Gaat er een kleurtje op of iets anders?
vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik vind het echt heel strak.
Bedankt HAns .hannesie schreef:Ik vind het echt heel strak.![]()
Het word inderdaad een kleurtje .waarshijnlijk teak brown metallic.
DAT is van Audi en Volkswagen ,mooie warme kleur:-)
De Steun word in geschuurd RVs of chroom.
IK denk het laatste omdat RVs trekt als een gek met lassen.
En in de maat van de koker lastig te krijgen in of erg duur is.
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik vind het vooral heel hoekighannesie schreef:Ik vind het echt heel strak.![]()
Wordt wel mooi. Succes!
Ik zou vandaag niet te veel schuren, ik wordt al moe van de gedachte met dit warme weer.
Weer eens wat anders dan die overmaatse Mini Apple kasten. 
- MechanicalAnimal
zo dan......ziet er al poepstrak uit manrikpost schreef:Hier en daar komt nog een kleine oneffenheid naar boven maar dat mag geen naam hebben.
ga je nog aan de slag met controlepoeder of een spuitbus?
komt allemaal ten goede van je "prepaid WAF-tegoed"rikpost schreef:Ik heb vier weken vrij om de badkamer te verbouwen![]()
Maar wellicht vind ik tussendoor nog wat tijd om de baffle te maken die onder de bol komt![]()
Hoop ik, denk ik, misschien.
IK vind het ook heel hoekig .missie geslaagdhans_daudio schreef:Ik vind het vooral heel hoekighannesie schreef:Ik vind het echt heel strak.![]()
![]()
Wordt wel mooi. Succes!
Ik zou vandaag niet te veel schuren, ik wordt al moe van de gedachte met dit warme weer.
En ook bedankt natuurlijk
Tja over smaak valt niet te twisten ,al doen we niet anders natuurlijkhannesie schreef:Weer eens wat anders dan die overmaatse Mini Apple kasten.
Prepaid WAF tegoedMechanicalAnimal schreef:zo dan......ziet er al poepstrak uit manrikpost schreef:Hier en daar komt nog een kleine oneffenheid naar boven maar dat mag geen naam hebben.![]()
ga je nog aan de slag met controlepoeder of een spuitbus?
komt allemaal ten goede van je "prepaid WAF-tegoed"rikpost schreef:Ik heb vier weken vrij om de badkamer te verbouwen![]()
Maar wellicht vind ik tussendoor nog wat tijd om de baffle te maken die onder de bol komt![]()
Hoop ik, denk ik, misschien.
En ik zou er een spuitbusje controle verf aan kunnen wagen ,tegen de tijd dat ik ze ga spuiten
Zou de badkamer al klaar zijn?
Het is zo stil hier.
Het is zo stil hier.
Hoop weer op een update idd, één van de mooiere projecten hier 
mooie kast hoor: helemaal mijn smaak. Darth vader meets audio zegmaar....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik weet het niet, het is een HEULE grote badkamer of hij is waftegoed bij de buurvrouwen aan het opbouwen!

- Tom Magchielse
Zo simpel is het berekenen van de eigenfrequenties in een bol helaas niet. Je moet de oplossing van de golfvergelijking dan opschrijven in Legendrefuncties Pn, en de condities vinden waaronder dPn/dr =0 bij de wand. Daaruit volgt een karakteristieke functie die de ligging van de resonantiefrequenties geeft. De verdeling van de frequenties van de staande golven is in een bol zeer onregelmatig. Demping is essentieel.markbakk schreef:Wat dacht je van elke golf met golflengte gelijk aan 2d, d, d/2, d/3 (d is de doorsnede van je bol)? Gelukkig kun je die heel effectief dempen met dempingsmateriaal.rikpost schreef:Ik dacht dat in een bol vorm staande golven niet kunnen ontstaan
groet,
Tom
Ja, dat is dan ook weer logisch. Maar mijn wis- en natuurkunde zijn daarvoor ook te roestig. 
Pfffffffff die badkamer is eindelijk klaar
Hier een kleine impressie .
Het is wel geen audio maar wel doe het zelf dus.......
Helaas is het fout gegaan met de foto,s die we gemaakt hadden van de oude situatie .
Maar hij was deze kleur dus. Muurtje bouwen voor de inloop douche. Nisje in de inloop douche
Twee maanden nood douche ,best ruim ook
Gelijk ook maar door het hele huis de cv gemodificeerd ,was Eén pijps systeem nu twee.
