Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Moeten we commercie scheiden van moderatorschap?

JA
8
13%
NEE
48
79%
Ik heb geen mening
5
8%
 
Totaal aantal stemmen: 61

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door ds23man »

Ik gooi nu de knuppel in het hoenderhok ( gesloten kast :lol: ).

Het wordt nu eens tijd om eens te discussieren of een forumlid die ook commerciele activiteiten ontplooit ook bepaalde moderatieve taken binnen dit forum kan vervullen. Gezien het feit dat er enige mensen binnen dit forum van hun hobby ook hun werk willen maken, zal daar toch enige regelgeving voor moeten komen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door Zweitse »

Ik zou niet weten waarom dat zou moeten. Ik denk dat dit heel goed samen kan gaan. Gewoon af en toe even een andere pet op zetten.
beewee
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 22 okt 2012, 23:57
Locatie: Zutphen

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door beewee »

Ik ken die situatie bij een ander, veel groter forum, daar is het geen enkel probleem en is er ook nooit een probleem over gemaakt.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door John P »

Ik denk niet dat de leden van dit forum zich de mond laten snoeren. Als er mensen zijn die zeggen dat bijvoorbeeld dipool zuigt, dan worden zij hooguit als ignoranten benoemd , maar niet verketterd. Wij zijn er onderhand wel aan gewend dat er meerdere 'waarheden' rondstruinen op dit forum.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door Marp »

Waarom zou je willen dat je gastheer opstapt, en dat hij dat wat groeide vanuit zijn initiatieven, overdraagt aan degenen die hij gastvrij ontving?
Een toch wel eigenaardige gedachte, vind je zelf niet?

--
Sí, mi casa es su casa,
pero gracias el..... koekoek.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door bas focal m180 »

Er zijn nagenoeg geen problemen op het forum met leden waarin moderators van zich moeten laten spreken , ook is er na mijn weten nooit een enkel probleem geweest omtrend een moderator of zijn beslissing .
Dat enkele ook commercieele actieviteiten ontplooien lijkt mij in geen enkel opzicht een probleem .

ik sluit niets uit als we honderden actieve leden hebben zoals andere fora's alwaar moderators geregelt van zich moeten laten horen .
Dan zou het eventueel een punt zijn om te bespreken .
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door Dan »

Beetje flauwe discussie. Er is ook nog zoiets als 'leven en laten leven'. Commercielen en niet commercielen zijn van elkaar afhankelijk en een moderator moet zijn werk doen vanuit dat oogpunt. Dat betekent dat het goed zou zijn als er een gezonde mix in het team zou moeten zitten om beide partijen te vertegenwoordigen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door ds23man »

Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over HJ. Die doet geen moderator werk.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door dre »

Ik had al verwacht dat je weer verder ging met het zeiken op Jeroen. :roll:

Doe nu eens niet zo zielig a.u.b.
En vraag z`n telefoonnummer en ventileer het dan even op de persoon zelf,want dit begint echt irritant te worden.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door hannesie »

Wat een onzinnig topic....!!
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door AatV »

Ben in een nogal literaire bui vandaag, dus om met Shakespeare te spreken :
"much ado about nothing"

groet,
Aat
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door hannesie »

Dit mag van mij dus wel achter de gordijnen (kantine) e.d.. :sure: :sure:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door dre »

incl. de poster als we toch bezig zijn. :rofl:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door SARK »

x_constructive-feedback.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door ray5150 »

AatV schreef:
Ben in een nogal literaire bui vandaag, dus om met Shakespeare te spreken :
"much ado about nothing"
Dan heb je zeker ook vast een mooie quote omtrent de bak water die hier momenteel uit de lucht komt vallen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
Dan heb je zeker ook vast een mooie quote omtrent de bak water die hier momenteel uit de lucht komt vallen. :mrgreen:
Vooruit dan maar, van de zelfde schrijver : (een van z'n mooiste vind ik)

"The quality of mercy is not strain'd,
It droppeth as the gentle* rain from heaven"

groet,
Aat
* nou ja, gentle...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door Pjotr »

Shakespeare schreef:
"The quality of mercy is not strain'd,
It droppeth as the gentle* rain from heaven"
Dat is ook niet zo'n vreemde uitspraak voor iemand uit een landstreek waar het hoofdzakelijk miezert.

:lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door Barry2001 »

Willy Shaky: “You say that you love the rain, but you open your umbrella when it rains. You say that you love the sun, but you find a shadow spot when it shines. You say that you love the wind, but you close the windows when it blows. This is why I'm afraid, you said that you love me too.”
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door Barry2001 »

Regen? de tuin kan wel wat gebruiken hier :mrgreen:
Bijlagen
rain.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door ray5150 »

bas focal m180 schreef:
ook is er na mijn weten nooit een enkel probleem geweest omtrend een moderator of zijn beslissing.
Ha! je bent de zaak "Leeuwarden & S. Sassen" alweer vergeten ? :mrgreen:

ds23man schreef:
Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over HJ. Die doet geen moderator werk.
Dit is dus gewoon pertinent niet juist, dat doe hij namelijk wel.

Voor de rest vind ik het gewoon spijkers op laag water zoeken. de betreffende personen hebben meerdere accounts, voor prive, en zakelijk. zo houd je het duidelijk gescheiden.

Mocht het nou ooit eens voorkomen dat een forumlid in conflict komt met de betreffende persoon omtrent afgenomen diensten of goederen, en het forumlid gaat zijn gal spuien over de firma van de moderator. dan kan dit simpel door een andere moderator worden overgenomen. zo vermijdt je belangenverstrengeling. Ja toch, niet dan ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door dre »

hier noemen we dat zeiken om het zeiken. :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door ray5150 »

En er valt al genoeg zeik buiten ! :rofl:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door Zweitse »

Hoezo regen :mrgreen:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door rikpost »

We krijgen straks toch hopelijk geen verplichte integriteitstrainingen hier op het forum he .
Daar heb ik er al genoeg van gehad . :rofl:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?

Bericht door knuisje »

Voor welk probleem is het een oplossing dan? :roll:
Oftewel: if it ain't broken don't fix it. 8)
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”