Daudio gaat 'live'
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio gaat 'live'
Ik krijg sterk de indruk dat dit in licentie word gemaakt, de logo's van Neutrik staan onderaan de site van Contrik Zwitserse firma, zal dus geen chinees zijn.
Re: Daudio gaat 'live'
Ik zie ze bij Bax en New-line voor rond de 15 euro incl, de twee....Henkjan schreef:dat zijn nette plugjes. (op de foto heten ze nog wel Neutrik)
dat zegt nog niet zo veelray5150 schreef:de prijs, ten opzichte van een Furutech of WBT, is een lachertje.bij farnell € 21,55 ex btw
Da's dus 3 knaken het stuk.
Zijn volgens mij toch echt dezelfde...
http://www.bax-shop.nl/rca-/-tulp/neutr ... tails.html
Re: Daudio gaat 'live'
Die kosten maar een paar euro, daar kun je dan toch niet met goed fatsoen een kabel die meer dan het honderdvoudige moet gaan kosten aan gaan hangen?Henkjan schreef:en dan deze in de kast:
Maar wat ik niet snap is waarom niet gewoon XLR's gebruiken? Of zijn die ook te goedkoop? Zijn een stuk degelijker dan RCA's. In de studiowereld gelden RCA plugjes i.i.g. als inferieur.
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Met alle respect Jeroen...ik heb aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid meer kabel door mijn handen gehad en getest als jij kilometers heb gefietst vanaf je geboorteDaudio schreef:Meet maar eens het verschil tussen een superior z-cap en een audyn cap plus, veel succes. Als je al verschil meet dan heb je vervolgens nog de uitdaging om de relatie te leggen met de klank die zeer verschillend is.Speakerkits schreef:Beste Jeroen,
Dat het allemaal één pot nat is hoor je mij niet zeggen, dat je met een fatsoenlijke d.w.z. een degelijk gemaakte Interlink betere resultaten krijgt als met de bekende dropveter mogen duidelijk zijn, dat is ook nog wel technisch uit te leggen en te verdedigen.
Er zijn wel degelijk mogelijkheden om een kabelverbinding te meten, en ze zo dus ook te classificeren, een dropveter zal dan direct door de mand vallen. Met wat goede materialen moet het mogelijk zijn een stereo Interlink van 2*1mtr te maken voor ca. 200,-- alles daar boven gaat wat mij betreft de gebakken lucht parten spelen.
Alleen die metingen zie je nooit omdat er dan geen kabels meer verkocht worden van 4000.--
Als je een directe verbinding als het ideaal beschouwt dan kan een Interlink het signaal dus alleen maar verminken is de theorie, alleen we hebben het hier over verbindingen van 1-2 mtr, terwijl er in de PA tientallen meters worden gebruikt met kabel van 3 euro de meter, weliswaar gebalanceerd maar het signaal gaat gewoon door een koper touwtje.
Condensators vind ik dan wel weer een ander verhaal want hier spelen naast de absolute waarde veel meer parameters een rol, en daarmee kan je dus opzettelijk de klankkleur van bv je speaker manipuleren of corrigeren. Ook kunnen condensators behoorlijk vervormen, zeker als er wat vermogen geleverd moet worden.............bij een Interlink speelt dat geen rol.
Groet Andre
Ja dat klopt helemaal, dat ontken ik ook niet, bij condensators ligt het wat ingewikkelder, maar je kan dat niet één op één doortrekken naar een Interlink welke mijn inziens juist geen invloed mag uitoefenen op de signaalweg
Wat in beide gevallen in ieder geval, volgens mij, een bepalende factor is, is het dielectricum en de geleidende materialen. Dit geldt ook voor kabels. Alleen een nette kabel maken is niet zaligmakend, anders zou mijn kabel niet klankmatig verschillen van de furutech. Allebei zeer nette afgeschermde kabels en kaarsrecht metend over het hele bereik binnen 0,001dB bij een belasting van 10kOhm. Nauwkeuriger kan ik niet meten.