Ergo weer tijd voor de speakers ,al ben ik het klussen wel een beetje zat
Hier een kleine impressie .
Het is wel geen audio maar wel doe het zelf dus.......
Maar hij was deze kleur dus. Muurtje bouwen voor de inloop douche. Nisje in de inloop douche
Gelijk ook maar door het hele huis de cv gemodificeerd ,was Eén pijps systeem nu twee.
Ergo weer tijd voor de speakers ,al ben ik het klussen wel een beetje zat
Ziet er goed uit.
Euuuh, hoe is de akoestiek ?
Dank ufritzie schreef:ik zeg netjes
Weet ik niet ,ik mag van mijn vrouw pas over een jaar zingen onder de douche .ErikW schreef:Ziet er goed uit.![]()
Dan is de lijm pas voldoende door gehard
- bas focal m180
- Contacteer:
Mooi opgelost een wc voor mannen en een voor vrouwen 
Erg mooi werk de bas kast en de bollen. Alleen jammer dat je weer een baffle maakt voor de tweeter. Ideaal was een coaxiaal chassis in de bol geweest.http://www.seas.no/index.php?option=com ... Itemid=141
Ik begrijp dat de esostar en audiotechnologie erg mooie drivers zijn.
Maar nogmaals complimenten voor je handvaardigheid.
Ik begrijp dat de esostar en audiotechnologie erg mooie drivers zijn.
Maar nogmaals complimenten voor je handvaardigheid.
Bedankt voor het compliment.
En tja het idee van de bol ontstond nadat ik de units had vezameld.
De esotar tweeter en mid hadden eigenlijk een upgrade moeten worden voor mijn bestaande systeem ,het is echter een beetje uit de hand gelopen .
Het xtra baffle onder de bol deed het in de testfase overigens prima, kan overigens niet de werking van de seas niet doorgronden wanneer ik de koppeling open.
Ik zie twee losse curve voor 1 unit waar ik overigens niet echt hebberig van word.
En tja het idee van de bol ontstond nadat ik de units had vezameld.
De esotar tweeter en mid hadden eigenlijk een upgrade moeten worden voor mijn bestaande systeem ,het is echter een beetje uit de hand gelopen .
Het xtra baffle onder de bol deed het in de testfase overigens prima, kan overigens niet de werking van de seas niet doorgronden wanneer ik de koppeling open.
Ik zie twee losse curve voor 1 unit waar ik overigens niet echt hebberig van word.
De seas unit is een coaxiaal chassis dus een dome-tweeter in het midden en de conus mid er omheen. Vandaar twee curves 1 voor de middentonen en een voor de tweeter.
Helaas blinkt deze coaxiaal unit niet uit in geluidskwaliteit. Het coaxiaal zijn weegt niet op tegen de kwaliteit die de AT unit biedt. Hier zijn fundamentele redenen voor. In een coaxiaal unit kan de spreekspoel nooit zo goed geventileerd zijn zoals de AT unit dat doet, hetgeen tot compressie leidt. Verder is het niet fijn voor de tweeter om te moeten afstralen tegen de rolrand van de middentoner, je ziet dat ook aan de ruwe respons van de tweeter in het tophoog. In een eigen baffle kan hij veel beter afstralen. Dan heb ik het nog niet eens over de problemen met het spoel/magneet systeem waar nauwelijks ruimte voor is in een coaciaal unit. Het is een leuk idee zo'n ding, en KEF bereikt er leuke resultaten mee, maar de marginaal betere imaging gaat ten koste van de klankkwaliteit.
In ieder geval kan ik die outstendenly smooth frequentie respons niet echt ontdekken uit de curve.
Maar uit de data sheet haal ik er uit dat het dus wel twee aparte units zijn in 1behuizing.
Dus vandaar de twee curve ,het is dus heel iets anders dan een breedbander .
Die overigens ook weer tegen zijn fysieke beperkig aanloopt overigens.
Er is gewoon nog geen goed alternatief voor een meerweg systeem.
Maar uit de data sheet haal ik er uit dat het dus wel twee aparte units zijn in 1behuizing.
Dus vandaar de twee curve ,het is dus heel iets anders dan een breedbander .
Die overigens ook weer tegen zijn fysieke beperkig aanloopt overigens.
Er is gewoon nog geen goed alternatief voor een meerweg systeem.
Amen.rikpost schreef:Er is gewoon nog geen goed alternatief voor een meerweg systeem.