Weest wel...ds23man schreef:Ja, maar ik heb jaren in Ljouwert gewoond!
8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober 2013
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
helaas ga ik deze keer toch afhaken................
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Dan tot in het oosten van het land 
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
jammer dredre schreef:helaas ga ik deze keer toch afhaken................
zal de lijst aanpassen
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Als alles meezit wil ik graag komen luisteren.
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Langs deze weg wil ik graag de door mij gebouwde Pass Labs Aleph 5 kloon beschikbaar stellen voor de luisterdag.
Ik zelf zal daar niet bij zijn, maar ik heb de heer AatV bereid gevonden om voor het transport zorg te dragen.
.
Veel plezier ermee !
Ik zelf zal daar niet bij zijn, maar ik heb de heer AatV bereid gevonden om voor het transport zorg te dragen.
.
Veel plezier ermee !
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Ikke ben er ook dit jaar helaas niet bij.
Veel plezier volgende week.
Veel plezier volgende week.
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
volgende week al zie ik, dat schiet erg op, wordt nog hard werken om iets te kunnen laten horen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !sietse schreef:Ikke ben er ook dit jaar helaas niet bij.
Veel plezier volgende week.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Hallo allemaal,
ondanks dat het een klein clubje is......misschien kan ik iemand nog blij maken met 4 x open baffle. Gebruikt voor testdoeleinden van m'n uiteindelijke project maar toch prima bruikbaar.
Gemaakt van stevige schragen en 18 mm multiplex. De huidige gaten zijn voor een 15 en 9 inch speaker....
Bij de OB voor de woofer zitten nog extra latten om de "kast" wat groter te krijgen (scheelde trouwens aanzienlijk !).
Is al eerder aangeboden voor de bizarre prijs van een flesje wijn. Maar mogelijk dat de afstand ook een probleem vormt ? Dan neem ik ze gewoon mee naar Beetsterzwaag. De prijs wordt natuurlijk aangepast: de koffie/thee voor die dag !
Laat maar horen of ik het moet inladen of niet.
Met muzikale groet en tot volgend weekend !
Reinout
ondanks dat het een klein clubje is......misschien kan ik iemand nog blij maken met 4 x open baffle. Gebruikt voor testdoeleinden van m'n uiteindelijke project maar toch prima bruikbaar.
Gemaakt van stevige schragen en 18 mm multiplex. De huidige gaten zijn voor een 15 en 9 inch speaker....
Bij de OB voor de woofer zitten nog extra latten om de "kast" wat groter te krijgen (scheelde trouwens aanzienlijk !).
Is al eerder aangeboden voor de bizarre prijs van een flesje wijn. Maar mogelijk dat de afstand ook een probleem vormt ? Dan neem ik ze gewoon mee naar Beetsterzwaag. De prijs wordt natuurlijk aangepast: de koffie/thee voor die dag !
Laat maar horen of ik het moet inladen of niet.
Met muzikale groet en tot volgend weekend !
Reinout
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Graag een verzoek .
Sommige zijn er op tijd bij en gaan in de middag weer weg , andere komen later en blijfen tot het eind waaronder ik dan zou het fijn zijn als de ultrazoom zowel in de ochtend als later in de middag aan bod komt .
Ik vermoed dat zonder oneerbiedig te zijn tegenover andere die iets mee nemen men de ultrazoom hoog op het lijstje heeft staan om die iedergeval te kunnen horen .
Of ben ik nu lastig .
Sommige zijn er op tijd bij en gaan in de middag weer weg , andere komen later en blijfen tot het eind waaronder ik dan zou het fijn zijn als de ultrazoom zowel in de ochtend als later in de middag aan bod komt .
Ik vermoed dat zonder oneerbiedig te zijn tegenover andere die iets mee nemen men de ultrazoom hoog op het lijstje heeft staan om die iedergeval te kunnen horen .
Of ben ik nu lastig .
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Ha Ray5150,
die labvoeding heb ik nodig om de woofer-elektromagneet aan te zetten. Het is een fieldcoil ontwerp en dat kost gewoon een extra voeding. Ik ben trouwens nog op zoek naar 2 mooie (vooral geen geschakelde !) regelbare labvoedingen......dan kan ik deze dubbele voeding mooi aan de kant zetten.
Fotootjes van de huidige open baffle: bovenin de breedbander (Feastrex D9NF); onderin als ondersteuning de woofer (Fertin 38EX). En nee.....deze OB's neem ik niet mee naar Beetsterzwaag; ik krijg al een hernia aan het idee.
Met muzikale groet,
Reinout
die labvoeding heb ik nodig om de woofer-elektromagneet aan te zetten. Het is een fieldcoil ontwerp en dat kost gewoon een extra voeding. Ik ben trouwens nog op zoek naar 2 mooie (vooral geen geschakelde !) regelbare labvoedingen......dan kan ik deze dubbele voeding mooi aan de kant zetten.
