8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober 2013

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door sjons »

ds23man schreef:
Ja, maar ik heb jaren in Ljouwert gewoond!
Weest wel...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door dre »

helaas ga ik deze keer toch afhaken................
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Zweitse »

Dan tot in het oosten van het land :mrgreen:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door weidok »

dre schreef:
helaas ga ik deze keer toch afhaken................
jammer dre
zal de lijst aanpassen
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Dan »

Als alles meezit wil ik graag komen luisteren.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door ray5150 »

Langs deze weg wil ik graag de door mij gebouwde Pass Labs Aleph 5 kloon beschikbaar stellen voor de luisterdag.

Ik zelf zal daar niet bij zijn, maar ik heb de heer AatV bereid gevonden om voor het transport zorg te dragen.
marwijkmk100_07.jpg
.


Veel plezier ermee ! :D
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door sietse »

Ikke ben er ook dit jaar helaas niet bij.
Veel plezier volgende week.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door architect »

volgende week al zie ik, dat schiet erg op, wordt nog hard werken om iets te kunnen laten horen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door ds23man »

sietse schreef:
Ikke ben er ook dit jaar helaas niet bij.
Veel plezier volgende week.
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Zweitse »

Klein clubje dit jaar. :(
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door rdv300b833 »

Hallo allemaal,

ondanks dat het een klein clubje is......misschien kan ik iemand nog blij maken met 4 x open baffle. Gebruikt voor testdoeleinden van m'n uiteindelijke project maar toch prima bruikbaar.
Gemaakt van stevige schragen en 18 mm multiplex. De huidige gaten zijn voor een 15 en 9 inch speaker....
Bij de OB voor de woofer zitten nog extra latten om de "kast" wat groter te krijgen (scheelde trouwens aanzienlijk !).

Is al eerder aangeboden voor de bizarre prijs van een flesje wijn. Maar mogelijk dat de afstand ook een probleem vormt ? Dan neem ik ze gewoon mee naar Beetsterzwaag. De prijs wordt natuurlijk aangepast: de koffie/thee voor die dag !

Laat maar horen of ik het moet inladen of niet.

Met muzikale groet en tot volgend weekend !
Reinout
Bijlagen
zonder units natuurlijk....
zonder units natuurlijk....
voor wie handig ?
voor wie handig ?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door ray5150 »

Een dubbele labvoeding :?: :think:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door bas focal m180 »

Graag een verzoek .


Sommige zijn er op tijd bij en gaan in de middag weer weg , andere komen later en blijfen tot het eind waaronder ik dan zou het fijn zijn als de ultrazoom zowel in de ochtend als later in de middag aan bod komt .
Ik vermoed dat zonder oneerbiedig te zijn tegenover andere die iets mee nemen men de ultrazoom hoog op het lijstje heeft staan om die iedergeval te kunnen horen .


Of ben ik nu lastig .
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door rdv300b833 »

Ha Ray5150,
die labvoeding heb ik nodig om de woofer-elektromagneet aan te zetten. Het is een fieldcoil ontwerp en dat kost gewoon een extra voeding. Ik ben trouwens nog op zoek naar 2 mooie (vooral geen geschakelde !) regelbare labvoedingen......dan kan ik deze dubbele voeding mooi aan de kant zetten.

Fotootjes van de huidige open baffle: bovenin de breedbander (Feastrex D9NF); onderin als ondersteuning de woofer (Fertin 38EX). En nee.....deze OB's neem ik niet mee naar Beetsterzwaag; ik krijg al een hernia aan het idee.

Met muzikale groet,
Reinout
Bijlagen
IMG_8913.JPG
IMG_8987.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door ds23man »

bas focal m180 schreef:
Graag een verzoek .


Sommige zijn er op tijd bij en gaan in de middag weer weg , andere komen later en blijfen tot het eind waaronder ik dan zou het fijn zijn als de ultrazoom zowel in de ochtend als later in de middag aan bod komt .
Ik vermoed dat zonder oneerbiedig te zijn tegenover andere die iets mee nemen men de ultrazoom hoog op het lijstje heeft staan om die iedergeval te kunnen horen .


Of ben ik nu lastig .
Het is nog even de vraag of de Ultrazooom hoorbaar zal zijn..............

