Nu kwam ik onlangs op E-bay een hééél goedkope DAC tegen.
Inclusief verzenden vanuit Bamiland nog geen 25 euro.
En, het is nog een bouwpakket ook....hoera... met de SMD's er al op gesoldeerd.
Deze versie betreft die met de CS8416 als receiver en de CS4398 die als DAC word ingezet.
Ook is er een CM102 als USB receiver ingezet. Eigenlijk is het gewoon een HK DAC, maar dan met USB en het ziet er iets anders uit.
Wil je meebouwen : http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... it&_sop=15 voor de prijs hoef je het niet te laten.
Ik ben er wel wat mee van plan, zoals op het schema is te zien is de bijbehorende voeding wel heel erg saai met een 78xx/79xx duo.
Daar is vast wel wat leuks mee te doen. En daar komt weer de eerder genoemde voeding om de hoek kijken.
Hier het schema en de datasheets van de gebruikte componenten : De USB Receiver : De CS8416 : De CS4398 DAC Echter, ik wil niet te hard van stapel lopen.
het zou leuk zijn als het nu eens (goed) werkte...daarom ga ik het maar stapje voor stapje uitvoeren.
Dat lijkt me een stuk verstandiger dan zomaar van alles te gaan veranderen.
- Er komt een vrij uitgebreide voeding in, analoog en digitaal met aparte trafo's, en aparte gelijkrichting, afvlakking en stabilisatie.
- Een uitgangstrap met hoogwaardige opamp. deze moet nog ontworpen worden.
-Jawel, een buizen uitgangstrapje, en dat in een kastje van 40 mm hoog ! en omschakelbaar met bovenstaande opamp uitgangstrap. Ook aan dit ontwerp word nog druk gesleuteld.
Optioneel :
- symmetrische uitgangen.
- meerdere omschakelbare digitale ingangen.
Ik ga verder niks doen met DSD, i2S en aanverwanten.
S/P-Dif optisch en coaxiaal, en een USB ingang. dat is wat ik ga gebruiken.
Wat foto's van de PCB :
(en ja, Gerhard. de handoekjes zien er weer heerlijk smerig en gebruikt uit. zoals het hoort...