"Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Moderator: Beheerdersteam
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest
Dat begint er indrukwekkend uit te zien!
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest
Toch wel een ietsiepietsie indrukwekkend...
En dan kom je er achter dat je 1 van de tweeters verkeerd om gesoldeerd hebt
En dan kom je er achter dat je 1 van de tweeters verkeerd om gesoldeerd hebt
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest
Dat noemen ze volgens mij 'trigger happy' http://www.thefreedictionary.com/trigger-happyFR_Aad schreef:Huh? Hoe krijg ik dat nu weer voor elkaar?
Of nog erger, 1 van de tweeters vergeten bent te solderenMichaelB schreef:Toch wel een ietsiepietsie indrukwekkend...![]()
En dan kom je er achter dat je 1 van de tweeters verkeerd om gesoldeerd hebt![]()
Dat is pas twee keer gebeurd.... dus dat valt nog mee
En bij nummer twee zitten ook alle tweeters er in.. frontje even gepast of de uitlijning nog klopt en dat is gelukkig het geval, de domes zitten mooi in het midden (zie je alleen niet dankzij de parallax)
Kleine man er naast en foto maken.. Hij dacht dat er al geluid uit zou komen...
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest
Alle tweeters zitten er in... nu de woofers solderen, demping er in, achterwand er tegen en spelen maar..
O,ja ik had ook nog een paar versterktjes die ik nog moest afmaken
O,ja ik had ook nog een paar versterktjes die ik nog moest afmaken
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest
Hoe staat het met dit project? Speelt het al?
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest
Nee helaas nog niet... de laatste maanden van het schooljaar zijn altijd zo druk met examens, toetsweken, excursies enz.. dat ik er gewoonweg geen tijd voor heb..
Ik hoop in de vakantie straks wat tijd te hebben, anders wordt het de herfstvakantie
Ik hoop in de vakantie straks wat tijd te hebben, anders wordt het de herfstvakantie
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading [bouw gest
Ach ja natuurlijk, helemaal niet bij stil gestaan. Mijn vakantie komt er ook aan, tussendoor nog vijf dagen naar Oerol, ik mag niet klagen.
g Reinder
g Reinder
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Is het al vakantie? 
Hier is iemand anders bezig met een CBT: http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa ... lones.html
Hier is iemand anders bezig met een CBT: http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa ... lones.html
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Jazeker, we zijn al een paar weekjes met de caravan weggeweest, nu ben ik druk bezig om een nieuw terrasje freeswerkplek te leggen.. Wat een rotklus is dat toch...het daadwerkelijk neerleggen van de tegels valt wel mee, maar voor je zover bent... en de berg af te voeren klei wordt steeds groter.. ik hoop deze vakantie nog wat vorderingen te kunnen maken met dit project..maar eerst het straatwerk af, anders komt dat er nooit meer van.
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Nou, schiet eens een beetje op dan! Ben ik een hele tijd afwezig, kom ik terug, is er nog steeds niets af 
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Ja schandalig he! Ik heb veel te weinig vrije tijd! Nadat mijn terras af was, bedachten we nog dat een paar bloembakken ook wel leuk zouden zijn.. het metselwerk is nu ook achter de rug, alleen nog voegen.. Toen bedachten we dat de vloer in de garage ook nog betegeld moest worden en daar ben ik nu mee bezig. Maarrrr het begint wel weer te kriebelen... ik wil weer verder bouwen... dat is voor mij dan ook het enige lichtpuntje aan het smerige herfstweer, ik kan buiten niets meer doen, dus dan kan ik mij weer lekker op mijn speakers storten!
Mei 2014 moet toch haalbaar zijn??
Mei 2014 moet toch haalbaar zijn??
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
het klinkt toch allemaal als vrije tijd..... 
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Vooral jouw onderschrift vond ik wel toepasselijk 
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Euuhm..... stil?Martijn M schreef:Hoe staat het nu met die project?
