Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Speakerkits »

Binnenkort leverbaar de "Nassac Discovery" ontwerp is gebaseerd op de "Nizam" maar oogt iets slanker en is uitgerust met de mooie en betaalbare Discovery luidsprekers van Scan-Speak.

Een volwaardig 3-weg systeem in een mooi afgestemde BR kast voor het laag, aangedreven door twee 6,5 inch Mid/laag drivers.

Het Mid in een aparte behuizing, en voor het hoog een Ringradiator

Als eerste wordt ons demo model nu geassembleerd

Verdere details volgen z.s.m.
Bijlagen
Nassac  Front.JPG
Nassac Top.JPG
Nassac gereed voor spuiten.JPG
Laatst gewijzigd door Speakerkits op ma 02 sep 2013, 22:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Olaf Analogue »

Ligt het aan mij dat een drieweg met 6,5 inch voor het laag niet zo heel "volwaardig" overkomt?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door bas focal m180 »

Olaf Markus schreef:
Ligt het aan mij dat een drieweg met 6,5 inch voor het laag niet zo heel "volwaardig" overkomt?
x2

Om het slank te houden lijkt me .
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Speakerkits »

Olaf Markus schreef:
Ligt het aan mij dat een drieweg met 6,5 inch voor het laag niet zo heel "volwaardig" overkomt?
We gebruiken een echte mid die daar ook echt voor bedoeld is, dus geen 2 1/2 weg, dat bedoel ik met een volwaardig 3 weg systeem, ik zie niet in waarom het dat met 2* 6,5 inch niet zou kunnen voor het laag, het houdt de kast mooi slank

grt Andre
Laatst gewijzigd door Speakerkits op zo 25 aug 2013, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door bas focal m180 »

Speakerkits schreef:

We gebruiken een echte mid die daar ook echt voor bedoeld is,
:rock:
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Speakerkits »

he he eindelijk, de kasten zijn gespoten, nu nog de drivers erin, meten,testen, filters maken......en luisteren
Bijlagen
SAM_0826.JPG
Gebruikersavatar
hans_b
Ook commercieel actief
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door hans_b »

Ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe hij gaat klinken.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Zweitse »

Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Speakerkits »

Zweitse schreef:
Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?

Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld

Grt Andre
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door avdboom »

Ziet er veel belovend uit! Doet me denken aan Troels Ekta Grande, erg mooi! En dan een iets betaalbaardere uitvoering, ik denk dat er zo meer mensen een paar van in de kamer kunnen zetten en genieten!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Zweitse »

Speakerkits schreef:
Zweitse schreef:
Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?

Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld

Grt Andre
Is dit puur cosmetisch, of heeft het ook een functie.
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Speakerkits »

Zweitse schreef:
Speakerkits schreef:
Zweitse schreef:
Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?

Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld

Grt Andre
Is dit puur cosmetisch, of heeft het ook een functie.
De facetten aan de voorzijde hebben grote positieve invloed op het afstraal gedrag, aan de achterzijde speelt dat minder en is vooral cosmetisch, google maar eens op Nassac, ook wel als Nassak geschreven, het is een grote diamant.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Zweitse »

Speakerkits schreef:
Zweitse schreef:
Speakerkits schreef:

Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld

Grt Andre
Is dit puur cosmetisch, of heeft het ook een functie.
De facetten aan de voorzijde hebben grote positieve invloed op het afstraal gedrag, aan de achterzijde speelt dat minder en is vooral cosmetisch, google maar eens op Nassac, ook wel als Nassak geschreven, het is een grote diamant.
Mooi ontwerp, ik zou voor mijzelf de facetten aan de achterzijde achterwege laten, maar dat is voor een ieder persoonlijk. Kun je al een prijs indicatie geven.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Martijn M »

Ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Speakerkits »

Alles kan natuurlijk maar dit hoort nu eenmaal bij het ontwerp, laat je de facetten aan de achterkant weg is het geen Nassac meer

Bijgaand nog wat foto,s



De Nassac Diamond - tevens bekend als het Oog van het Idool - is een 43.38 karaat diamant, ontstaan als een grote diamant in de 15e eeuw.

De Nassac is gevonden in de Amaragiri mijnen nabij Mahbubnagar en oorspronkelijk gesneden in India De diamant versierd het standbeeld van Shiva in de Trimbakeshwar Shiva tempel tussen 1500 en 1817.

De Britse Oost-Indische Compagnie verwerft de diamant ten tijde van de Derde Brits-Maratha Oorlog en verkoopte het aan de Britse juweliers Rundell & Bridge in 1818. Rundell & Bridge bewerkend de Nassac in 1818, waarna zij haar weg vind in het handvat van het zwaard van de eerste Markies van Westminster.


COMPONENTEN
Hoog: Scan Speak R2604/833000
Midden: Scan Speak 15M/4624G00
Laag: Scan Speak 18W/8434G00
Filter: 3-weg


CABINET
Hoogte 1030mm (zonder spikes)
Breedte 210mm
Diepte 350mm

Als bouwpakket vanaf 2100,--

Daarnaast nog diverse optie's
Bijlagen
Nassac 1.jpg
Nassac 2.jpg
Nassac 5.jpg
Nassac 7.jpg
Nassac 8.jpg
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Zweitse »

Mooie speaker hoor, prijs van €2100 is per paar neem ik aan?
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Speakerkits »

Ja dat is per paar, niet te geloven he :rock: :rock: :rock:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Zweitse »

O jawel hoor :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door dre »

dat ziet er echt keurig uit! 8)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Zweitse »

Moeten we Hans maar even sturen om te luisteren :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door dre »

hans als referentie?
maak je borst maar nat! :lol:
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door Speakerkits »

Laat maar komen hoor, kan ie ook gelijk naar een goeie Hybride OB luisteren :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door hannesie »

:shock: :shock:








:mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door dre »

ineens weinig vrije tijd zeker? :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Bericht door hannesie »

Ik heb hier een lekkend dak, en ben met van alles bezig. :?

Ook met hele kleine computers die ik aan de praat wil hebben. :mrgreen:
Raspberry Pi die nu DSD afspeelt. :kwijl:
Nu het Cubieboard nog.

Maar voor muziek maak ik altijd tijd, en voor de technische kant van het luisteren en een ontwikkeling volgen ook altijd leuk. :lol:
Plaats reactie