ZBA Luisterdag V Breda - Apparatuur

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ultrasound
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 15:39
Locatie: Utrecht

Boekenplank luidspreker luistersessie

Bericht door ultrasound »

Gelet op het aanbod boekenplankluidsprekers, stel ik voor, vanwege de voorjaars collectie boekenkasten, deze luistersessie te houden bij de plaatselijke Ikea. 8)
De voordelen op een rijtje: gratis toegang, genoeg luxe fauteuls, softijsjes en als afsluiter een spelletje Lingo op hoog niveau voor 80 man in de ballenbak 8)
Dioot
Ook commercieel actief
Berichten: 28
Lid geworden op: do 20 mar 2008, 11:11

Bericht door Dioot »

Is er nog plaats voor een compacte dipool (zie foto)? Deze kan ik meenemen inclusief actief digitaal filter en versterker. Misschien neem ik ook nog een gesloten sub mee voor wat ondersteuning in het laag.
Bijlagen
IMG_0090.JPG
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

Dioot schreef:
Is er nog plaats voor een compacte dipool (zie foto)? Deze kan ik meenemen inclusief actief digitaal filter en versterker. Misschien neem ik ook nog een gesloten sub mee voor wat ondersteuning in het laag.
Leuk! Nog een actieve variant!
Harry
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Grote kans dat ik mijn http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5&start=25 kan meenemen, aangezien er ruimte is bij Geenius in de auto! Geïnteresseerde kopers kunnen dan ook gelijk luisteren! :lol:

Neemt iemand een UcD versterker mee? Ucd 180 b.v. Een versterker die niet stabiel is tot 2a3 ohm trekt de speakers namelijk niet goed en dat zou een beetje zonde zijn van de moeite.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Die speaker wilde je ouders toch hebben dacht ik?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ander punt: mss een goed idee als iedereen die wat mee neemt een A4-tje met de relevante info van z'n creatie er op. dan weet men waarnaar men luistert...
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

b_force schreef:
Die speaker wilde je ouders toch hebben dacht ik?
Aan ouders vraag je geen geld en ik ben niet rijk genoeg om ze weg te geven! :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Montana schreef:
Aan ouders vraag je geen geld ....
ik de eerste 23 jaar van m'n leven toch echt wel hoor :wink: :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

tijd voor een update jan :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Mocht er nog behoefte zijn aan een losse MM phono voorversterker, dan wil ik mijn Elektuur Prelude wel meenemen.
Hij weegt toch niet veel en is zo meegenomen.
Bijlagen
RIMG0048.JPG
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ik zoek nog steeds een overnemer voor de z-box clone.
laat het even weten als je interesse hebt!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Update gemaakt! Opnieuw flink wat tijd mee kwijt

Het aanbod is deze keer echt overweldigend!! Het is maar goed de avond erbij is getrokken, anders kwamen we tijd tekort!

Jan
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Helemaal mee eens, daarom heb ik besloten om mijn afspraak 's ochtends af te zeggen en 's ochtends al te komen. Zoveel moois wil ik niet missen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik zie ondertussen redelijk wat CD spelers staan.. dus indien in elke ruimte er een aanwezig is, dan laat ik die Marantz van mij thuis... is niets bijzonders aan immers, gewoon een standaard ding

en de PS1 wil ik wel meenemen maar alleen mits daar serieuze interesse in is
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Dioot schreef:
Is er nog plaats voor een compacte dipool (zie foto)? Deze kan ik meenemen inclusief actief digitaal filter en versterker. Misschien neem ik ook nog een gesloten sub mee voor wat ondersteuning in het laag.
Staat deze ook ergens beschreven?
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Oproep!

Kan iemand een (geintegreerde?) UcD versterker meenemen voor aan mijn 3weg Scan speak ontwerp? Die van mij liggen straks uit elkaar namelijk.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Montana schreef:
b_force schreef:
Die speaker wilde je ouders toch hebben dacht ik?
Aan ouders vraag je geen geld en ik ben niet rijk genoeg om ze weg te geven! :wink:
Je hoeft toch geen winst te vragen?

Gewoon de totale kosten laten betalen. Dan hebben zij zegmaar gewoon de speakers betaald.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Montana schreef:
Oproep!

Kan iemand een (geintegreerde?) UcD versterker meenemen voor aan mijn 3weg Scan speak ontwerp? Die van mij liggen straks uit elkaar namelijk.
ik heb er een bij me. UCD180, nog niet gemod. Eindbak met evt. losse (prototype) voorversterker erbij. Staat al in Jans lijst.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

ah oké, dan keek ik er steeds overheen..

\:D/
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

Ik neem trouwens ook de 6N1P hoofdtelefoon versterker en phonodude mee..
Bijlagen
DSC09554.JPG
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

Indien gewenst mag mijn LM3886 bakbeest ook op vermogenslurpende speakers aangesloten worden :D. Ik neem hem enkel mee als er interesse voor is, ding weegt 17kg :D. Doet 300W RMS in 4 ohm en 200W RMS in 8 ohm, en zou normaal helemaal geen problemen moeten hebben met 2 ohm dippen.
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Accio Music!

Bericht door harryeng »

Ik ben de laatste dagen hard aan het werk geweest. Ik ga nu twee weken op vakantie, en kom dan terug voor de DIY dag.

Mijn nieuwe speakers zijn nog niet helemaal af, en zelfs nog niet gepresenteerd op het forum, :lol: maar dat heeft te maken met de snelheid van bouwen.

Dit is mijn eerst helemaal zelf ontworpen speaker. (of beter gezegd, het 14e ontwerp, nadat Asterduc mij op heel wat punten weer op het goede pad moest zetten). Hij is nog niet helemaal gereed, maar het is tenslotte een DIY bijeenkomst.

Er komt muziek uit. Hij heeft toepasselijk "Accio Music". Actief Groundsound filter. Seas Excel coax, met 2x 22cm woofer in gesloten kasten. Wegen 55KG per stuk, dus graag op de begane grond plannen! In plaatst van "Arista".

Tot binnenkort, Harry
Bijlagen
rechts klein.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Mooie kastjes voor die eindversterkers! komen die soms uit Italie?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Schaamteloze crosspost, maar hij is iig toonbaar en speelbaar.
Enkel en frontje nog 8)

http://tweakers.net/ext/f/a3nVXW3glgT5I ... Z/full.jpg

dus ehm Jeroen, heb je sowieso nog plek? (hij is niet groot hoor dus maak je niet teveel zorgen). Dashboard kastje? :lol: :lol: )
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

ray5150 schreef:
Mooie kastjes voor die eindversterkers! komen die soms uit Italie?
De buitenkant wel. De binnenkant uit Nederland en Denemarken. Connectoren uit Duitsland. Kom maar kijken op de DIY dag, of nog beter luisteren! Een set zal daar zonder deksel staan, dan kan je ook de binnenkant bewonderen. Nog mooier als de buitenkant.

De speakers hebben nu de hele dag gespeeld. Klinkt (voor mij) beter als de Arista.

Groeten, Harry
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”