Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Ik zie geen enkele bezwaar tegen het feit dat een moderator ook commercieel lid kan zijn. Nu zijn we allemaal mensen die via het geschreven woord met elkaar communiceren, wat in de praktijk erg lastig kan zijn. Soms moeten we even vanachter dat toetsenbord vandaan komen en tot bezinning komen.
Gezien de recente wrijving (?) tussen Jeroen en Gerhard lijkt het me eens goed dat ze elkaar eens spreken en kijken of de verschillende meningen en visie's naast elkaar kunnen bestaan. Of als dat niet lukt gewoon te respecteren dat er verschillende meningen zijn die naast elkaar kunnen bestaan. In de geschiedenis van dit forum is met vallen en opstaan het forum geworden zoals het nu is. En in die geschiedenis is er altijd een commercieel actieve moderator geweest. Nooit geen gedoe over geweest geloof ik. Laten we dat aub zo houden....
Jan
Gezien de recente wrijving (?) tussen Jeroen en Gerhard lijkt het me eens goed dat ze elkaar eens spreken en kijken of de verschillende meningen en visie's naast elkaar kunnen bestaan. Of als dat niet lukt gewoon te respecteren dat er verschillende meningen zijn die naast elkaar kunnen bestaan. In de geschiedenis van dit forum is met vallen en opstaan het forum geworden zoals het nu is. En in die geschiedenis is er altijd een commercieel actieve moderator geweest. Nooit geen gedoe over geweest geloof ik. Laten we dat aub zo houden....
Jan
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Berichten: 156
- Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
ds23man/Gerhard, gewoon ophouden met zeuren.
Respecteer gewoon een keer een andere mening.
En dit topic sluiten.
Respecteer gewoon een keer een andere mening.
En dit topic sluiten.
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Een topic sluiten is met geweld anderen de mond willen snoeren. Lijkt mij ook niet elegant en daar is geen aanleiding toe.hans_daudio schreef:DS23man/Gerhard, gewoon ophouden met zeuren.
Respecteer gewoon een keer een andere mening.
En dit topic sluiten.
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Precies. Ik denk dat de meningen/trend nu wel duidelijk zijn zodat de TS er iets mee kan.
Jan
Jan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
idd. waren we ook niet van plan hoor. is een valide punt wat Gerhard aanroert, maar zoals de meeste hier al doorhebben gelukkig een non issue op ons forum.Pjotr schreef:Een topic sluiten is met geweld anderen de mond willen snoeren. Lijkt mij ook niet elegant en daar is geen aanleiding toe.
Ik reageer toch zelf ook maar. Normaal kijk ik bij dit soort topics de kat uit de boom om de discussie niet te beïnvloeden of dood te slaan, maar aangezien het aangeroerde punt mij persoonlijk betreft kan ik niet stil blijven.
Ik zelf zit hier natuurlijk al jaren met 2 petten op, en durf wel te zeggen dat dit nooit voor integriteitsproblemen heeft gezorgd. Ik kan daar prima m'n zakelijke belangen los koppelen van wat ik als mod op t forum doe, zie bv de discussie over de USB microfoons: ik modereerde wel t persbericht zodat een discussie op de juiste plek staat, maar veranderde niets aan de inhoud. Gemopper op producten die Juoigâ verkoopt blijven ook gewoon staan.
Ook op m'n andere werk (van Juoigâ alleen valt niet te leven) zit ik continue met 2 petten op, ik zit bij de klant en besteed werk uit aan m'n eigen werkgever. En ook dat gaat altijd zonder problemen.
Waarom gaat dit goed? Omdat ik in beide voorbeelden (hier en werk) weet dat zonder die integriteit de bodem onder mijn functioneren uit gaat, dat er mss wat korte termijn winst te pakken valt, maar dat je op lange termijn verliest (en dan niet alleen in geld).
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Zeker, Jan en Henkjan. Ik reageerde ook alleen maar op de wens van hans_daudio. Goed dat jullie het nog even toelichten.
Komt tijd komt raad, het is in het verleden hier nooit een probleem geweest. Op diyaudio.com overigens wel en daar zijn toen de betreffende mods hun congé gegeven. Op zich dus ook niet verkeerd dat het aan de orde komt en ook door jullie toegelicht kan worden.
