Het wordt nu eens tijd om eens te discussieren of een forumlid die ook commerciele activiteiten ontplooit ook bepaalde moderatieve taken binnen dit forum kan vervullen. Gezien het feit dat er enige mensen binnen dit forum van hun hobby ook hun werk willen maken, zal daar toch enige regelgeving voor moeten komen.
Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Ik gooi nu de knuppel in het hoenderhok ( gesloten kast
).
Het wordt nu eens tijd om eens te discussieren of een forumlid die ook commerciele activiteiten ontplooit ook bepaalde moderatieve taken binnen dit forum kan vervullen. Gezien het feit dat er enige mensen binnen dit forum van hun hobby ook hun werk willen maken, zal daar toch enige regelgeving voor moeten komen.
Het wordt nu eens tijd om eens te discussieren of een forumlid die ook commerciele activiteiten ontplooit ook bepaalde moderatieve taken binnen dit forum kan vervullen. Gezien het feit dat er enige mensen binnen dit forum van hun hobby ook hun werk willen maken, zal daar toch enige regelgeving voor moeten komen.
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Ik zou niet weten waarom dat zou moeten. Ik denk dat dit heel goed samen kan gaan. Gewoon af en toe even een andere pet op zetten.
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Ik ken die situatie bij een ander, veel groter forum, daar is het geen enkel probleem en is er ook nooit een probleem over gemaakt.
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Ik denk niet dat de leden van dit forum zich de mond laten snoeren. Als er mensen zijn die zeggen dat bijvoorbeeld dipool zuigt, dan worden zij hooguit als ignoranten benoemd , maar niet verketterd. Wij zijn er onderhand wel aan gewend dat er meerdere 'waarheden' rondstruinen op dit forum.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Waarom zou je willen dat je gastheer opstapt, en dat hij dat wat groeide vanuit zijn initiatieven, overdraagt aan degenen die hij gastvrij ontving?
Een toch wel eigenaardige gedachte, vind je zelf niet?
--
Sí, mi casa es su casa,
pero gracias el..... koekoek.
Een toch wel eigenaardige gedachte, vind je zelf niet?
--
Sí, mi casa es su casa,
pero gracias el..... koekoek.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Er zijn nagenoeg geen problemen op het forum met leden waarin moderators van zich moeten laten spreken , ook is er na mijn weten nooit een enkel probleem geweest omtrend een moderator of zijn beslissing .
Dat enkele ook commercieele actieviteiten ontplooien lijkt mij in geen enkel opzicht een probleem .
ik sluit niets uit als we honderden actieve leden hebben zoals andere fora's alwaar moderators geregelt van zich moeten laten horen .
Dan zou het eventueel een punt zijn om te bespreken .
Dat enkele ook commercieele actieviteiten ontplooien lijkt mij in geen enkel opzicht een probleem .
ik sluit niets uit als we honderden actieve leden hebben zoals andere fora's alwaar moderators geregelt van zich moeten laten horen .
Dan zou het eventueel een punt zijn om te bespreken .
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Beetje flauwe discussie. Er is ook nog zoiets als 'leven en laten leven'. Commercielen en niet commercielen zijn van elkaar afhankelijk en een moderator moet zijn werk doen vanuit dat oogpunt. Dat betekent dat het goed zou zijn als er een gezonde mix in het team zou moeten zitten om beide partijen te vertegenwoordigen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over HJ. Die doet geen moderator werk.
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Ik had al verwacht dat je weer verder ging met het zeiken op Jeroen.
Doe nu eens niet zo zielig a.u.b.
En vraag z`n telefoonnummer en ventileer het dan even op de persoon zelf,want dit begint echt irritant te worden.
Doe nu eens niet zo zielig a.u.b.
En vraag z`n telefoonnummer en ventileer het dan even op de persoon zelf,want dit begint echt irritant te worden.
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Ben in een nogal literaire bui vandaag, dus om met Shakespeare te spreken :
"much ado about nothing"
groet,
Aat
"much ado about nothing"
groet,
Aat
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Dit mag van mij dus wel achter de gordijnen (kantine) e.d..

Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
incl. de poster als we toch bezig zijn. 
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Dan heb je zeker ook vast een mooie quote omtrent de bak water die hier momenteel uit de lucht komt vallen.AatV schreef:Ben in een nogal literaire bui vandaag, dus om met Shakespeare te spreken :
"much ado about nothing"
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Vooruit dan maar, van de zelfde schrijver : (een van z'n mooiste vind ik)ray5150 schreef:Dan heb je zeker ook vast een mooie quote omtrent de bak water die hier momenteel uit de lucht komt vallen.
"The quality of mercy is not strain'd,
It droppeth as the gentle* rain from heaven"
groet,
Aat
* nou ja, gentle...
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Dat is ook niet zo'n vreemde uitspraak voor iemand uit een landstreek waar het hoofdzakelijk miezert.Shakespeare schreef:"The quality of mercy is not strain'd,
It droppeth as the gentle* rain from heaven"
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Willy Shaky: “You say that you love the rain, but you open your umbrella when it rains. You say that you love the sun, but you find a shadow spot when it shines. You say that you love the wind, but you close the windows when it blows. This is why I'm afraid, you said that you love me too.”
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Regen? de tuin kan wel wat gebruiken hier 
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Ha! je bent de zaak "Leeuwarden & S. Sassen" alweer vergeten ?bas focal m180 schreef:ook is er na mijn weten nooit een enkel probleem geweest omtrend een moderator of zijn beslissing.
Dit is dus gewoon pertinent niet juist, dat doe hij namelijk wel.ds23man schreef:Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over HJ. Die doet geen moderator werk.
Voor de rest vind ik het gewoon spijkers op laag water zoeken. de betreffende personen hebben meerdere accounts, voor prive, en zakelijk. zo houd je het duidelijk gescheiden.
Mocht het nou ooit eens voorkomen dat een forumlid in conflict komt met de betreffende persoon omtrent afgenomen diensten of goederen, en het forumlid gaat zijn gal spuien over de firma van de moderator. dan kan dit simpel door een andere moderator worden overgenomen. zo vermijdt je belangenverstrengeling. Ja toch, niet dan ?
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
hier noemen we dat zeiken om het zeiken. 
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
En er valt al genoeg zeik buiten ! 
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
We krijgen straks toch hopelijk geen verplichte integriteitstrainingen hier op het forum he .
Daar heb ik er al genoeg van gehad .
Daar heb ik er al genoeg van gehad .
Re: Hoort een commercieel lid moderatertaken uit te voeren?
Voor welk probleem is het een oplossing dan? 
Oftewel: if it ain't broken don't fix it.
Oftewel: if it ain't broken don't fix it.