Ik heb echt het verkeerde beroep gekozen...het ontbreekt mij momenteel volledig aan tijd. Oke, in de kerstvakantie had ik wat kunnen doen, maar toen stond er 40 kuub populier in de weg en die moesten toch ook een keer om....
Het is al zo erg dat mijn vader al aangeboden heeft om een stuk elektronica voor me af te maken haha.. echte doet het zelvert hier
Als jullie mij hier nou flink achter de vodden zitten, dan komt er misschien nog iets van terecht..
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Pasen 2015 of 2016grimoire schreef:Pasen is een mooie deadline lijkt me
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Tsja... we hebben allemaal teveel projecten
Moet nog altijd mijn sonosub's afwerken (kijk al een jaar tegen het karton aan)... Alle spullen voor een CBT center (muv. een DSP) liggen op zolder... Moet nog een kast in de keuken, de HTPC verhuizen, de home server uitbreiden, mijn persoonlijke muziek top 100 afmaken (ben bij nummer 30), winnend staatsloterij kopen, met mijn vrouw over mijn vriendin gaan praten (of andersom
)... Nog genoeg te doen! (Oh ja, en dit mailtje deleten voordat ik een advocaat moet gaan regelen.) Nou ja, 1 puntje kan ik afvoeren: ik heb eindelijk een, nee, twee SB's. Volgende item!
Maar euh...
Wel opschieten dus!
Maar euh...
Wel opschieten dus!
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Zo... na lange tijd weer eens wat kleine stappen gezet in dit project..
Ik heb besloten om voorlopig van de vele kleine versterkertjes af te stappen en de niveauaanpassingen met weerstanden te fixen.. de bestelling van de weerstanden is reeds gedaan. De keuze om voor deze eenvoudiger oplossing te gaan is puur het gebrek aan tijd. (ik wil er nu eindelijk wel eens geluid uit krijgen
)
Ik heb dan nog maar 6 versterkers nodig, die heb ik hier in huis nog wel staan, dus dan kunnen we eenvoudig testen. Ik ga de boel nog steeds actief filteren met de minidsp. Deze ga ik met muziek voeden via een Minidigi.
Inmiddels zijn de kids ook weer bijna twee jaar ouder, dat maakt de noodzaak voor het opvouwen van de luidsprekers ook een stuk kleiner, ik ga het bovenste scharnierende deel voorlopig dus ook gewoon vastzetten op de onderkant.
Dat maakt het TODO lijstje ineens erg overzichtelijk:
(Jammer dat ik morgen weer moet werken haha)
Ik heb besloten om voorlopig van de vele kleine versterkertjes af te stappen en de niveauaanpassingen met weerstanden te fixen.. de bestelling van de weerstanden is reeds gedaan. De keuze om voor deze eenvoudiger oplossing te gaan is puur het gebrek aan tijd. (ik wil er nu eindelijk wel eens geluid uit krijgen
Ik heb dan nog maar 6 versterkers nodig, die heb ik hier in huis nog wel staan, dus dan kunnen we eenvoudig testen. Ik ga de boel nog steeds actief filteren met de minidsp. Deze ga ik met muziek voeden via een Minidigi.
Inmiddels zijn de kids ook weer bijna twee jaar ouder, dat maakt de noodzaak voor het opvouwen van de luidsprekers ook een stuk kleiner, ik ga het bovenste scharnierende deel voorlopig dus ook gewoon vastzetten op de onderkant.
Dat maakt het TODO lijstje ineens erg overzichtelijk:
- Vastsolderen van weerstanden
Monteren bovenkast op onderkast
Aanbrengen dempingsmateriaal
Sluiten van de kasten
Fineren van de subkast
Infrezen woofers
Dempingsmateriaal aanbrengen in subkast.
