Een EL34SE
Moderator: Beheerdersteam
Re: Een EL34SE
Ik beloof niks, maar zal zaterdag proberen om er langs te fietsen.
Hoeveel zou je er willen ?
Hoeveel zou je er willen ?
Re: Een EL34SE
Ik zou wel graag 6 van die grote willen hebben.
Alvast enorm bedankt dat je dit voor mij wilt doen.
Alvast enorm bedankt dat je dit voor mij wilt doen.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Een EL34SE
Op dit moment even niet Sander.
Heb het enorm druk met werk en heb dan s'avonds echt geen puf meer.
Alles ligt klaar om ingebouwd te worden.
Zo gauw ik wat meer tijd heb dan ga ik er weer mee verder.
Heb het enorm druk met werk en heb dan s'avonds echt geen puf meer.
Alles ligt klaar om ingebouwd te worden.
Zo gauw ik wat meer tijd heb dan ga ik er weer mee verder.
Re: Een EL34SE
Dat is ook wel weer even lekker.
Goed te horen dat je nu zo druk bent.
Het gaat vanzelf wel weer kriebelen na verloop van tijd en komt de hobby ook wel weer op gang.
Groetjes George
Goed te horen dat je nu zo druk bent.
Het gaat vanzelf wel weer kriebelen na verloop van tijd en komt de hobby ook wel weer op gang.
Groetjes George
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Een EL34SE
Zo luitjes. Onder het genot van een fijn stukje muziek van mijn RH84
ben ik vandaag lekker aan het hobbyen geweest.
Onderdelen op de buisvoetjes gemonteerd.
En de trafoset in de kast gemonteerd en er draden aangemaakt.
We zijn weer een stukje verder.
Nog wat plaatjes voor de liefhebbers.
Verder zit ik eraan te denken om het voedings gedeelte op een printje te maken.
Is wel zo mooi dacht ik.
ben ik vandaag lekker aan het hobbyen geweest.
Onderdelen op de buisvoetjes gemonteerd.
En de trafoset in de kast gemonteerd en er draden aangemaakt.
We zijn weer een stukje verder.
Nog wat plaatjes voor de liefhebbers.
Verder zit ik eraan te denken om het voedings gedeelte op een printje te maken.
Is wel zo mooi dacht ik.
Re: Een EL34SE
Als je een beetje voort maakt, ben je precies op tijd klaar voor Beetsterzwaag. Voor jou i.i.g. niet te ver weg!
groet,
Aat
groet,
Aat
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Een EL34SE
Netjes theo, staat idd mooier als je eea op een printje maakt, misschien 1 grote pcb waar ook een evt gelijkrichting voor de gloeispanning op komt?
Re: Een EL34SE
Beetsterzwaag wordt het dit jaar niet Aat.
En Sander ik ga de gloei niet gelijkrichten.
En het ligt weer stil. Ben weer enorm druk komend weekend.
Maar we komen er wel.
En Sander ik ga de gloei niet gelijkrichten.
En het ligt weer stil. Ben weer enorm druk komend weekend.
Maar we komen er wel.
Re: Een EL34SE
Zo luitjes. Ik ben vandaag weer lekker aan het hobbyen geslagen.
Heb alles gemonteerd en dan de stekker erin.
Langzaam de variac omhoog en daar komt de gloeierij aan. Yessss.
Daarna de hoogspanning erbij en ja hoor,vriend brom kwam ook mee.
Toen heb ik 2 weerstanden van 100 Ohm over de gloei gezet en aan de massa.
En yessssssssssssss vriend brom was verdwenen en is nu helemaal stil.
Muziek erop en even een uurtje laten spelen om even te wennen.
Maar wat daar een prachtig geluid in zeg. Op alle fronten is het geluid gewoon zeer goed.
Laat hem vandaag nog even doorspelen en de volgende keer aan de afwerking gaan beginnen.
Zit nog te dubben wat voor kleur ik de Alu plaat moet gaan geven.
En uiteraard de VU-meters komen er nog in.
Nog even wat plaatjes erbij.
Heb alles gemonteerd en dan de stekker erin.
Langzaam de variac omhoog en daar komt de gloeierij aan. Yessss.
Daarna de hoogspanning erbij en ja hoor,vriend brom kwam ook mee.
Toen heb ik 2 weerstanden van 100 Ohm over de gloei gezet en aan de massa.
En yessssssssssssss vriend brom was verdwenen en is nu helemaal stil.
Muziek erop en even een uurtje laten spelen om even te wennen.
Maar wat daar een prachtig geluid in zeg. Op alle fronten is het geluid gewoon zeer goed.
Laat hem vandaag nog even doorspelen en de volgende keer aan de afwerking gaan beginnen.
Zit nog te dubben wat voor kleur ik de Alu plaat moet gaan geven.
En uiteraard de VU-meters komen er nog in.
Nog even wat plaatjes erbij.
Re: Een EL34SE
Dank dank dank.
Welke kleur zal ik de plaat geven?
Ik dacht aan de goudkleur net zoals mijn HF10 of zilvergrijs?
Ben er nog niet uit welke kleur het beste bij de kast past.
Welke kleur zal ik de plaat geven?
Ik dacht aan de goudkleur net zoals mijn HF10 of zilvergrijs?
Ben er nog niet uit welke kleur het beste bij de kast past.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Een EL34SE
Ik zou zilver doen Theo, misschien zelfs alleen blanke lak. (mag ik dat zeggen; "blanke"lak, of moet het transparante lak zijn? Je weet het tegenwoordig niet meer.)
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Een EL34SE
moet zeggen dat de aluminium kleur het mooi doet bij de kastRobertD schreef:Ik zou zilver doen Theo, misschien zelfs alleen blanke lak. (mag ik dat zeggen; "blanke"lak, of moet het transparante lak zijn? Je weet het tegenwoordig niet meer.)
ben benieuwd naar de klank, ik zou zeggen, hengelo?
Re: Een EL34SE
Ik heb de plaat zilvergrijs gespoten en wat blanke lak erop. (goeie tip Robert)
Moet zeggen dat het wel aardig gelukt is. En dat met een spuitbus van de action van €2,30
Nu nog even drogen en morgen weer verder.
Misschien Hengelo Sander maar dat weet ik nog niet.
Moet zeggen dat het wel aardig gelukt is. En dat met een spuitbus van de action van €2,30
Nu nog even drogen en morgen weer verder.
Misschien Hengelo Sander maar dat weet ik nog niet.
Re: Een EL34SE
Zo'n groot grijs oppervlak lijkt me er wat somber uitzien
En 't is zo'n vrolijk houten lessenaartje met die buizen erop
Als ze van klein naar groot op een rijtje zouden staan waren het net orgelpijpen.
Wat dacht je van een orgelklavier motiefje op de schuine kant
't Is per slot bedoeld om muziek te maken
Anne
En 't is zo'n vrolijk houten lessenaartje met die buizen erop
Als ze van klein naar groot op een rijtje zouden staan waren het net orgelpijpen.
Wat dacht je van een orgelklavier motiefje op de schuine kant
't Is per slot bedoeld om muziek te maken
Anne