Er is echt meer te meten aan een kabel als alleen de frequentie karakteristiek, wat overigens niets over de klank eigenschappen verteld, maar wel eigenschappen zoals S/N verhouding, overspraak, gevoeligheid voor instraling, TDR (Time Domein Reflectie) fase, looptijd, impedantie etc. , deze hebben allemaal in min of meerdere mate invloed op het signaal.
Wat ik inmiddels geleerd heb is dat je geen uitspraken moet doen over iets dat je nog niet geprobeerd hebt en ook zeker zaken niet moet uitsluiten omdat er geen wetenschappelijke verklaring is.
Maar alle gekheid op een stokkie, in algemene zin kan je niet stellen dat je alles met metingen(nog niet) kan verklaren, maar je weet ook dat er op kabel gebied een hoop onzin wordt verkocht tegen absurde prijzen, als jij zegt dat jullie nieuwe draadje (betaalbaar) dicht in de buurt komt van een draadje wat 4000 euro kost zegt genoeg.
Ben wel benieuwd hoe dat draadje dan is samengesteld, kan je daar iets meer over vertellen
Grt Andre
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ja, dat zijn de pluggen die ik bedoel. Meestal ruim boven de 20,- het paar, blijkbaar is Bax aan het stunten want hij is afgeprijsd van 28,-. Had ik eerder moeten weten...het zijn in ieder geval hele fijne pluggen.ray5150 schreef:Ik zie ze bij Bax en New-line voor rond de 15 euro incl, de twee....Henkjan schreef:dat zijn nette plugjes. (op de foto heten ze nog wel Neutrik)
dat zegt nog niet zo veelray5150 schreef:de prijs, ten opzichte van een Furutech of WBT, is een lachertje.bij farnell € 21,55 ex btw
![]()
Da's dus 3 knaken het stuk.
Zijn volgens mij toch echt dezelfde...
http://www.bax-shop.nl/rca-/-tulp/neutr ... tails.html
@pjotr: xlr kan natuurlijk en dat heeft zin als je gebalanceerd werkt. Past niet op onze kastjes met 4 ingangen. Ik ben heel tevreden met deze RCA pluggen en gebruik standaard RCA's voor de ingangen. Die nf2d-b-2 type ingangen van Neutrik zijn te groot.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Kan ik helemaal volgen Andre, op kabelgebied wordt er een hoop onzin verkocht. Behalve dat van dat fietsen, want dan heb je het over een kleine 50.000 km.Speakerkits schreef:Met alle respect Jeroen...ik heb aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid meer kabel door mijn handen gehad en getest als jij kilometers heb gefietst vanaf je geboorteDaudio schreef:Meet maar eens het verschil tussen een superior z-cap en een audyn cap plus, veel succes. Als je al verschil meet dan heb je vervolgens nog de uitdaging om de relatie te leggen met de klank die zeer verschillend is.Speakerkits schreef:Beste Jeroen,
Dat het allemaal één pot nat is hoor je mij niet zeggen, dat je met een fatsoenlijke d.w.z. een degelijk gemaakte Interlink betere resultaten krijgt als met de bekende dropveter mogen duidelijk zijn, dat is ook nog wel technisch uit te leggen en te verdedigen.
Er zijn wel degelijk mogelijkheden om een kabelverbinding te meten, en ze zo dus ook te classificeren, een dropveter zal dan direct door de mand vallen. Met wat goede materialen moet het mogelijk zijn een stereo Interlink van 2*1mtr te maken voor ca. 200,-- alles daar boven gaat wat mij betreft de gebakken lucht parten spelen.
Alleen die metingen zie je nooit omdat er dan geen kabels meer verkocht worden van 4000.--
Als je een directe verbinding als het ideaal beschouwt dan kan een Interlink het signaal dus alleen maar verminken is de theorie, alleen we hebben het hier over verbindingen van 1-2 mtr, terwijl er in de PA tientallen meters worden gebruikt met kabel van 3 euro de meter, weliswaar gebalanceerd maar het signaal gaat gewoon door een koper touwtje.