Door onvoorziene omstandigenheden ( uit pieteit met bedrijf x zal ik daar niet over uitwijden, al hebben ze het wel netjes opgelost :D ) is 1 van mijn RD-50' s naar de eeuwige jachtvelden. :shock: :shock: :shock:

Maand geleden al een nieuwe besteld, maar door backorders bij B&G is ie gisteren pas afgestuurd vanuit de US. En dan komt ie eerst naar Duitsland. Dus het wordt krap en misschien moet ik vrijdag naar de importeur rijden ( is hier 250km vandaan).
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door ovni »

Uiteraard kom ik ook even buurten!
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door FR_Aad »

ovni schreef:
Uiteraard kom ik ook even buurten!
Met de Sobex'en? :rock:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door weidok »

bas focal m180 schreef:
Graag een verzoek .


Sommige zijn er op tijd bij en gaan in de middag weer weg , andere komen later en blijfen tot het eind waaronder ik dan zou het fijn zijn als de ultrazoom zowel in de ochtend als later in de middag aan bod komt .
Ik vermoed dat zonder oneerbiedig te zijn tegenover andere die iets mee nemen men de ultrazoom hoog op het lijstje heeft staan om die iedergeval te kunnen horen .


Of ben ik nu lastig .
Zal de ultrazoom tussen 12.00 en 13.00 uur in roosteren !!!
Hopelijk zijn ze dan weer speelklaar..
begrijp dat er nu 1 geroosterd is :evil:

Helaas zijn de El Cheapo's ook nog niet klaar.. :oops: :oops:

Zoals het nu staat kan ik wel een paar vintage speakers regelen... of de Saba"s

Zal de lijsten zsm aanpassen... tot volgende week

Als OVNI bereid is zijn OB te laten horen zou dat prachtig zijn !!!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door weidok »

FR_Aad schreef:
ovni schreef:
Uiteraard kom ik ook even buurten!
Met de Sobex'en? :rock:
Dat is echt een geweldig idee :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door weidok »

FR_Aad schreef:
ovni schreef:
Uiteraard kom ik ook even buurten!
Met de Sobex'en? :rock:
Dat is echt een geweldig idee :kwijl: :kwijl: :kwijl:

en ik dacht wie missen we nog zie luisterdag 2012
HoMeR schreef:
Ik was dit jaar op de motor, dus niks mee.
Behalve heel veel zin in het event.
Veel gekletst, weinig echt geluisterd..... :mrgreen:

Volgend jaar weer met "spul" aanwezig.

:sure:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door ds23man »

1 RD-50 is inderdaad geroosterd:

http://www.diyaudio.com/forums/planars- ... ected.html

Maar ik heb een idee mocht de vervangende niet op tijd arriveren:

Als iemand een leuk tweewegsysteem heeft kunnen we daar het DLCP/Ncore gebeuren op loslaten als demonstratie. Dus meten, corrigeren en dan later beluisteren. Het zou natuurlijk helemaal leuk zijn als er externe passieve filters bijzitten. Kunnen we ze s' ochtends eerst passief beluisteren en later op de dag dsp/actief!

Nu nog een proefkonijn!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door dre »

dsp zeker? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door ovni »

ds23man schreef:
sietse schreef:
Ikke ben er ook dit jaar helaas niet bij.
Veel plezier volgende week.
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !
Siets,
Ik rij wel via Dockum naar Beetsterswaech.
De Pater Familias van de Noordelijke Zelfbouw Audio werd vorig jaar node gemist!

Ger
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door sjons »

rdv300b833 schreef:
Laat maar horen of ik het moet inladen of niet.
Hoe diep waren die voor de 15" ook alweer? Ach, neem ook maar mee, ben toch al door mijn testhout heen...
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door sjons »

ds23man schreef:
Als iemand een leuk tweewegsysteem heeft kunnen we daar het DLCP/Ncore gebeuren op loslaten als demonstratie.
Heb ik, op de plank... Ben bang dat ik daar geen testkastje meer omheen kan fabrieken voor de 5e. Maar volgend jaar dan maar? Mag toch ook hopen dat EA dan wel eindelijk eens heeft geleverd...
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”