element - koifarm
4: Garrard 401, Ortofon MC15 SII - gervanja

Speakers

1: 2 weg Needle's - Wouter
2: Needles - HoMeR
3: Pico Tango's - DanielV
4: Poco Ripole sub met 2 x 30 cm PP, Reckhorn A402 subamp+ satelieten..Roland
5: CA 625 morel - RumoH
6: Hans actieve TL - Rene Vos
7: gemodificeerde A4tjes (sat) + lat sub. beide actief- Rene Vos
8: Chorda's ... Eric - wouter neemt ze mee?
9: Dynaudio audience 52 (gemod) - koifarm
10: Castle Inversion 15 - gervanja


DanielV:
Ik wil als het nodig is wel mijn laptop meenemen,
daar kun je de bestanden dan op afspelen.

Buizen muziekserver - koifarm


Voor Luisterschema zie bericht nr. 3 van dit topic !

Kijk de vlag bij de ingang hangt al weer uit:
voor het hek links is de (achter)ingang
dus alleen voor laden en lossen

Afbeelding

O ja nog even dit:


Wie wil wat meenemen om te laten horen ?
Luidsprekers
Versterker(s)
CD speler
Draaitafel

Hier is het :
"Ons Huis"
Hoofdstraat 79
Beetsterzwaag
kijk hier http://www.stichtingonshuis.com/

foto voorkant aan de Hoofdstraat
Bijlagen
onshuis.jpg
Laatst gewijzigd door weidok op di 22 sep 2009, 21:24, 37 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

LUISTERSCHEMA
4 de Zelf_Bouw_Audio luisterdag van het Noorden
te Beetsterzwaag
:) :)


Bijgewerkt op 22 september 2009:
aangepast om 21.15 uur

PS: Beschrijvingen en schema's zijn ook leuk om te laten zien
De speakers voor het podium opstellen


De dagindeling....tenminste een voorstel....:)
(lees OOK de afpraken in het volgende bericht nog even goed door) !!!!


Er zullen 9 a 10 paar speakers waaronder fullrange, satelieten, subwoofers en standalone meerwegsystemen zijn.
De dag is in vier luisterblokken (stints) ingedeeld dus 3 stel speakers per blok

-per blok ca 25 min naar een paar speakers luisteren-

Bij het 4de en laatste blok de reserve speakers en de speakers
die we graag nog eens willen horen.....................

De set onderling zo samenstellen dat tijdens het blok bij speaker wisselen
geen tijd verloren gaat


Per blok mogen de speakereigenaren zelf de best passende installatie
voor hun een speakers samenstellen zij weten wat het beste matcht
Blok 1: Hans en Needles blok

Tijd:.Speakers:..eigenaars zelf set samenstellen.......

11.00-12.15 uur 1: Hans actieve - Renevos
...........................2: Needles.........- HomeR
...........................3: Needles 2weg.- Wouter

Uitgangspunt set Blok 1 samenstelling cd speler en versterkers ReneVos en HomeR
tip: Demo DT van JNijboer erbij betrekken

Blok 2: Sateliet en subwoofer blok

12.30-13.45 uur..4: Sateliet + Poco Ripolesub - (Roland)
...........................5: A4 sateliet + LAT sub - ReneVos
...........................6: TicoTango's Sateliet sub ??- DanielV

Uitgangspunt set Blok 2 samenstelling cd speler en versterkers Roland en ReneVos
tip: Astin Trew AT 3000 CD speler is een hybryde en onopvallend goed :)

Blok 3: CD DT WAV en FLAC blok

14.00-15.15 uur 7: CA 625 Morel - Rumoh
..........................8: Chorda's - eric (wouter neemt ze mee????)
..........................9: Dynaudio - koifarm
.............reserve 10: Castle Inversion 15 - gervanja

Uitgangspunt set Blok 3 samenstelling cd speler en versterkers Rumoh en Koifarm
tip: Koifarm en Danielv ? laten ons de verschillen tussen verschillende bronnen beleven.....

Blok 4: UCD en Klasse A blok

ca 15.30-16.30 uur... Als speakers gervena in blok 3
...............................niet aan bod komen
...............................en als toetje speaker keuze van de deelnemers

Uitgangspunt set Blok 4 samenstelling cd speler en versterkers CVE , Toramp en Rumoh
tip: voortrap Phonodude - Tubehead en DT van JNijboer erbij betrekken !!


de Bryston voor- en eindversterker (Richard) zullen de hele dag als
backup beschikbaar staan .. :)


De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.

Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.

Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening met een ander zijn muzieksmaak.


:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=

als er nog iets aan het schema aangepast moet worden
dan horen we dat graag
Laatst gewijzigd door weidok op di 22 sep 2009, 21:18, 13 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Andere belangrijke afspraken 4de ZBA luisterdag 2009


Muziek voorkeur : :-({|=

lees dit eens link !!!

viewtopic.php?t=4932

Pop???
Klassiek ??