Condensators vind ik dan wel weer een ander verhaal want hier spelen naast de absolute waarde veel meer parameters een rol, en daarmee kan je dus opzettelijk de klankkleur van bv je speaker manipuleren of corrigeren. Ook kunnen condensators behoorlijk vervormen, zeker als er wat vermogen geleverd moet worden.............bij een Interlink speelt dat geen rol.
Groet Andre
Ja dat klopt helemaal, dat ontken ik ook niet, bij condensators ligt het wat ingewikkelder, maar je kan dat niet één op één doortrekken naar een Interlink welke mijn inziens juist geen invloed mag uitoefenen op de signaalweg
Wat in beide gevallen in ieder geval, volgens mij, een bepalende factor is, is het dielectricum en de geleidende materialen. Dit geldt ook voor kabels. Alleen een nette kabel maken is niet zaligmakend, anders zou mijn kabel niet klankmatig verschillen van de furutech. Allebei zeer nette afgeschermde kabels en kaarsrecht metend over het hele bereik binnen 0,001dB bij een belasting van 10kOhm. Nauwkeuriger kan ik niet meten.
Er is echt meer te meten aan een kabel als alleen de frequentie karakteristiek, wat overigens niets over de klank eigenschappen verteld, maar wel eigenschappen zoals S/N verhouding, overspraak, gevoeligheid voor instraling, TDR (Time Domein Reflectie) fase, looptijd, impedantie etc. , deze hebben allemaal in min of meerdere mate invloed op het signaal.
Wat ik inmiddels geleerd heb is dat je geen uitspraken moet doen over iets dat je nog niet geprobeerd hebt en ook zeker zaken niet moet uitsluiten omdat er geen wetenschappelijke verklaring is.
Maar alle gekheid op een stokkie, in algemene zin kan je niet stellen dat je alles met metingen(nog niet) kan verklaren, maar je weet ook dat er op kabel gebied een hoop onzin wordt verkocht tegen absurde prijzen, als jij zegt dat jullie nieuwe draadje (betaalbaar) dicht in de buurt komt van een draadje wat 4000 euro kost zegt genoeg.
Ben wel benieuwd hoe dat draadje dan is samengesteld, kan je daar iets meer over vertellen
Grt Andre
Uiteindelijk willen wij betaalbare interlinks die qua prijs in verhouding staan tot de zeer lage prijs van onze luidsprekers.
Hoe dat nieuwe draadje is samengesteld ga ik niet verklappen. Wel dat de prijs ordegrootte 200,- gaat zijn. Dit is gebaseerd op de materiaalkosten en de tijd die ik erin moet stoppen om ze te maken.
Voor klanten die dat willen zullen we de eindversterkers scheiden in 2 kastjes, zodat er ruimte ontstaat om in elk kastje een ASP op te nemen. Dan is nog slechts een interlink tussen bron en ASP nodig. Dit heeft natuurlijk alleen zin als klanten genoegen nemen met onze UcD versterker op het midhoog.
Re: Daudio gaat 'live'
Hallo Jeroen,
Ik denk dat dit een zeer nette prijs is gezien de geboden geluidskwaliteit. Commercieel gezien zou ik je aanraden om er zelfs iets meer van te maken bijv. 50 euro extra per setje want het testen/experimenteren kost ook steeds geld en tijd dat moet ook wel een beetje worden gecompenseerd ook al zien jullie dit als hobby.
Ik heb mijn factuur trouwens net al betaald dus een eventuele prijsverhoging is voor mij gelukkig niet meer van toepassing!
