[Longterm] HKDAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Damn, toch te laat aanje foto van de geamputeerde receiver te zien.
Je had namelijk ook alleen de I2S pootjes kunnen lossolderen en naar boven buigen, of die van de CS4397. Maar goed, zo te zien gaat het wel goed komen.
Gr. Mischa
Je had namelijk ook alleen de I2S pootjes kunnen lossolderen en naar boven buigen, of die van de CS4397. Maar goed, zo te zien gaat het wel goed komen.
Gr. Mischa
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
En als het allemaal niet meer lukken wil kun je altijd nog meedoen aan het GEEK project: http://www.audiostream.com/content/ligh ... one-amp-99
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Probeer eens component selecteren en dan 'F' George.Kappa7 schreef:De LEDs komen aan de achterzijde van het bord maar het lukte me niet om deze daar te krijgen in KiCad.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Ha Mischa, ik hoop het welmischa72 schreef:Damn, toch te laat aanje foto van de geamputeerde receiver te zien.
Je had namelijk ook alleen de I2S pootjes kunnen lossolderen en naar boven buigen, of die van de CS4397. Maar goed, zo te zien gaat het wel goed komen.
Gr. Mischa
Het los solderen geeft wat ruimte om ook de flatcable vast te zetten met smelt lijm.
Toch zal ik ook nog wat pootjes van de dacchip los moeten halen en ombuigen.
Dat zal nog wel een rot klusje worden om precies die pootjes los te halen en de buurman niet.
Ga vandaag de printjes maken e proberen het spul spelend te maken.
Vanmiddag weten we meer.
Anders maar door naar de oplossing van Peter en gaan voor de Geek, leuk ding trouwens.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Die Barry is echt goedBarry2001 schreef:Probeer eens component selecteren en dan 'F' George.Kappa7 schreef:De LEDs komen aan de achterzijde van het bord maar het lukte me niet om deze daar te krijgen in KiCad.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Dat kun je relatief gemakkelijk doen door gebruik te maken van een miniatuurschroevendraaier. Die zet je onder het pootje dat los moet en gebruikt zijn buurman als hefboom. Daarna het juiste pootje warmstoken, opwippen en klaar is George.Kappa7 schreef:Dat zal nog wel een rot klusje worden om precies die pootjes los te halen en de buurman niet.
Groeten,
Mischa
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Bedankt voor de tip ga ik zo zeker proberen 
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Inmiddels (het heeft even geduurd) de printjes in elkaar zitten en een proef opstelling gemaakt.
Nog zonder HK Dac maar eerst eens zien of alles werkt.
Daarvoor heb ik nu J-River ge installeert en tot 24bit 352.8KHz gaat het goed.
Ik zie de leds keurig de juiste waarde aangeven die wordt aangeboden.
Echter lukt me het nog niet om het DSD goed te krijgen de DSD64 blijft in de stand 24-352.8 staan en schakelt niet om naar DSD. de DSD128 geeft de onderstaande melding. Ik heb J-River als volgt ingesteld. Mis ik iets???
Nog zonder HK Dac maar eerst eens zien of alles werkt.
Daarvoor heb ik nu J-River ge installeert en tot 24bit 352.8KHz gaat het goed.
Ik zie de leds keurig de juiste waarde aangeven die wordt aangeboden.
Echter lukt me het nog niet om het DSD goed te krijgen de DSD64 blijft in de stand 24-352.8 staan en schakelt niet om naar DSD. de DSD128 geeft de onderstaande melding. Ik heb J-River als volgt ingesteld. Mis ik iets???
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Ik ben overigens ook met een aantal players bezig geweest op Linux maar daar het zelfde resultaat.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Ik merk nu wel dat als ik J-river vertel dat hij alles naar DSD moet omzetten de Amanero wel aangeeft dat hij op DSD draait.
Het printje werkt dus en schakelt netjes om zo als ik bedacht had.
De leds werken zo als bedacht dus eigenlijk ben ik best goed bezig
.
De volgende stap kan gezet worden.
De pootjes los pielen van de HK Dac.
Langzaam gaat het de goede kant op.
Het printje werkt dus en schakelt netjes om zo als ik bedacht had.
De leds werken zo als bedacht dus eigenlijk ben ik best goed bezig
De pootjes los pielen van de HK Dac.
Langzaam gaat het de goede kant op.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Helaas het Dacje is overleden.
