het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
foute rip zal t niet zijn, want zelfde albums gaan meestal wel goed (vandaag bv Alfred J Kwak, en dat staat hier wel vaker op
)
Re: het grote squeezebox vragen topic
Misschien kun je de app wifianalyser op je telefoon zetten, en zien wat er nog meer in de buurt zit.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
er zit zat op de wifi hier, maar ik zie niet hoe dat daar aan kan liggen. onderbroken afspelen, ja dat wel (en dat heb ik ook vaak zat
), maar zomaar met het volgende nummer beginnen? (wel netjes gapless en zonder tikken, dat dan weer wel)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik heb behalve een android foon ook nog een Nokia N97mini, die draait op Symbin. Heeft iemand tips voor een squeezebox app voor die serie?
al googlend heb ik gevonden:
al googlend heb ik gevonden:
- Squeezecontroll: http://code.google.com/p/squeezecontroll/
-
Squeezster: http://store.ovi.com/content/251147 - een verwijzing naar de verschillende skins
maar met de snelheid van mijn NAS lijkt me dat geen werkbare optiehttp://<your SBS host>:9000/handheld
http://"<your SBS host>:9000/nokia770 (Is designed for the exact resolution of the N900),
http://"<your SBS host>:9000/touch
Laatst gewijzigd door Henkjan op zo 06 jan 2013, 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: update
Reden: update
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Henkjan schreef:....
- Squeezster: http://store.ovi.com/content/251147
Helaas, dit item is niet beschikbaar voor Nokia N97 mini.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
toch nog een update van de squeezeboxserver, versie 7.7.3. weet iemand wat dat biedt? in de changelog op de wiki staat nog steeds 7.7.2 als jongste versie 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb op de wat langer aanwezige server al een tijdje de 7.7.3 draaien die werd geduid als nieuw, en dat dus via de link die er was onderin het scherm van de squeezeserver IP:9000 en dat dan wel voor Linux.
, en de Touch ging automatisch ook reageren en de update ook uitgevoerd.
De combi met Vortexbox die parallel draait geeft dan onderin nog steeds die melding, maar Vortexbox geeft daar geen update via de standaard.
Hier wat meer info.
De combi met Vortexbox die parallel draait geeft dan onderin nog steeds die melding, maar Vortexbox geeft daar geen update via de standaard.
Hier wat meer info.
http://forums.slimdevices.com/showthrea ... 3-releasedImproved OSX support: new signed installer, 64-bit preference pane, improved power management handling, support for the upcoming OSX 10.9
Support for Linux versions running Perl 5.16
Improved radio station artwork handling
Fixed several issues with caches
Fixed a memory leak
Several minor bug fixes
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ga maar eens updaten, mss dat dan eindelijk scannen weer gewoon loopt. dat gaat nu slecht, bij complete scan was de dB leeg, toen dus nieuwe mz gezocht en dat bleef hangen aan t einde, met een incomplete dB tot gevolg. toen scan proces afgebroken en nu lijkt alles wel in de dB te zitten
Re: het grote squeezebox vragen topic
Nog steeds geen DSD support?Henkjan schreef:toch nog een update van de squeezeboxserver, versie 7.7.3. weet iemand wat dat biedt? in de changelog op de wiki staat nog steeds 7.7.2 als jongste versie
Re: het grote squeezebox vragen topic
Is dat nog native DSD vroeg ik mij af, en daarnaast heb je dan niet meer de door mij zeer geapprecieerde interface niet meer van Squeezeserver, maar Foobar.
Dan kan ik ook met MPDroid i.c.m. met de Vortexbox werken (Native).
Of dan deze.
https://play.google.com/store/apps/deta ... ller&hl=nl
Maar of die (DoP) dan net zo goed integreert als met de Squeezecommander en MPDroid vraag ik mij af.
Proberen is dus weer het antwoord.
Maar Foobar is dan weer Windows, maar met een link naar het netwerk en de Muziek zou dat kunnen lukken.
Niet helemaal mijn dingetje. W, en de drivers
Dan kan ik ook met MPDroid i.c.m. met de Vortexbox werken (Native).
Of dan deze.
https://play.google.com/store/apps/deta ... ller&hl=nl
Maar of die (DoP) dan net zo goed integreert als met de Squeezecommander en MPDroid vraag ik mij af.
Proberen is dus weer het antwoord.
Maar Foobar is dan weer Windows, maar met een link naar het netwerk en de Muziek zou dat kunnen lukken.
Niet helemaal mijn dingetje. W, en de drivers
Re: het grote squeezebox vragen topic
Als ik het goed begrijp converteer je eenmalig met foobar en de sacd-plugin het dsd-bestand naar een flac-container. Het blijft echter sacd-formaat. Vervolgens kun je het met elke flac-streamer naar een dsd-dac sturen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb het geprobeerd met een dff-bestand. Dit bestand met foobar omgezet naar een flac container. Deze flac is met LMS en Squeezecommander normaal afspeelbaar waarbij de dac correct herkent dat het om een dsd-bestand gaat.