Groetjes Walter
Ik denk dat dit een zeer nette prijs is gezien de geboden geluidskwaliteit. Commercieel gezien zou ik je aanraden om er zelfs iets meer van te maken bijv. 50 euro extra per setje want het testen/experimenteren kost ook steeds geld en tijd dat moet ook wel een beetje worden gecompenseerd ook al zien jullie dit als hobby.
Ik heb mijn factuur trouwens net al betaald dus een eventuele prijsverhoging is voor mij gelukkig niet meer van toepassing!
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
Ok duidelijk en die Neutriks Profi zijn ook erg degelijk en goed. Al zie ik het nut niet van dat voorlopend aarde contact voor thuisgebruik.Daudio schreef:@pjotr: xlr kan natuurlijk en dat heeft zin als je gebalanceerd werkt. Past niet op onze kastjes met 4 ingangen. Ik ben heel tevreden met deze RCA pluggen en gebruik standaard RCA's voor de ingangen. Die nf2d-b-2 type ingangen van Neutrik zijn te groot.
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Daudio schreef:Kan ik helemaal volgen Andre, op kabelgebied wordt er een hoop onzin verkocht. Behalve dat van dat fietsen, want dan heb je het over een kleine 50.000 km.Speakerkits schreef:Met alle respect Jeroen...ik heb aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid meer kabel door mijn handen gehad en getest als jij kilometers heb gefietst vanaf je geboorteDaudio schreef:Meet maar eens het verschil tussen een superior z-cap en een audyn cap plus, veel succes. Als je al verschil meet dan heb je vervolgens nog de uitdaging om de relatie te leggen met de klank die zeer verschillend is.
Ja dat klopt helemaal, dat ontken ik ook niet, bij condensators ligt het wat ingewikkelder, maar je kan dat niet één op één doortrekken naar een Interlink welke mijn inziens juist geen invloed mag uitoefenen op de signaalweg
Wat in beide gevallen in ieder geval, volgens mij, een bepalende factor is, is het dielectricum en de geleidende materialen. Dit geldt ook voor kabels. Alleen een nette kabel maken is niet zaligmakend, anders zou mijn kabel niet klankmatig verschillen van de furutech. Allebei zeer nette afgeschermde kabels en kaarsrecht metend over het hele bereik binnen 0,001dB bij een belasting van 10kOhm. Nauwkeuriger kan ik niet meten.
Er is echt meer te meten aan een kabel als alleen de frequentie karakteristiek, wat overigens niets over de klank eigenschappen verteld, maar wel eigenschappen zoals S/N verhouding, overspraak, gevoeligheid voor instraling, TDR (Time Domein Reflectie) fase, looptijd, impedantie etc. , deze hebben allemaal in min of meerdere mate invloed op het signaal.
Wat ik inmiddels geleerd heb is dat je geen uitspraken moet doen over iets dat je nog niet geprobeerd hebt en ook zeker zaken niet moet uitsluiten omdat er geen wetenschappelijke verklaring is.
Maar alle gekheid op een stokkie, in algemene zin kan je niet stellen dat je alles met metingen(nog niet) kan verklaren, maar je weet ook dat er op kabel gebied een hoop onzin wordt verkocht tegen absurde prijzen, als jij zegt dat jullie nieuwe draadje (betaalbaar) dicht in de buurt komt van een draadje wat 4000 euro kost zegt genoeg.
Ben wel benieuwd hoe dat draadje dan is samengesteld, kan je daar iets meer over vertellen
Grt Andre
Hahaha daar kom ik makkelijk aan, heb vroeger in de Brand en Inbraak beveiliging, en vooral grote projecten UTP/FTP sterbekabeling gewerkt, zowel in de installatie, als projectleider, en eigen onderneming.
Uiteindelijk willen wij betaalbare interlinks die qua prijs in verhouding staan tot de zeer lage prijs van onze luidsprekers.