Door dat eerder de receiver chip niet goed was los gekomen was ik genoodzaakt om de LRCK direct aan het pootje te maken.
Dit heeft even gewerkt maar is met het meten afgebroken.
Nu maar wat anders verzinnen.
Door dat eerder de receiver chip niet goed was los gekomen was ik genoodzaakt om de LRCK direct aan het pootje te maken.
Dit heeft even gewerkt maar is met het meten afgebroken.
Nu maar wat anders verzinnen.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Lullig
Kun je het niet nog met heel dun draad repareren? Met een los draadje uit een stukje litzesnoer of zo?
Kun je het niet nog met heel dun draad repareren? Met een los draadje uit een stukje litzesnoer of zo?
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Nieuw receivertje erop plakken? Hoogstwaarschijnlijk kun je ze gewoon samplen 
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Die receiver is het probleem niet. Die heeft hij er af en moet er ook af. Pootje van de dac chip is afgebroken.
Hij had beter dunne draadjes aan de 75 ohm weerstanden kunnen solderen.. Maar dat is achteraf.
Zou toch nog een poging wagen George, of je niet een dun draadje er aan vast krijgt en dan naar de 75 ohm weerstand afsteunen.
Hij had beter dunne draadjes aan de 75 ohm weerstanden kunnen solderen.. Maar dat is achteraf.
Zou toch nog een poging wagen George, of je niet een dun draadje er aan vast krijgt en dan naar de 75 ohm weerstand afsteunen.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Ik was ook eerst bezig om de draad aan de 75ohm weerstand te maken maar kreeg dit niet voorelkaar . Daar het een R pack betreft zaten de aansluitingen te dicht op elkaar.
ik had of sluiting met de linker of de rechter buurman.
Voor de bedrading gebruik ik ide bekabeling wat wel mooi werkte.
Ik zal in ieder geval nog even kijken of ik er nog een litze aan kan krijgen. maar ben bang dat ik dat niet ga redden.
het pootje is direct aan de rand van de behuizing afgebroken.
ik had of sluiting met de linker of de rechter buurman.
Voor de bedrading gebruik ik ide bekabeling wat wel mooi werkte.
Ik zal in ieder geval nog even kijken of ik er nog een litze aan kan krijgen. maar ben bang dat ik dat niet ga redden.
het pootje is direct aan de rand van de behuizing afgebroken.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Volgens mij moet dat wel kunnen lukken als ik de foto zo zie. Al is het wel horlogemakerswerk. Zou wel eerst alle oude fluxresten weghalen met aceton en een klein kwastje, dat maakt het al gemakkelijker.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Ik ga het van de week eens proberen misschien valt er nog wat te redden.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Helaas het is niet gelukt.Kappa7 schreef:Ik ga het van de week eens proberen misschien valt er nog wat te redden.
De reparatie lijkt wel geslaagd maar de patiënt is overleden.
Deze is nu dus ook niet meer en dat wordt me te veel om nog weer te gaan herstellen.
Alternatief is natuurlijk om daar weer een weerstand over te zetten maar dat zie ik nu ff niet meer zitten.
Tevens loop ik ook met de gedachte om dan zelf maar een bordje te laten maken in china en zelf wat te ontwerpen.
Dan wel met de CS4398 dat is een relatief gemakkelijk te verkrijgen chip en niet te duur.
Wel grappig om te zien dat Knuisje daar ook mee is begonnen met de ontwikkeling van de AF-Dac.
Ik wil het wel in de geest van mijn oorspronkelijke project houden en heb de receiver niet nodig om dat ik alleen USB ingang wil hebben.
Daar heb immers de Amanero voor die dan ook de cs4398 kan aan sturen via i2c.
Hier onder zit het schema dat ik ingedachte had. Het gaat wel steeds verder zo.
Het begin van dit verhaal was dat ik eigenlijk wel een betere dac achter de PC wilde hebben.
Nu ben ik die dus in het geheel zelf aan het ontwerpen en bouwen.
Dat te bedenken dat ik aan het begin van dit project nog niet eens het verschil wist tussen i2s en i2c.
Ik heb al een hoop geleerd.
Uitgangspunten van de nieuwe JG-Dac zijn:
1. PCM tot 24-192
2. DSD tot DSD128 is voldoende.
3. Gebruik van de Amanero om dat ik die al heb.
4. Tmag weer eens niet te veel gaan kosten maar moet wel het maximaal haalbare zijn met deze chip.
5. De I/V uitgang buis of transformator.
Dat zijn weer wat dingen waar ik weer even zoet mee kan zijn.
