Weichfaser Dammplätte

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Weichfaser Dammplätte

Bericht door Salamander »

Dag,

Voor een (duits) luidsprekerontwerp heb ik "Weichfaser Dammplätte" nodig à 13mm dik. Iemand enig idee wat dit precies voor een materiaal is en waar je dit kan krijgen?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Weichfaser Dammplätte

Bericht door beijert »

De Hornbach in Duitsland verkoopt het 8mm dik en volgens mijn zijn dat gewoon de zachte houtvezelplaten voor onder parket e.d. die bij ons over het algemeen groen zijn uitgevoerd.

Zo dik heb ik die nog niet gezien maar wel de maten waarmee je samen op die dikte kan komen.
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Re: Weichfaser Dammplätte

Bericht door Teigetje »

Beste Salamander,

Volgens mij worden de ouderwetse zachtboardplaten bedoeld. Veel minder goed verkrijgbaar dan vroeger het geval was.
Hier zou je eens kunnen kijken:

http://www.af.nl/voorraad/plaat/board/

Succes!

Groet, Frank
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Weichfaser Dammplätte

Bericht door Ivo »

Dag Salamander, ik heb van die ondervloerplaten op elkaar gelijmd. Er zijn verschillende diktes, die groene zijn 7 mm en de bruine geloof ik 9. Ik had drie lagen groen gelijmd om 21 mm te krijgen. Ook voor een Duits ontwerp.

Wat ben je aan het maken? Iets van Horst Möller?
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Re: Weichfaser Dammplätte

Bericht door Salamander »

Ja dat dat is van Horst Moller.
Ik wil of de mini-posaune maken met de Scan-Speaks 10... nogwat
Of de Lancetta's met de Alpair 7.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Weichfaser Dammplätte

Bericht door Ivo »

Leuk, ben benieuwd welke je kiest.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”