Hoe dat nieuwe draadje is samengesteld ga ik niet verklappen. Wel dat de prijs ordegrootte 200,- gaat zijn. Dit is gebaseerd op de materiaalkosten en de tijd die ik erin moet stoppen om ze te maken.![]()
Kijk dat bedoel ik, waarom zo geheimzinnig, uiteindelijk gaat het om het touwtje wat je gebruikt, dat is toch binnen nu en een paar weken bekent, ik neem aan dat het touwtje niet speciaal voor jullie wordt gemaakt, want dan praat je over minimum afname van bv 1000mtr
Voor klanten die dat willen zullen we de eindversterkers scheiden in 2 kastjes, zodat er ruimte ontstaat om in elk kastje een ASP op te nemen. Dan is nog slechts een interlink tussen bron en ASP nodig. Dit heeft natuurlijk alleen zin als klanten genoegen nemen met onze UcD versterker op het midhoog.
Re: Daudio gaat 'live'
Kweenie hoor. Vind dit erg flauw en hoort m.i. volstrekt niet meer op een zelfbouw audioforum thuis.Daudio schreef:Hoe dat nieuwe draadje is samengesteld ga ik niet verklappen. Wel dat de prijs ordegrootte 200,- gaat zijn. Dit is gebaseerd op de materiaalkosten en de tijd die ik erin moet stoppen om ze te maken.![]()
{Edit]
Zie dat Andre mij al voor was.
Re: Daudio gaat 'live'
Pjotr schreef:Kweenie hoor. Vind dit erg flauw en hoort m.i. volstrekt niet meer op een zelfbouw audioforum thuis.Daudio schreef:Hoe dat nieuwe draadje is samengesteld ga ik niet verklappen. Wel dat de prijs ordegrootte 200,- gaat zijn. Dit is gebaseerd op de materiaalkosten en de tijd die ik erin moet stoppen om ze te maken.![]()
{Edit]
Zie dat Andre mij al voor was.
[edit] Ik zie dat dit thuishoort bij persberichten. In dat geval moet deze topic kennelijk als commerciële boodschap geïnterpreteerd worden en neem ik mijn woorden terug. [/edit]
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ja ik snap dit ook niet, de W1 wordt toch ook als zelfbouw pakket verkocht, sommige zullen niet de moeite nemen om het zelf in elkaar te solderen en andere zullen het lever zelf doen en een paar tientjes besparen, niks mis mee, kabel verkoop je gewoon per meter met een paar chinch connectors.
grt Andre
grt Andre
Re: Daudio gaat 'live'
+1Dan schreef:Pjotr schreef:Kweenie hoor. Vind dit erg flauw en hoort m.i. volstrekt niet meer op een zelfbouw audioforum thuis.Daudio schreef:Hoe dat nieuwe draadje is samengesteld ga ik niet verklappen. Wel dat de prijs ordegrootte 200,- gaat zijn. Dit is gebaseerd op de materiaalkosten en de tijd die ik erin moet stoppen om ze te maken.![]()
{Edit]
Zie dat Andre mij al voor was.Mijn idee. Ik snap ook wel dat iedereen het beste wil maar een zelfbouwer is naar mijn idee vooral geïnteresseerd in de weg die leidt naar het einddoel. Niet naar een vage "black box" met een commercieel prijskaartje.
[edit] Ik zie dat dit thuishoort bij persberichten. In dat geval moet deze topic kennelijk als commerciële boodschap geïnterpreteerd worden en neem ik mijn woorden terug. [/edit]
Zou het natuurlijk ook wel willen weten, maar ik begrijp dat een commercieel bedrijf natuurlijk niet alles prijs gaat geven... En het staat inderdaad in persberichten.
Re: Daudio gaat 'live'
Zeker avdboom, maar op dit forum past daar geen geheimzinnigheid bij, daar zijn ander fora beter voor geschikt. Commercie is ook prima maar geen geheimzinnigheid als verkoop truc.
Straks hebben we de lui met quantum getunnelde kabels enz. enz. ook over de vloer die hun waar aan komen prijzen. Is het einde zoek...
