Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Moderator: Beheerdersteam
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Binnenkort leverbaar de "Nassac Discovery" ontwerp is gebaseerd op de "Nizam" maar oogt iets slanker en is uitgerust met de mooie en betaalbare Discovery luidsprekers van Scan-Speak.
Een volwaardig 3-weg systeem in een mooi afgestemde BR kast voor het laag, aangedreven door twee 6,5 inch Mid/laag drivers.
Het Mid in een aparte behuizing, en voor het hoog een Ringradiator
Als eerste wordt ons demo model nu geassembleerd
Verdere details volgen z.s.m.
Een volwaardig 3-weg systeem in een mooi afgestemde BR kast voor het laag, aangedreven door twee 6,5 inch Mid/laag drivers.
Het Mid in een aparte behuizing, en voor het hoog een Ringradiator
Als eerste wordt ons demo model nu geassembleerd
Verdere details volgen z.s.m.
Laatst gewijzigd door Speakerkits op ma 02 sep 2013, 22:26, 4 keer totaal gewijzigd.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Ligt het aan mij dat een drieweg met 6,5 inch voor het laag niet zo heel "volwaardig" overkomt?
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
x2Olaf Markus schreef:Ligt het aan mij dat een drieweg met 6,5 inch voor het laag niet zo heel "volwaardig" overkomt?
Om het slank te houden lijkt me .
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
We gebruiken een echte mid die daar ook echt voor bedoeld is, dus geen 2 1/2 weg, dat bedoel ik met een volwaardig 3 weg systeem, ik zie niet in waarom het dat met 2* 6,5 inch niet zou kunnen voor het laag, het houdt de kast mooi slankOlaf Markus schreef:Ligt het aan mij dat een drieweg met 6,5 inch voor het laag niet zo heel "volwaardig" overkomt?
grt Andre
Laatst gewijzigd door Speakerkits op zo 25 aug 2013, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Speakerkits schreef:
We gebruiken een echte mid die daar ook echt voor bedoeld is,
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
he he eindelijk, de kasten zijn gespoten, nu nog de drivers erin, meten,testen, filters maken......en luisteren
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Zweitse schreef:Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?
Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld
Grt Andre
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Ziet er veel belovend uit! Doet me denken aan Troels Ekta Grande, erg mooi! En dan een iets betaalbaardere uitvoering, ik denk dat er zo meer mensen een paar van in de kamer kunnen zetten en genieten!
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Is dit puur cosmetisch, of heeft het ook een functie.Speakerkits schreef:Zweitse schreef:Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?
Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld
Grt Andre
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
De facetten aan de voorzijde hebben grote positieve invloed op het afstraal gedrag, aan de achterzijde speelt dat minder en is vooral cosmetisch, google maar eens op Nassac, ook wel als Nassak geschreven, het is een grote diamant.Zweitse schreef:Is dit puur cosmetisch, of heeft het ook een functie.Speakerkits schreef:Zweitse schreef:Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?
Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld
Grt Andre
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Mooi ontwerp, ik zou voor mijzelf de facetten aan de achterzijde achterwege laten, maar dat is voor een ieder persoonlijk. Kun je al een prijs indicatie geven.Speakerkits schreef:De facetten aan de voorzijde hebben grote positieve invloed op het afstraal gedrag, aan de achterzijde speelt dat minder en is vooral cosmetisch, google maar eens op Nassac, ook wel als Nassak geschreven, het is een grote diamant.Zweitse schreef:Is dit puur cosmetisch, of heeft het ook een functie.Speakerkits schreef:
Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld
Grt Andre
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Alles kan natuurlijk maar dit hoort nu eenmaal bij het ontwerp, laat je de facetten aan de achterkant weg is het geen Nassac meer
Bijgaand nog wat foto,s
De Nassac Diamond - tevens bekend als het Oog van het Idool - is een 43.38 karaat diamant, ontstaan als een grote diamant in de 15e eeuw.
De Nassac is gevonden in de Amaragiri mijnen nabij Mahbubnagar en oorspronkelijk gesneden in India De diamant versierd het standbeeld van Shiva in de Trimbakeshwar Shiva tempel tussen 1500 en 1817.
De Britse Oost-Indische Compagnie verwerft de diamant ten tijde van de Derde Brits-Maratha Oorlog en verkoopte het aan de Britse juweliers Rundell & Bridge in 1818. Rundell & Bridge bewerkend de Nassac in 1818, waarna zij haar weg vind in het handvat van het zwaard van de eerste Markies van Westminster.
COMPONENTEN
Hoog: Scan Speak R2604/833000
Midden: Scan Speak 15M/4624G00
Laag: Scan Speak 18W/8434G00
Filter: 3-weg
CABINET
Hoogte 1030mm (zonder spikes)
Breedte 210mm
Diepte 350mm
Als bouwpakket vanaf 2100,--
Daarnaast nog diverse optie's
Bijgaand nog wat foto,s
De Nassac Diamond - tevens bekend als het Oog van het Idool - is een 43.38 karaat diamant, ontstaan als een grote diamant in de 15e eeuw.
De Nassac is gevonden in de Amaragiri mijnen nabij Mahbubnagar en oorspronkelijk gesneden in India De diamant versierd het standbeeld van Shiva in de Trimbakeshwar Shiva tempel tussen 1500 en 1817.
De Britse Oost-Indische Compagnie verwerft de diamant ten tijde van de Derde Brits-Maratha Oorlog en verkoopte het aan de Britse juweliers Rundell & Bridge in 1818. Rundell & Bridge bewerkend de Nassac in 1818, waarna zij haar weg vind in het handvat van het zwaard van de eerste Markies van Westminster.
COMPONENTEN
Hoog: Scan Speak R2604/833000
Midden: Scan Speak 15M/4624G00
Laag: Scan Speak 18W/8434G00
Filter: 3-weg
CABINET
Hoogte 1030mm (zonder spikes)
Breedte 210mm
Diepte 350mm
Als bouwpakket vanaf 2100,--
Daarnaast nog diverse optie's
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Mooie speaker hoor, prijs van €2100 is per paar neem ik aan?
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Laat maar komen hoor, kan ie ook gelijk naar een goeie Hybride OB luisteren 
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Ik heb hier een lekkend dak, en ben met van alles bezig.
Ook met hele kleine computers die ik aan de praat wil hebben.
Raspberry Pi die nu DSD afspeelt.
Nu het Cubieboard nog.
Maar voor muziek maak ik altijd tijd, en voor de technische kant van het luisteren en een ontwikkeling volgen ook altijd leuk.
Ook met hele kleine computers die ik aan de praat wil hebben.
Raspberry Pi die nu DSD afspeelt.
Nu het Cubieboard nog.
Maar voor muziek maak ik altijd tijd, en voor de technische kant van het luisteren en een ontwikkeling volgen ook altijd leuk.
