Hij moet nog door de douane!ray5150 schreef:Joh, effe met de Laro heen weer, kun je vanavond proefdraaien![]()
ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Een luidspreker met een paspoort !
Misschien moet ie wel in quarantaine.

Misschien moet ie wel in quarantaine.
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Isie niet goed gevaccineerd dan?ray5150 schreef:Een luidspreker met een paspoort !![]()
Misschien moet ie wel in quarantaine.![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Rustig maar, hij is onderweg naar Nederland.......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Volgende verbetering van het laag. Ik had goedkope (50.--) aftermarket recones in mijn JBL 2235 frames zitten en was daar niet tevreden over en heb toch maar de originele besteld ( 250,-- p/s). Ze stonden een tijdje in backorder maar wonder boven wonder, ze waren er gisteren! 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Gelukkig heb ik al honderden JBL' s gereconed!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Framepjes weeer schoon
Proefpassen:
Lijm:
Konus er in:
Proefpassen:
Lijm:
Konus er in:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Daarna de gaskets erin gelijmd en een nachtje laten drogen.
Vanochtend de massaringen erin gelijmd:
Vanavond de stofkappen erin lijmen.
Vanochtend de massaringen erin gelijmd:
Vanavond de stofkappen erin lijmen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Stofkappen lijmen
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Dat ziet er weer strak uit !
Ik ben benieuwd of je het hoort, of denkt te horen.
Ik ben benieuwd of je het hoort, of denkt te horen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Die aftermarket konussen klopten van geen kant! Dus dat moet moet hoorbaar zijn......
Nu nog een magnetostaat
Nu nog een magnetostaat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Woofers er weer in en duidelijk een stuk beter!
En de B&G komt ook op tijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En de B&G komt ook op tijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Leuk man, blij dat het toch gelukt is.
Jammer dat ik niet naar beetsterzwaag kan komen ik had het graag beluisterd.
Jammer dat ik niet naar beetsterzwaag kan komen ik had het graag beluisterd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Voor de mensen die de zaak zaterdag hebben gehoord:
Meting op 3 meter afstand:
De curves in de DLCP:
Zoals gezegd in een half uurtje gedaan. Nu finetunen!
Meting op 3 meter afstand:
De curves in de DLCP:
Zoals gezegd in een half uurtje gedaan. Nu finetunen!
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Vraag mij na gisteren wel af of de NAM wel iets met die bevingen te maken heeft
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
SsssssstttttttttttttttFR_Aad schreef:Vraag mij na gisteren wel af of de NAM wel iets met die bevingen te maken heeft
We zijn nog in onderhandeling!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Zo, nou ga ik hier even lekker mekkeren!
Zoals jullie weten was 1 van mijn RD-50 opgeblazen door een softwarefout in de dsp.
De vervangende driver was maar net op tijd voor Beetsterzwaag maar had een foutje: resonantie bij 650Hz en na een paar weken hield hij er mee op. Na veel mail verkeer tussen mij, B&G en Proraum in november onder garantie een nieuwe gekregen.
En U raadt het, ook een resonantie maar nu bij 850Hz........ Gelijk retour importeur.
Gelukkig ben ik niet de enige, Genesis heeft hetzelfde probleem. Momenteel zijn ze die drivers bij B&G aan het onderzoeken.
http://www.genesisloudspeakers.com/
Wordt je niet blij van als fabrikant van 50.000 dollar plus luidsprekers.........
Vervormingsmetingen van de laatste driver:
Zoals jullie weten was 1 van mijn RD-50 opgeblazen door een softwarefout in de dsp.
De vervangende driver was maar net op tijd voor Beetsterzwaag maar had een foutje: resonantie bij 650Hz en na een paar weken hield hij er mee op. Na veel mail verkeer tussen mij, B&G en Proraum in november onder garantie een nieuwe gekregen.
En U raadt het, ook een resonantie maar nu bij 850Hz........ Gelijk retour importeur.
Gelukkig ben ik niet de enige, Genesis heeft hetzelfde probleem. Momenteel zijn ze die drivers bij B&G aan het onderzoeken.
http://www.genesisloudspeakers.com/
Wordt je niet blij van als fabrikant van 50.000 dollar plus luidsprekers.........
Vervormingsmetingen van de laatste driver:
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Die pieken zijn wel extreem smalbandig, heb je ook de frequentie curve gemeten?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Het is een vervormingsmeting, dus een sinus en de daarbij opgewekte harmonische componenten. Het eerste plaatje is een sinus van 2 Khz, bijna geen rommel. De tweede 850hz en daar zie je een partij ellende........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
In de frequentie meting is er niets van terug te vinden!
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Kun je eens uitleggen hoe je zo'n vervormings meting maaktds23man schreef:Het is een vervormingsmeting, dus een sinus en de daarbij opgewekte harmonische componenten. Het eerste plaatje is een sinus van 2 Khz, bijna geen rommel. De tweede 850hz en daar zie je een partij ellende........
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Wat is de resonantie frequentie van deze unit?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Ja he ! ,één te gelijk heWalt schreef:Wat is de resonantie frequentie van deze unit?
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Gewoon de thd functie kiezen in ATB en de meetfrequentie instellen. Hij zet dan een sinus van die frequentie op de uitgang en meet de ontstane harmonische vervormingsproducten.rikpost schreef:Kun je eens uitleggen hoe je zo'n vervormings meting maaktds23man schreef:Het is een vervormingsmeting, dus een sinus en de daarbij opgewekte harmonische componenten. Het eerste plaatje is een sinus van 2 Khz, bijna geen rommel. De tweede 850hz en daar zie je een partij ellende........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Resonantiefreq van deze unit ligt beneden de 150 Hz.......