Of het idee van Richard is eigenlijk nog beter:
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat
degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek
er bij zoekt die er lekker op klinkt.
Natuurlijk zal het in een andere akoestische ruimte
heel anders klinken dan een huiskamer....

Omschrijving zaal:
Naar schatting zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang.
Wordt gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare.
Er is een klein podium, een klein keukentje en een toillet.
De akoestiek lijkt goed er ligt in ieder geval vloerbedekking

Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest en is dus wel een vrij oud maar een gezellig zaaltje.
En het lijkt ook wel wat op een vooroorlogs dorpshuis.

Parkeren:
De parkeergelegenheid is niet heel uitgebreid.
De Hoofdstraat is blauwe zone maar het gemeentehuis en
het gebouw van het kantongerecht zijn vlak bij en
daar is meer dan voldoende ruimte (linksaf komend vanaf Drachten bij een Shell tankstation).

Nog een paar afspraken :

De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moeten uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor,
dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur waarop moet worden aangesloten.

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.

Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.

Kritiek mag gegeven worden, smaken verschillen maar het hoeft niet.
Het is immers een luisterdag en de beleving van de weergave van
muziek staat voorop maar dat kan voor een ieder ook verschillend zijn.


De organisator(en) is (zijn) NIET verantwoordelijk voor enige
schade/diefstal etc tijdens de luisterdag.

Als laatste met respect omgaan met het gehuurde gebouw en het meubilair.!!


:wink:
Laatst gewijzigd door weidok op wo 13 mei 2009, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

als er iemand is die weergave via pc met flac en wave files
wil demonstreren laat het even weten
Citizen Kane
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mei 2007, 22:49
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Citizen Kane »

Citizen Kane komt. Heb 19 september gestemd maar alleen omdat dat het meest dichtbij ligt. Andere dagen maakt me ook eigenlijk niet zoveel uit.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik ben d'r bij !!! 'k heb er wel weer eens zin in, dus..
Maar we komen wel met z'n tweetjes..
Wat ik ga meenemen weet ik nog niet op dit moment..
Ik heb geen groot vervoer meer tot mijn beschikking dus mijn boxen kunnen niet mee...

Kees

Of gaan jullie nu een straatverbod aanvragen??
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Hey Ytzen,

Lijkt me leuk! Was vorige keer interessante en gezellige dag!

Ik weet niet of ik dan wat klaar heb om mee te nemen, in ieder geval heb ik wel een set Paper hatt's die ik dan wel kan demonstreren als daar behoefte aan is.

Ik heb vanavond ook een stel 1000VA trafo's besteld voor de nieuwe eindtrap, met een beetje geluk is hij rond die tijd klaar! Ook een HongKong DAC met gebalanceerde uitgangen, maar hiervan zijn de onderdelen nog onderweg. :)
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

Yep, weer van de partij !!
(dag maakt me nu nog niks uit, ik plan nooit zover vooruit. :wink: )

Wat ik meeneem weet ik nog niet, ben met een aantal dingen bezig waaronder een platenwasmachine......
Hoe laat je nou een platenwasmachine horen ??? :roll:

Zal ook weer even collega Rene inseinen. We kunnen waarschijnlijk ook wel een aantal leerlingen met hun eigenbouw Needles meenemen (we komen niet met een hele klas hoor ! :twisted: )
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

audiomanics schreef:
Ik ben d'r bij !!! 'k heb er wel weer eens zin in, dus..
Maar we komen wel met z'n tweetjes..
Wat ik ga meenemen weet ik nog niet op dit moment..
Ik heb geen groot vervoer meer tot mijn beschikking dus mijn boxen kunnen niet mee...

Kees

Of gaan jullie nu een straatverbod aanvragen??
he.. kees en evelien goed strak plan...

straatverbod is niet nodig als jullie niet met groot vervoer komen :)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ikke komt ook en ik heb niks nieuws om mee te nemen. Maar als er belangstelling is voor de Rambo's, neem ik die nog een keer mee.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

weidok schreef:
he.. kees en evelien goed strak plan...
Ik zit er aan te denken om wat freeswerkjes mee te nemen zodat iedereen 't kan zien en voelen en weer ideetjes krijgt om bij de volgende projectjes te gebruiken.. frutseltjes dus.. en misschien een paar kleine apparaatjes als de DC-Blocker, de ""WildGuessssssss" en de "Il Valvole" als hij klaar is...

Kees
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

Ik kom dit keer ook, vorige keer was ik ziek:( met mijn pico's, kan iemand ook zijn meetapparatuur meenemen, dan kunnen ze gelijk doorgemeten worden.