Nog een linkje met meer info.
Nog een linkje met meer info.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
had je al een ps3 voor t rippen? of is er al een pc manier gevonden?
wat is nou t voordeel van de USB gebruiken voor digitaal uit?
btw: lust mijn versie van de AFDAC2 nou ook DSD?
wat is nou t voordeel van de USB gebruiken voor digitaal uit?
btw: lust mijn versie van de AFDAC2 nou ook DSD?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dat lijkt dan het antwoord op een nog niet zo een groot probleem, maar wel heel erg leuk dat het is gelukt.
Ik ben benieuwd of het ook gaat met ISO files, binnenkort is er voor mij de mogelijkheid dit te produceren met mijn bestaande SACD's om te zetten naar DSD en dan nu mogelijk ook naar de DoP methode naar de DAC.
Ik weet wel dat er DAC's zijn die dit niet kunnen(DoP) dus de lijst is dus beperkt van de DAC's.
Mooi dat de AF-DAC 2 het dus wel kan.
Ik ben benieuwd of het ook gaat met ISO files, binnenkort is er voor mij de mogelijkheid dit te produceren met mijn bestaande SACD's om te zetten naar DSD en dan nu mogelijk ook naar de DoP methode naar de DAC.
Ik weet wel dat er DAC's zijn die dit niet kunnen(DoP) dus de lijst is dus beperkt van de DAC's.
Mooi dat de AF-DAC 2 het dus wel kan.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Toch leuk dat het kan. Maar ik heb niet het idee dat veel SACD's ook ook van DSD masters komen en ook in DSD zijn opgenomen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Eigenlijk wordt het geregeld door de Amanero. Die herkent het verschil tussen pcm en dsd en stuurt de dac op basis hiervan aan.
@henkjan: kort gezegd nee. 8 kanaals uitbreidingsmogelijkheid en dsd ondersteuning lukt niet tegelijkertijd. Daarom heb ik met een tweede pcb de multichannel geschrapt om dsd mogelijk te maken.
@henkjan: kort gezegd nee. 8 kanaals uitbreidingsmogelijkheid en dsd ondersteuning lukt niet tegelijkertijd. Daarom heb ik met een tweede pcb de multichannel geschrapt om dsd mogelijk te maken.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Het zou in ieder geval moeten kunnen vanaf de tijd dat er SACD's als formaat zijn uitgebracht.Pjotr schreef:Toch leuk dat het kan. Maar ik heb niet het idee dat veel SACD's ook ook van DSD masters komen en ook in DSD zijn opgenomen.
Was de methode al niet van voor die tijd al bekend?
Mij staat bij dat een neef van mij ook al destijds een digitale recorder had, met zijn opleiding aan het conservatorium in Den Haag werd dat toen gebruikt.
Ik kan het hem eens vragen, ik meende dat het een Sony PCM recorder was.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Jawel Hans, je kunt wel opnemen in DSD maar niet digitaal editen/mixen en digtaal bewerken, je kunt het alleen knippen en plakken. Althans dat kon niet in de hoogtij dagen van de SACD. Nu kan het wel maar de apparatuur daarvoor is erg duur. Dus daarom is heel veel wat op SACD uitgebracht is, gewoon geconverteerd van 24/96 PCM studiomasters.
Ok, de resolutie is dan wel hoger dan van een gewone CD, dat dan weer wel. Maar de klankmatige kwaliteiten waarom DSD geroemd werd was nu juist omdat het DSD is vanaf de opname.
Het kan dan wel een sport zijn om DSD af te kunnen spelen maar heb je er ook wat aan vraag ik mij dan af.
Ok, de resolutie is dan wel hoger dan van een gewone CD, dat dan weer wel. Maar de klankmatige kwaliteiten waarom DSD geroemd werd was nu juist omdat het DSD is vanaf de opname.
Het kan dan wel een sport zijn om DSD af te kunnen spelen maar heb je er ook wat aan vraag ik mij dan af.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik ga binnenkort op bezoek bij Channel Classics met een paar mensen, het schijnt dat het daar direct opgenomen word met DSD.
Ik ben benieuwd hoeveel info ik daar op pik.
Ik ben benieuwd hoeveel info ik daar op pik.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Leuk, ben heel benieuwd Hans. Zij zijn een van de weinigen die zich daar erg op toeleggen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
dus zonder anamero lukt t niet?knuisje schreef:Eigenlijk wordt het geregeld door de Amanero. Die herkent het verschil tussen pcm en dsd en stuurt de dac op basis hiervan aan.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Nee, of je moet een andere usb interface gebruiken met dsd ondersteuning.