Straks hebben we de lui met quantum getunnelde kabels enz. enz. ook over de vloer die hun waar aan komen prijzen. Is het einde zoek...
Re: Daudio gaat 'live'
Over prijsstellingen, black boxes etc. het volgende :
Sinds kort is Jeroen samen met een partner een bedrijf gestart (een VOF voor zover ik weet). Daardoor heeft hij ook verplichtingen naar dit bedrijf en de partner binnen dit bedrijf. Dit heeft ondermeer tot gevolg dat alle vindingen nu “eigendom” zijn van het bedrijf. Het nu als privépersoon en dan weer als zakenpartner handelen is m.i. not done. Het openbaar maken wat ik nu maar zal betitelen als de intellectuele eigendom op een forum is dan niet aan de orde.
Wat de prijsstelling van de interlink betreft. Ik schat dat de toegevoegde waarde van de luidsprekers in commercieel opzicht vrij laag is. De toegevoegde waarde van de interlinks zal beduidend hoger zijn. Dit is niet anders dan bijv. de computerhandel, waarbij er natuurlijk winst behaald wordt met de verkoop van computers, maar de marge op accessoires hier een veelvoud van is.
Over de prijsstelling van de interlink. Natuurlijk kan men bij lage aantallen geen eigen kabel laten fabriceren. Het zal op de rol gekocht worden van bijv. Belden, Alpha Wire of een andere fabrikant. Bij dit product wordt het grootste gedeelte van de bruto marge “opgeslokt ”door de arbeidskosten.(waarbij ik stiekem denk dat Jeroen voor de dezelfde tijdsbesteding bij zijn reguliere baan waarschijnlijk meer overhoudt).
Als laatst het zelfbouwgehalte. Bij dit product natuurlijk geheel afwezig, maar binnen het productgamma van Daudio is nog nog genoeg assemblage en zelfbouw te vinden om het op dit forum te kunnen blijven presenteren.
En ja, tis maar een mening..
Groet,
Aat
Overigens ben ik van mening dat termen als cryogeen, quantum tunneling, nano tubes en Schumann effect vermakelijk leesvoer opleveren.
Heeft met het bovenstaande overigens niets te maken!
Sinds kort is Jeroen samen met een partner een bedrijf gestart (een VOF voor zover ik weet). Daardoor heeft hij ook verplichtingen naar dit bedrijf en de partner binnen dit bedrijf. Dit heeft ondermeer tot gevolg dat alle vindingen nu “eigendom” zijn van het bedrijf. Het nu als privépersoon en dan weer als zakenpartner handelen is m.i. not done. Het openbaar maken wat ik nu maar zal betitelen als de intellectuele eigendom op een forum is dan niet aan de orde.
Wat de prijsstelling van de interlink betreft. Ik schat dat de toegevoegde waarde van de luidsprekers in commercieel opzicht vrij laag is. De toegevoegde waarde van de interlinks zal beduidend hoger zijn. Dit is niet anders dan bijv. de computerhandel, waarbij er natuurlijk winst behaald wordt met de verkoop van computers, maar de marge op accessoires hier een veelvoud van is.
Over de prijsstelling van de interlink. Natuurlijk kan men bij lage aantallen geen eigen kabel laten fabriceren. Het zal op de rol gekocht worden van bijv. Belden, Alpha Wire of een andere fabrikant. Bij dit product wordt het grootste gedeelte van de bruto marge “opgeslokt ”door de arbeidskosten.(waarbij ik stiekem denk dat Jeroen voor de dezelfde tijdsbesteding bij zijn reguliere baan waarschijnlijk meer overhoudt).
Als laatst het zelfbouwgehalte. Bij dit product natuurlijk geheel afwezig, maar binnen het productgamma van Daudio is nog nog genoeg assemblage en zelfbouw te vinden om het op dit forum te kunnen blijven presenteren.
En ja, tis maar een mening..