Fotootjes van de huidige open baffle: bovenin de breedbander (Feastrex D9NF); onderin als ondersteuning de woofer (Fertin 38EX). En nee.....deze OB's neem ik niet mee naar Beetsterzwaag; ik krijg al een hernia aan het idee.
Met muzikale groet,
Reinout
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Het is nog even de vraag of de Ultrazooom hoorbaar zal zijn..............bas focal m180 schreef:Graag een verzoek .
Sommige zijn er op tijd bij en gaan in de middag weer weg , andere komen later en blijfen tot het eind waaronder ik dan zou het fijn zijn als de ultrazoom zowel in de ochtend als later in de middag aan bod komt .
Ik vermoed dat zonder oneerbiedig te zijn tegenover andere die iets mee nemen men de ultrazoom hoog op het lijstje heeft staan om die iedergeval te kunnen horen .
Of ben ik nu lastig .
Door onvoorziene omstandigenheden ( uit pieteit met bedrijf x zal ik daar niet over uitwijden, al hebben ze het wel netjes opgelost
Maand geleden al een nieuwe besteld, maar door backorders bij B&G is ie gisteren pas afgestuurd vanuit de US. En dan komt ie eerst naar Duitsland. Dus het wordt krap en misschien moet ik vrijdag naar de importeur rijden ( is hier 250km vandaan).
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Uiteraard kom ik ook even buurten!
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Met de Sobex'en?ovni schreef:Uiteraard kom ik ook even buurten!
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Zal de ultrazoom tussen 12.00 en 13.00 uur in roosteren !!!bas focal m180 schreef:Graag een verzoek .
Sommige zijn er op tijd bij en gaan in de middag weer weg , andere komen later en blijfen tot het eind waaronder ik dan zou het fijn zijn als de ultrazoom zowel in de ochtend als later in de middag aan bod komt .
Ik vermoed dat zonder oneerbiedig te zijn tegenover andere die iets mee nemen men de ultrazoom hoog op het lijstje heeft staan om die iedergeval te kunnen horen .
Of ben ik nu lastig .
Hopelijk zijn ze dan weer speelklaar..
begrijp dat er nu 1 geroosterd is
Helaas zijn de El Cheapo's ook nog niet klaar..
Zoals het nu staat kan ik wel een paar vintage speakers regelen... of de Saba"s
Zal de lijsten zsm aanpassen... tot volgende week
Als OVNI bereid is zijn OB te laten horen zou dat prachtig zijn !!!
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Dat is echt een geweldig ideeFR_Aad schreef:Met de Sobex'en?ovni schreef:Uiteraard kom ik ook even buurten!
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Dat is echt een geweldig ideeFR_Aad schreef:Met de Sobex'en?ovni schreef:Uiteraard kom ik ook even buurten!
en ik dacht wie missen we nog zie luisterdag 2012
HoMeR schreef:Ik was dit jaar op de motor, dus niks mee.
Behalve heel veel zin in het event.
Veel gekletst, weinig echt geluisterd.....![]()
Volgend jaar weer met "spul" aanwezig.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
1 RD-50 is inderdaad geroosterd:
http://www.diyaudio.com/forums/planars- ... ected.html
Maar ik heb een idee mocht de vervangende niet op tijd arriveren:
Als iemand een leuk tweewegsysteem heeft kunnen we daar het DLCP/Ncore gebeuren op loslaten als demonstratie. Dus meten, corrigeren en dan later beluisteren. Het zou natuurlijk helemaal leuk zijn als er externe passieve filters bijzitten. Kunnen we ze s' ochtends eerst passief beluisteren en later op de dag dsp/actief!
Nu nog een proefkonijn!
http://www.diyaudio.com/forums/planars- ... ected.html
Maar ik heb een idee mocht de vervangende niet op tijd arriveren:
Als iemand een leuk tweewegsysteem heeft kunnen we daar het DLCP/Ncore gebeuren op loslaten als demonstratie. Dus meten, corrigeren en dan later beluisteren. Het zou natuurlijk helemaal leuk zijn als er externe passieve filters bijzitten. Kunnen we ze s' ochtends eerst passief beluisteren en later op de dag dsp/actief!
Nu nog een proefkonijn!
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Siets,ds23man schreef:Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !sietse schreef:Ikke ben er ook dit jaar helaas niet bij.
Veel plezier volgende week.
Ik rij wel via Dockum naar Beetsterswaech.
De Pater Familias van de Noordelijke Zelfbouw Audio werd vorig jaar node gemist!
Ger
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Hoe diep waren die voor de 15" ook alweer? Ach, neem ook maar mee, ben toch al door mijn testhout heen...rdv300b833 schreef:Laat maar horen of ik het moet inladen of niet.
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Heb ik, op de plank... Ben bang dat ik daar geen testkastje meer omheen kan fabrieken voor de 5e. Maar volgend jaar dan maar? Mag toch ook hopen dat EA dan wel eindelijk eens heeft geleverd...ds23man schreef:Als iemand een leuk tweewegsysteem heeft kunnen we daar het DLCP/Ncore gebeuren op loslaten als demonstratie.