Komt tijd komt raad, het is in het verleden hier nooit een probleem geweest. Op diyaudio.com overigens wel en daar zijn toen de betreffende mods hun congé gegeven. Op zich dus ook niet verkeerd dat het aan de orde komt en ook door jullie toegelicht kan worden.
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Nu ik de topictitel weer terug lees denk ik er trouwens anders over. Een commercieel lid hoort zijn belastingen te betalen, met twee woorden te spreken en zijn bordje leeg te eten. Ik denk niet dat we van ieder commercieel lid hoeven te verwachten dat zij moderator zijn.

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Alsjeblieft niet!!!
Die commercieele groep heeft hun eigen stukje gekregen in het forum; zo kan iedere bezoeker zelf weten of hij wel of niet met de commercie te maken wil hebben en blijft de scheiding (hobby/commercie) zuiver. En HJ en Jeroen zorgen bijzonder netjes dat dit voor hen ook gescheiden blijft. Zij vervullen drie rollen: hobby-ist actief op dit forum, moderator op dit forum én commercieel lid. En bij twijfels overleggen we altijd even zodat dat het duidelijk blijft.
Maargoed, de commercieele groep heeft totaal niets te zeggen over de gang van zaken van het forum; daar zijn de mods voor.
PS: Ze zorgen er wel overigens wél voor dat een deel van de serverkosten gedragen worden. Dus normaal en netjes gedrag naar deze groep is wel zo kies.......
Jan
Maargoed, de commercieele groep heeft totaal niets te zeggen over de gang van zaken van het forum; daar zijn de mods voor.
PS: Ze zorgen er wel overigens wél voor dat een deel van de serverkosten gedragen worden. Dus normaal en netjes gedrag naar deze groep is wel zo kies.......
Jan
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Een niet onbelangrijk detail !Wowly schreef:PS: Ze zorgen er wel overigens wél voor dat een deel van de serverkosten gedragen worden. Dus normaal en netjes gedrag naar deze groep is wel zo kies.......
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Als we naar de huidige stand van de poll kijken lijkt het me in ieder geval zeer duidelijk hoe de meeste leden hierover denken
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Jawel, maar daar word weer tegen ingebracht dat dit nog geen procent van het totaal aantal leden is... 
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Naar mijn mening is het geen probleem als een moderator ook commercieel actief is. Het wordt wellicht anders als hij modereert in een topic waarin zijn eigen commerciële belangen een rol spelen. Het lijkt mij verstandig dat een andere moderator in dat geval de taak op zich neemt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Mmmm,
Blijft niet veel over, op de kantine na........
Blijft niet veel over, op de kantine na........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Als ie daar de ballen gaat draaien?Henkjan schreef:Vanwege t gehakt bedoel je?
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Hmmm.... De commerciëel actieve leden zijn in ieder geval als zodanig herkenbaar. Tussen de "gewone" (respectvol uitgesproken) leden zitten mensen met hele Grote Overtuigingen over goed geluid, de juiste weg en vooral ook alles wat niets waard is. Bij gewone leden kun je er ook niet zonder meer van op aan dat hun mening ongekleurd is. Bij de discussie of commercieel actieven geweerd moeten worden van taken waar onpartijdigheid en integriteit in het geding zouden kunnen komen, proef ik altijd de impliciete aanname dat commercieel slecht is en dat iemand die ergens geld aan verdient dat bij een ander de strot in probeert te drukken. Uit het lid worden van en tijd willen steken in ZBA spreekt al een betrokkenheid en waardering voor zelfbouwende hobbyisten, die van alles uit willen proberen en lekker willen discussiëren en kijven. Ik zie en merk het risico niet dat je hier alleen mag vinden wat de commerciële moderator toestaat. Ik weet nog de discussie rond Nebahat Albayrak, die als kamerlid en en staatssecretaris ter discussie stond met haar dubbele paspoort. Zo zou ze tonen dat ze onvoldoende betrokken was op Nederland. Nou ja! De vrouw was betrokken genoeg om parlementariër en bestuurder te worden van het land, moet die dat nog tonen door een papiertje op te geven? In dezelfde trant zie ik dit. De mods in kwestie hebben zelf een hobby, zetten zich in voor de hobby en verdienen ook geld aan die hobby. Is dat slecht? Moet daar een sanctie op staan? Wat mij betreft niet.