Subwoofers monteren
(Jammer dat ik morgen weer moet werken haha)
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Zo... vandaag eens flink bezig geweest 
Hihi Niet alleen de kasten zijn flink gegroeid
TODO lijstje slinkt vlug:
Vastsolderen van weerstanden
Monteren bovenkast op onderkast
Aanbrengen dempingsmateriaal
Sluiten van de kasten
Fineren van de subkast
Infrezen woofers
Dempingsmateriaal aanbrengen in subkast.
Subwoofers monteren
En er komt al geluid uit de eerste kast, van enkel de midwoofers, maar toch een memorabel moment
Hihi Niet alleen de kasten zijn flink gegroeid
TODO lijstje slinkt vlug:
Fineren van de subkast
Infrezen woofers
Dempingsmateriaal aanbrengen in subkast.
Subwoofers monteren
En er komt al geluid uit de eerste kast, van enkel de midwoofers, maar toch een memorabel moment
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Nou voor zover je van opschieten kunt spreken na een pauze van anderhalf jaar haha
Ik zie de finish nu en dat motiveert wel. (en jouw (vorige)** onderschrift is nu mijn mantra haha)
Hopelijk krijg ik ze de komende weken zo ver dat de hele set speelklaar is. Het begin van het schooljaar is er minder correctiewerk, dus ik heb nu een 'window of opportunity'... als ik ze in een paar weken niet speelklaar heb, dan vrees ik er weer voor..
** Dre wijzigde kort na het plaatsen zijn onderschrift, de floepert
Hopelijk krijg ik ze de komende weken zo ver dat de hele set speelklaar is. Het begin van het schooljaar is er minder correctiewerk, dus ik heb nu een 'window of opportunity'... als ik ze in een paar weken niet speelklaar heb, dan vrees ik er weer voor..
** Dre wijzigde kort na het plaatsen zijn onderschrift, de floepert
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Zo even kleine update.
Gisteren de tweede kast aangesloten, dus nu kan ik stereo luisteren, zonder subwoofer dat nog wel.
Ik kan niet anders zeggen dat het nu al heel erg veelbelovend klinkt!
Vanavond heb ik de miniDIGI ook aangesloten en dat was een openbaring! Ik hoor nu allerlei details die ik nog nooit eerder heb waargenomen op deze CD's.
Muzikanten die een krakende stoel hebben, even zachtjes het vocht uit de trompet blazen, een blaadje omslaan of een teug adem halen voor een stevige aanzet. De speakers geven het in ieder geval allemaal moeiteloos weer.
Ik speel nu zoals gezegd dus zonder subs, ik heb een LT op de woofertjes gezet en die spelen nu tot 50Hz. Verder lijkt er op het gehoor niet veel correctie nodig. Het kantelpunt van woofers naar tweeters ligt nu op 2000Hz, 24db/okt. Komend weekend eens meten hoe dit er 'uitziet'. Als er niet veel geschaafd moet worden dan maak ik ze misschien nog wel helemaal passief.
Nu de subkasten afmaken
Gisteren de tweede kast aangesloten, dus nu kan ik stereo luisteren, zonder subwoofer dat nog wel.
Ik kan niet anders zeggen dat het nu al heel erg veelbelovend klinkt!
Vanavond heb ik de miniDIGI ook aangesloten en dat was een openbaring! Ik hoor nu allerlei details die ik nog nooit eerder heb waargenomen op deze CD's.
Ik speel nu zoals gezegd dus zonder subs, ik heb een LT op de woofertjes gezet en die spelen nu tot 50Hz. Verder lijkt er op het gehoor niet veel correctie nodig. Het kantelpunt van woofers naar tweeters ligt nu op 2000Hz, 24db/okt. Komend weekend eens meten hoe dit er 'uitziet'. Als er niet veel geschaafd moet worden dan maak ik ze misschien nog wel helemaal passief.
Nu de subkasten afmaken
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Leuk om te horen! Ben benieuwd naar de metingen 
