Voorbij

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
JKleinOvink
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 27 mei 2007, 21:14

Voorbij

Bericht door JKleinOvink »

Recent
Laatst gewijzigd door JKleinOvink op do 28 feb 2019, 17:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: VHAudio aanrader

Bericht door ray5150 »

Het metriek stelsel is daar nog niet doorgedrongen...foot en feet... :?
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: VHAudio aanrader

Bericht door avdboom »

Dit zijn dus de koperen "instap"? Heb je in de praktijk geen last van het ontbreken van de afscherming? Als ik zijn how-to lees heeft deze kabel dat niet. Voor mijn gevoel kunnen de zwakke signalen als ze achter alle apparatuur, langs net snoeren e.d. lopen nog van alles oppikken? Os is dat een overtrokken idee? Of liggen jouw kabels allemaal netjes gescheiden van elkaar?

Hey is geen kritiek/twijfel dat ze goed klinken. Alleen een vraag die ik me stel..
JKleinOvink
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 27 mei 2007, 21:14

Re: VH

Bericht door JKleinOvink »

Inderdaad
Laatst gewijzigd door JKleinOvink op do 28 feb 2019, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: VHAudio aanrader

Bericht door Kappa7 »

Afscherming is vaak niet nodig.
Wel opletten dat je kabels niet te lang parallel lopen met de voeding snoeren kruisen is geen probleem.
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: VHAudio aanrader

Bericht door avdboom »

Ik ga eens een onafgeschermde kabel maken van een uit elkaar gehaalde microfoonkabel, aquariumslang/diectrium uit een dikke coax kabel en teflon tape. Als dat geen storing oplevert bij mij en klinkt zoals ik mag verwachten van de gebruikte kabel dan bestel ik misschien wel eens iets bij VH audio t.z.t.

Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: VHAudio aanrader

Bericht door Kappa7 »

De draadjes achter je element in een toon arm zijn ook niet echt af geschermd en dat wordt nog al een aantal keer versterkt als dat al goed gast dan gaat dat later in de keten. OK nog wel lijkt mij zo.
Daarnaast zijn er behoorlijk wat aanhangers die mennen dat on afgeschermd beter klinkt dat is natuurlijk ook niet voor niets.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: VHAudio aanrader

Bericht door jeroen_d »

Als je toch afgeschermd wil zonder dat het signaal via de afscherming loopt, maak dan een kabel met een dubbele geleider binnen de afscherming. De afscherming verbindt je vervolgens wel aan massa maar alleen aan de bronzijde (die is laagohmig). Probeer de ongeisoleerde geleiders zoveel mogelijk in lucht te hangen. Wat dat betreft is het spul van VHAudio een mooie poging in de goede richting.
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: VHAudio aanrader

Bericht door avdboom »

Een symetrische mocrofoonkabel met de signalen via de dubbele geleiders en afscherming alleen als afscherming aan de ingang massa is hoe ik het nu heb. Dat bedoelde je toch Jeroen? Klinkt prima overigens. Maar iets anders proberen kan nooit kwaad, en als ik het van low-cost spullen die ik grotendeels al heb kan maken helemaal toppie. Ook weer leuke bezigheids therapie die niet teveel kost :mrgreen: . En omdat de geleiders die ik wil gebruiken van dezelfde microfoonkabel zullen zijn kan ik mooi vergelijken, maar voornamelijk testen of het bij mij ook storingsvrij zal zijn.

Net even bij VHaudio wat dingen die ik nodig zou hebben in het "winkelmandje" gegooid plus een meter geschikt voor SPDIF (allemaal koper), maar met de verzendkosten die niet gering zijn kom je dan toch op zo'n 150 dollar uit. Daar moeten dan nog pluggen, tape en matel/krimpkous bij. Dus eerst maar even testen of er geen storingen ontstaan want zou toch wel een beetje jammer zijn als ik daar na 150+ euri's achter moet komen =;

Dat gezegd hebben diversen (kritische) menten hier de laatste tijd toch openbaringen gehad op het gebied van kabels die de klank toch goed konden beinvloeden. Dus wie weet zou het een hele goede investering zijn???
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: VHAudio aanrader

Bericht door jeroen_d »

Afscherming aan ingang massa klinkt niet best. Ik bedoel afscherming aan de uitgang van de bron, die is laagohmig. Afscherming niet aan de massa van de ingang van je versterker leggen, die is hoogohmig en pikt dan juist storing op van de mantel die als antenne kan gaan werken. Maar misschien heb je het wel gedaan zoals ik bedoel.
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: VHAudio aanrader

Bericht door avdboom »

Ja idd Jeroen, aan de uitgangs massa. Mind Fuck denk ik.... :lol:.

Het bedrag wat ik noemde zou overigens voor 2 setjes interlinks van 60cm zijn incl. Pluggen, verzendkosten e.d zijn mocht iemand zich afvragen hoe ik er bij kom. Genoeg om een testje te rechtvaardigen den ik :)
Plaats reactie