:wink:
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

weidok schreef:
als er iemand is die weergave via pc met flac en wave files
wil demonstreren laat het even weten
Ik wil als het nodig is wel mijn laptop meenemen, daar kun je de bestanden dan op afspelen.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Lijkt me erg leuk. Ik zal ook weer van de partij zijn. Ik wil meenemen:

-Yarland Pro88IISA
-Ripole subwoofer met twee keer 30 cm PP + Reckhorn A402 subamp

Hopelijk heb ik tegen die tijd bijpassende sattelietjes. Maar uiteraard zijn anderen ook welkom om speakers "boven" de ripole te zetten. De Ripole heeft een vrij hoog rendement voor deze bouwwijze 86 dB/W/m, - 3dB zit op 42 Hz zonder boost. Hij is ontwikkeld om een zeer hoog overname punt mogelijk te maken. 150 Hz is geen probleem.

Groet Roland
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Fokko schreef:
Hey Ytzen

Ik heb vanavond ook een stel 1000VA trafo's besteld voor de nieuwe eindtrap, met een beetje geluk is hij rond die tijd klaar!
Heb ik ergens iets gemist?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

leuk! ik zit rond die tijd mogelijk wat lastig qua beschikbaarheid, maar als ik vrij ben dan ga ik proberen er bij te zijn
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

Ja dat kan ik natuurlijk niet missen, bedankt voor de PB Weidok!!! =D>
19e ben ik Jarig dus dan is het lastig voor mij... maar ik kijk wel ff, hoe laat worden we dan vrij gelaten...?

edit: eind v/d middag dus, hmm lastig
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Maarten schreef:
Ja dat kan ik natuurlijk niet missen, bedankt voor de PB Weidok!!! =D>
19e ben ik Jarig dus dan is het lastig voor mij... maar ik kijk wel ff, hoe laat worden we dan vrij gelaten...?

edit: eind v/d middag dus, hmm lastig
Zelf hou ik op de zaterdag 26 september.. :)
maar ik moet nog informeren wanneer de zaal vrij is

wie neemt speakers mee?

wie neemt een versterker mee?

wie neemt cd speler mee?

:idea: :idea: :idea:

iemand bereid speaker metingen te doen hoewel
de zaal mij niet echt geschikt lijkt maar het is
maar een idee :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Goed... 26 september lijt mij de gulden middenweg :)

Zal informeren of de zaal op zaterdag 26 september 2009
nog beschikbaar is... ?

jullie horen het wel zodra ik meer weet ..
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Koss »

Ik heb ook wel interesse. Ik heb volgens mij weinig in te brengen kwa eigenbouw, maar wil wel vanalles meeslepen :)

Ik heb een USB geluidskaart, klinkt een stuk beter dan een ingebouwde geluidskaart.
Ik kan al mijn FLAC bestanden wel op een externe hardeschijf zetten, hebben we wat meer muziek om uit te kiezen.

Als ik een auto heb wil ik ook wel mijn CD speler meenemen: Denon DCD3000 met van den Hull interlinks.

Groeten,
Koss
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Koss schreef:
Ik heb ook wel interesse. Ik heb volgens mij weinig in te brengen kwa eigenbouw, maar wil wel vanalles meeslepen :)

Ik heb een USB geluidskaart, klinkt een stuk beter dan een ingebouwde geluidskaart.
Ik kan al mijn FLAC bestanden wel op een externe hardeschijf zetten, hebben we wat meer muziek om uit te kiezen.

Als ik een auto heb wil ik ook wel mijn CD speler meenemen: Denon DCD3000 met van den Hull interlinks.

Groeten,
Koss
zal je op de deelnemerslijst zetten..
hmm... Denon cd speler dat zou leuk zijn..

FLAC files zijn ook welkom...
ben nog niet zo'n specialist op dit gebied..

heb wel het verschil.. DT (vinyl), CD en FLAC kunnen "horen "

lijkt mij een leuk item om dit op de luisterdag in het noorden
de demonstreren.. dus danielv neemt laptop mee
en hebben we nog een usb dac nodig lijkt mij ???
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Koss »

weidok schreef:
Koss schreef:

Ik heb een USB geluidskaart, klinkt een stuk beter dan een ingebouwde geluidskaart.
zal je op de deelnemerslijst zetten..
hmm... Denon cd speler dat zou leuk zijn..

FLAC files zijn ook welkom...
ben nog niet zo'n specialist op dit gebied..

heb wel het verschil.. DT (vinyl), CD en FLAC kunnen "horen "

lijkt mij een leuk item om dit op de luisterdag in het noorden
de demonstreren.. dus danielv neemt laptop mee
en hebben we nog een usb dac nodig lijkt mij ???
Die van is een USB dac, de Pro-ject USB box
klein apparaatje, kan het meenemen :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »


het wordt dus zaterdag 26 september 2009

de zaal is om 9.30 uur open
jnijboer
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 31 dec 2006, 1:03
Locatie: Tijnje

Bericht door jnijboer »

Leuk, ik ben er graag bij. Qua DIY ben ik een newbie, maar ik heb wel een platenspeler (waar nogal wat aan versleuteld is) die ik eventueel mee kan nemen.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”