Wel natuurlijk nog wat ragen over het schema dat ik ingedachte heb.
Ik zie alleen bij de HK dac weerstanden in de lijn zitten tussen de Receiver en de dac chip maar bij andere ontwerpen weer niet.
Is het verstandig deze wel te plaatsen of zijn die niet echt nodig?
Op het evaluation board zitter er juist weer wel weerstanden van 47k maar dan direct naar aarde, wat is nu de juiste methode?
1. naar aarde
2. in de lijn opgenomen
3. geen weerstanden in de lijn.
Verder vraag ik mij nog af of ik nog pul-up weerstanden moet plaatsen op de i2c lijn.
Deze had ik wel geplaatst bij de Hk Dac maar daar mee zag ik op de scoop ook geen signaal komen. kaal direct van de Amenro module eigenlijk ook niet.
Ik zal vast wat fout doen maar zie nog niet echt waar die zit.
Ook vraag ik mij af of het plaatsen van een isolator nog zin heeft tussen de Amanero en de JG-Dac.
Groetjes George
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Ik heb nog wel een gebruikt PCM1794 dacje voor weinig. I2S in en current uit. Kan ook prima met een buizentrapje of Fet IV. Kan alleen geen DSD.
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Is wel het meest makkelijk, maar zou toch wel graag de DSD ondersteuning hebben.
verder is het mij ook om de uitdaging te doen om zo iets zelf te maken.
Het is immers nog steeds een leer project en ik moet zeggen dat ik er al aardig wat van heb opgestoken.
Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik al heel wat Chinese bordjes heb bekeken of deze niet geschikt zouden zijn. Ik heb me daarbij beperkt tot twee chips dat is dan de 9018 en de CS4398.
De eerste zou mn eerste keus zijn maar is echt te duur om als leer project te dienen.
Dan blijft over de CS4398 daar zijn genoeg bordjes voor te vinden maar hebben allemaal de DSD pootjes naar aarde liggen en zijn dan dus weer niet te gebruiken.
Van daar uit heb ik dus bedacht om het dan maar zelf te maken. Kan je het echt zo maken als ik zelf zou willen.
In ieder geval bedankt voor het aanbod, ik zie dat dan maar even als backup plan. wie weet heb ik dat toch nog nodig
verder is het mij ook om de uitdaging te doen om zo iets zelf te maken.
Het is immers nog steeds een leer project en ik moet zeggen dat ik er al aardig wat van heb opgestoken.
Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik al heel wat Chinese bordjes heb bekeken of deze niet geschikt zouden zijn. Ik heb me daarbij beperkt tot twee chips dat is dan de 9018 en de CS4398.
De eerste zou mn eerste keus zijn maar is echt te duur om als leer project te dienen.
Dan blijft over de CS4398 daar zijn genoeg bordjes voor te vinden maar hebben allemaal de DSD pootjes naar aarde liggen en zijn dan dus weer niet te gebruiken.
Van daar uit heb ik dus bedacht om het dan maar zelf te maken. Kan je het echt zo maken als ik zelf zou willen.
In ieder geval bedankt voor het aanbod, ik zie dat dan maar even als backup plan. wie weet heb ik dat toch nog nodig
Re: Honkong DAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan.
Off-topic vraagje: hoe is je de COD dac bevallen? Ik heb nu de HK dac met zelfde PCM chip. Werkt prima, maar het lijkt mij erg leuk om de COD in combinatie WM of CS reciever zelf in elkaar te zetten (evt dual mono).knuisje schreef:Ik heb nog wel een gebruikt PCM1794 dacje voor weinig. I2S in en current uit. Kan ook prima met een buizentrapje of Fet IV. Kan alleen geen DSD.
Gr. Frank
Re: [Longterm] HKDAC ff kijen wat het doet en wat er mee kan
Ik ga even rustig aan doen met dit project.
Eerst maar eens verder lezen en tekenen.
Het hobby budget is ff op voor dit jaar.
Ik heb er dan ook maar een long term project van gemaakt.
Eerst maar eens verder lezen en tekenen.
Het hobby budget is ff op voor dit jaar.
Ik heb er dan ook maar een long term project van gemaakt.