Groet,
Aat
Overigens ben ik van mening dat termen als cryogeen, quantum tunneling, nano tubes en Schumann effect vermakelijk leesvoer opleveren.
Heeft met het bovenstaande overigens niets te maken!
Re: Daudio gaat 'live'
Volgens mij heeft het meer te maken met de manier waarop je vanaf dit punt in gesprek treedt met Hans en Jeroen. En dat is als vertegenwoordiger van een commercieel bedrijf. Dat houdt in dat er een commercieel belang achter een mening kan schuilen en dat is iets om rekening mee te houden.AatV schreef:Over prijsstellingen, black boxes etc. het volgende :
Sinds kort is Jeroen samen met een partner een bedrijf gestart (een VOF voor zover ik weet). Daardoor heeft hij ook verplichtingen naar dit bedrijf en de partner binnen dit bedrijf. Dit heeft ondermeer tot gevolg dat alle vindingen nu “eigendom” zijn van het bedrijf. Het nu als privépersoon en dan weer als zakenpartner handelen is m.i. not done. Het openbaar maken wat ik nu maar zal betitelen als de intellectuele eigendom op een forum is dan niet aan de orde.
Wat de prijsstelling van de interlink betreft. Ik schat dat de toegevoegde waarde van de luidsprekers in commercieel opzicht vrij laag is. De toegevoegde waarde van de interlinks zal beduidend hoger zijn. Dit is niet anders dan bijv. de computerhandel, waarbij er natuurlijk winst behaald wordt met de verkoop van computers, maar de marge op accessoires hier een veelvoud van is.
Over de prijsstelling van de interlink. Natuurlijk kan men bij lage aantallen geen eigen kabel laten fabriceren. Het zal op de rol gekocht worden van bijv. Belden, Alpha Wire of een andere fabrikant. Bij dit product wordt het grootste gedeelte van de bruto marge “opgeslokt ”door de arbeidskosten.(waarbij ik stiekem denk dat Jeroen voor de dezelfde tijdsbesteding bij zijn reguliere baan waarschijnlijk meer overhoudt).
Als laatst het zelfbouwgehalte. Bij dit product natuurlijk geheel afwezig, maar binnen het productgamma van Daudio is nog nog genoeg assemblage en zelfbouw te vinden om het op dit forum te kunnen blijven presenteren.
En ja, tis maar een mening..![]()
Groet,
Aat
Overigens ben ik van mening dat termen als cryogeen, quantum tunneling, nano tubes en Schumann effect vermakelijk leesvoer opleveren.
Heeft met het bovenstaande overigens niets te maken!
Dat geeft niks natuurlijk maar het is meer de manier waarop je tegen dingen aankijkt.
Re: Daudio gaat 'live'
Bij een VOF is dit niet het geval. Intellectueel eigendom behoort toe aan de vennoot die de vinding doet. De VOF is in dat opzicht alleen een 'hoedje' waaronder de ondernemers samen handelen.AatV schreef:Sinds kort is Jeroen samen met een partner een bedrijf gestart (een VOF voor zover ik weet). Daardoor heeft hij ook verplichtingen naar dit bedrijf en de partner binnen dit bedrijf. Dit heeft ondermeer tot gevolg dat alle vindingen nu “eigendom” zijn van het bedrijf.
Dat mensen eisen dat Jeroen uitgebreid uit de doeken doet hoe zijn producten in elkaar zitten omdat het hier 'zelfbouw' is vind ik dan weer wat overbodig. Jeroen heeft jarenlang zijn kennis en ervaring hier gedeeld en heeft verdient daar best erkenning voor. Bovendien zitten we in de hoek 'Persberichten'. Er wordt lekker gediscussieerd hier wat aangeeft dat men geinteresseerd is, maar ik vind niet dat dat betekent dat meteen alles moet worden prijsgegeven. Overigens geeft Jeroen al van vrij veel dingen open aan hoe ze in elkaar steken en hoe ze eraan zijn gekomen (zoals de dipolen).
