copycat eindversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: copycat eindversterker
Ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt,
in beide gevallen zal de warmte toch op 2 plaatsen (daar waar de torren zitten) op het blok worden doorgegeven.
Voor beide mogelijkheden zijn er voor en tegens te noemen.
Ik denk dat je het zo moet uitvoeren zoals het het meest praktisch is, en de bedrading het kortst.
in beide gevallen zal de warmte toch op 2 plaatsen (daar waar de torren zitten) op het blok worden doorgegeven.
Voor beide mogelijkheden zijn er voor en tegens te noemen.
Ik denk dat je het zo moet uitvoeren zoals het het meest praktisch is, en de bedrading het kortst.
Warmte gaat meer omhoog dan omlaag, zoals we weten. Transistoren moeten dan ook niet aan de bovenkant van een koellichaam geplaatst worden, maar iets onder het midden voor een maximale effectiviteit.
groet,
Aat
groet,
Aat
yep dat is inderdaad het beste!maikbike schreef:dus optie 1 en ff onder het center.
dan ga ik mij mentaal voorbereiden op 48 gaatjes aftekenen, boren en tappen 
Om hier nog even op terug te komenray5150 schreef:Welkom bij de club van Zware Jongens.![]()
Beloof me alsjeblieft dat je niet die mooie elko's aan elkaar gaat knopen met VD draad ?
Ik zit behoorlijk te knoeien met de bedrading van de elko's, namelijk dat ik het met " normaal snoer" niet zo netjes krijg als gewenst.
Wat ik nog heb liggen(waar ik het wel mooi mee kan maken) zijn :
- Ø1mm massief gelakt koperdraad
- 16AWG verzilverd koperdraad+PTFE
Wat is wijsheid
Wat vind je hiervan?
http://zilvermaan.com/winkel/product_in ... ucts_id=99
http://zilvermaan.com/winkel/product_in ... ucts_id=99
Ik heb ruim 2 meter nodig, dus voorlopig vindt ik het te duur
Een upgrade voor in de toekomst
Een upgrade voor in de toekomst
Had je nou al die elco printen besteld waar ik je eerder op gewezen had ?
Ik begrijp niet goed wat je met massief gelakt koperdraad van plan bent.
Ik snap dat je de bekabeling graag strak wilt leggen, maar het lijkt me vreselijk onpraktisch.
Met name omdat je niet meer kan zien wat V+, V- en GND zijn.
Één keer verkeerd aansluiten, en de zaak doet Boem...afgezien van de kans op sluiting door beschadigingen in de lak.
Als ik dan voor massief draad zou kiezen, zou ik gewoon iets met PVC isolatie en een kleurtje nemen.
Ik begrijp niet goed wat je met massief gelakt koperdraad van plan bent.
Ik snap dat je de bekabeling graag strak wilt leggen, maar het lijkt me vreselijk onpraktisch.
Met name omdat je niet meer kan zien wat V+, V- en GND zijn.
Één keer verkeerd aansluiten, en de zaak doet Boem...afgezien van de kans op sluiting door beschadigingen in de lak.
Als ik dan voor massief draad zou kiezen, zou ik gewoon iets met PVC isolatie en een kleurtje nemen.
Project heeft een tijdje stil gelegen, maar er zijn (eigenwijze) vorderingen.
Gepolijst is mijn (wan) smaak 
Bovendien is de warmteoverdracht bij blank alu gespecificeerd, en toereikend, dus is anodisatie niet noodzakelijk.
Bovendien is de warmteoverdracht bij blank alu gespecificeerd, en toereikend, dus is anodisatie niet noodzakelijk.
De printjes zijn bij Mr Tube aan de labvoeding gegaan, geen brand
Donderdag neem ik de eindbak mee naar Mr Tube, dan gaat de boel definitief afgeregeld worden, stekker er in, en kan er hopelijk geluisterd worden
Op de foto slecht te zien, maar ik heb voor de veiligheid een paar bleederweerstanden geplaatst. Let even niet op de losse schakelaar, dit is hopelijk een tijdelijk iets.
Ik heb het plan om de versterker automatisch in te laten schakelen zodra de afdac2 inschakelt...
Nog even met de smartmains knutselen, en ondervinden of er inschakelplopjes ontstaan
Nog genoeg werk wat betreft afwerking, eerst maar eens luisteren
Donderdag neem ik de eindbak mee naar Mr Tube, dan gaat de boel definitief afgeregeld worden, stekker er in, en kan er hopelijk geluisterd worden
Op de foto slecht te zien, maar ik heb voor de veiligheid een paar bleederweerstanden geplaatst. Let even niet op de losse schakelaar, dit is hopelijk een tijdelijk iets.
Ik heb het plan om de versterker automatisch in te laten schakelen zodra de afdac2 inschakelt...
Nog even met de smartmains knutselen, en ondervinden of er inschakelplopjes ontstaan
Nog genoeg werk wat betreft afwerking, eerst maar eens luisteren
Is zo te zien wel een Hernia bak geworden....
ziet er goed uit verder
binnenkort onder het genot van een
luisteren.
ziet er goed uit verder
binnenkort onder het genot van een
Bij Mr tube is de stekker erin gegaan, en alles is heel gebleven
Echter was er een 3MHz ? oscillatie te zien op de scoop, dus het blijft nog wachten op de eerste luistersessie
To be continued....
Echter was er een 3MHz ? oscillatie te zien op de scoop, dus het blijft nog wachten op de eerste luistersessie
To be continued....
Laatst gewijzigd door maikbike op za 21 jun 2014, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
3MHz en ongeveer 2Vpp.
De openloop bandbreedte is toch nog iets te groot, die is nu rond de 20KHz.
De openloop bandbreedte is toch nog iets te groot, die is nu rond de 20KHz.