Re: Daudio gaat 'live'
Hoeft ook niet Ronkel. Maar er zijn wel gradaties. Ik verwacht ook niet dat Jeroen het schema van de ASP hier gaat posten. Dat behoort i.d.d. tot bedrijfseigendom, al doen de meeste fabrikanten daar ook niet moeilijk over a.d.h.v. service manuals.
Kabeltjes zijn al decennia een triviaal onderwerp. Dat maakt dan wel nieuwsgierig naar met wat voor ei van Columbus we nu weer te maken hebben.
Kabeltjes zijn al decennia een triviaal onderwerp. Dat maakt dan wel nieuwsgierig naar met wat voor ei van Columbus we nu weer te maken hebben.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Heren.
Nav de test van de Element47 kabel zijn Jeroen en ik gaan denken, hoe het kan dat die Element47 kabel zo goed klinkt. We hebben vervolgens op basis van heel mooi materiaal zelf een kabel opgebouwd. Dat is veel werk, net als bij de Element47 kabel.
De prijs is nu opgebouwd uit materiaalkosten en werkuren. We gaan er nu een paar maken om te zien of we het voor deze prijs kunnen maken. Het is dus voorlopig een richtprijs.
Het is dus geen kabel die we ergens inkopen! Het is een resultaat van onze creative geest!
Groet, Hans
Nav de test van de Element47 kabel zijn Jeroen en ik gaan denken, hoe het kan dat die Element47 kabel zo goed klinkt. We hebben vervolgens op basis van heel mooi materiaal zelf een kabel opgebouwd. Dat is veel werk, net als bij de Element47 kabel.
De prijs is nu opgebouwd uit materiaalkosten en werkuren. We gaan er nu een paar maken om te zien of we het voor deze prijs kunnen maken. Het is dus voorlopig een richtprijs.
Het is dus geen kabel die we ergens inkopen! Het is een resultaat van onze creative geest!
Groet, Hans
Re: Daudio gaat 'live'
jester mode on / : Zie jullie eerlijk gezegd nog geen kabel zelf trekken, koelen, gloeien etc. in een chemisch inerte ruimte.Daudio schreef:Het is dus geen kabel die we ergens inkopen! Het is een resultaat van onze creative geest!
Groet, Hans
groet,
Aat
Re: Daudio gaat 'live'
Element 47 uit het periodiek systeem is zilver, dus daar zit al een verwijzing naar de kabel van die dure jongens.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Zover gaan we inderdaad niet.AatV schreef:jester mode on / : Zie jullie eerlijk gezegd nog geen kabel zelf trekken, koelen, gloeien etc. in een chemisch inerte ruimte.Daudio schreef:Het is dus geen kabel die we ergens inkopen! Het is een resultaat van onze creative geest!
Groet, Hans/jester mode off.
groet,
Aat
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Het is gewoon koper hoor, kun je ook lezen in de links die Hans heeft gegeven.hannesie schreef:Element 47 uit het periodiek systeem is zilver, dus daar zit al een verwijzing naar de kabel van die dure jongens.![]()
![]()
Groet, Jeroen
Re: Daudio gaat 'live'
Nu we toch alle kabel fetish mensen bij elkaar hebben
, heeft iemand ervaring met niet-afgeschermde interlinks zoals bijv. van VH audio?
http://www.venhaus1.com/diysilverinterconnects.html
Er was laaste hier op het forum iemand geweest die hem aanprees, maar het gebrek aan afscherming druist wel tegen mijn gevoel in...
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 18&t=19166
http://www.venhaus1.com/diysilverinterconnects.html
Er was laaste hier op het forum iemand geweest die hem aanprees, maar het gebrek aan afscherming druist wel tegen mijn gevoel in...
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 18&t=19166
Re: Daudio gaat 'live'
proberen blijft altijd aan de orde. 
