Ik zie net dat de volgende ZBA 23 mei is.... Dan ben ik op weg voor een weekje Canada
Proof of concept (8x 2" Tangband)
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
vervelend voor je... eventueel wil ik je reis overnemen en mijn plaatsje op de zba dag afstaan aan je? gewoon omdat ik zo'n toffe gozer ben?MichaelB schreef:MWaaargh! *even offtopic*
Ik zie net dat de volgende ZBA 23 mei is.... Dan ben ik op weg voor een weekje CanadaNiet dat dat niet leuk is, maar toch *snif*
Hmmm, tempting, maar er zitten ook een paar familiebezoeken bij, dat wil ik je niet aan doen!anonamemouse schreef:vervelend voor je... eventueel wil ik je reis overnemen en mijn plaatsje op de zba dag afstaan aan je? gewoon omdat ik zo'n toffe gozer ben?
Toch vind ik het jammer dat ik er niet bij kan zijn, was vast erg leuk/leerzaam en spannend geweest.
Geluk bij een "ongeluk": http://www.creativesound.ca/ is een canadees bedrijf en levert alleen in Canada en de US. Ik _denk_ dat m'n familie in de week voor m'n aankomst wat doosjes met speakers kan verwachten
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
En in Nederland en België. Volgens de bestelinformatie ook via de bekende luidsprekerzaken.MichaelB schreef:http://www.creativesound.ca/ is een canadees bedrijf en levert alleen in Canada en de US.
Ik heb al de speakers voor dit project ook bij Juoiga vandaan, maar een buitenkansje als dit, voor een volgend project (het scheelt toch behoorlijk), laat ik niet lopen 
Nu weer volledig on-topic:
ik heb zojuist de lijmverbindingen van de subs gecontroleerd en die lijken goed gelukt! Voor de zekerheid laat ik ze nog eens 24 uur met rust, maar morgen zou ik dan eindelijk voorzichtig kunnen gaan meten wat het geheel (filter, TB's en sub) gaat doen
Morgen meteen een goeie externe geluidskaart halen, want de interne die ik nu gebruik is butt-holio!
Nu weer volledig on-topic:
ik heb zojuist de lijmverbindingen van de subs gecontroleerd en die lijken goed gelukt! Voor de zekerheid laat ik ze nog eens 24 uur met rust, maar morgen zou ik dan eindelijk voorzichtig kunnen gaan meten wat het geheel (filter, TB's en sub) gaat doen
Morgen meteen een goeie externe geluidskaart halen, want de interne die ik nu gebruik is butt-holio!
Zoals in het Xilica topic te lezen was/is, ben ik de laatste tijd erg laat thuis en mist daardoor de inspiratie om druk verder te werken.
Er is wel wat vordering, de bouten om alles aan elkaar te verbinden heb ik geboort en getapt. De lijmverbindingen zijn supersterk (dat gaat niet meer los komen) Vanavond zal ik een paar foto's uppen van de verbindingen. Ben benieuwd wat jullie van de nieuwe opzet vinden!
Oh ja, iets anders: de reis naar Canada is verplaatst naar 6 juni (speciaal voor de ZBA
) Dus ik ga me NU opgeven en hopelijk dus de P'AL's (samentrekking van PVC en Aluminium) meenemen 
Er is wel wat vordering, de bouten om alles aan elkaar te verbinden heb ik geboort en getapt. De lijmverbindingen zijn supersterk (dat gaat niet meer los komen) Vanavond zal ik een paar foto's uppen van de verbindingen. Ben benieuwd wat jullie van de nieuwe opzet vinden!
Oh ja, iets anders: de reis naar Canada is verplaatst naar 6 juni (speciaal voor de ZBA
Beef ende schrikTubeHead schreef:was je geraden !!
De beloofde foto's.
Zoals te zijn is heb ik busjes tussen de wanden gezet, zodat ik deze niet naar elkaar toe trek. Ik heb ook meteen draad in de PVC behuizing getapt, zodat de bout nagenoeg bewegingsvrij zit. Met een geboord gat, ook op de juiste grote, hou je toch altijd wat speling en die is nu weg.
Het was overigens nog best wel een lastig klusje om het midden op de ronde buis te vinden (midden t.o.v. de vlakke voorkant waar de Tangbands in zitten bedoel ik). Oh ja en ik ben er achter dat ik binnenkort een kolomboor ga kopen, want anders is kaarsrecht boren bijna niet te doen
Niet heel goed op de foto te zien, maar de onderste bout komt dus door een hol rechthoekig stukje zodat ik daar de bedrading door kan voeren.
*edit*
Uiteraard maak ik de buisjes, die zichtbaar zijn, netjes hol, zodat ze perfect aansluiten op de sub en de aluminium buis!
Hehehe, ik ben net een ander onderwerp aan het openen voor een nieuwe speaker set 
Nee, ze zijn nog niet klaar, maar van de week bestel ik nog een set UCD180's om de versterker zijde klaar te hebben. Vorige week heb ik een mooi kastje van BMM binnen gekregen om het filter in te bouwen (wat nu WEL gaat passen)
Hopelijk kan ik ze over 2 weken speelklaar hebben. Breda moet in ieder geval wel gaan lukken. Zij het dat ze dan nog niet 100% af zullen zijn, maar zeker wel luisterklaar!
Nee, ze zijn nog niet klaar, maar van de week bestel ik nog een set UCD180's om de versterker zijde klaar te hebben. Vorige week heb ik een mooi kastje van BMM binnen gekregen om het filter in te bouwen (wat nu WEL gaat passen)
Hopelijk kan ik ze over 2 weken speelklaar hebben. Breda moet in ieder geval wel gaan lukken. Zij het dat ze dan nog niet 100% af zullen zijn, maar zeker wel luisterklaar!
Vraag: zullen de UCD180's voldoende koeling hebben als ik deze ondersteboven op de voet van de sub monteer?
De voet wordt gemaakt van 4mm dik massief aluminium met een diameter van 25cm en steekt nergens uit. Deze valt dus geheel binnen de sub of kan ik beter een koellichaam aan de achterkant maken?
Liefst monteer ik niet meer dan noodzakelijk in/aan de sub, aangezien deze al strak in de lak zitten (niet slim achteraf, want er moeten nog wat aansluitingen op...)
Oh ja, ik heb zojuist de bevestiging gekregen van de verzending van de laatste set UCD's.
De voet wordt gemaakt van 4mm dik massief aluminium met een diameter van 25cm en steekt nergens uit. Deze valt dus geheel binnen de sub of kan ik beter een koellichaam aan de achterkant maken?
Liefst monteer ik niet meer dan noodzakelijk in/aan de sub, aangezien deze al strak in de lak zitten (niet slim achteraf, want er moeten nog wat aansluitingen op...)
Oh ja, ik heb zojuist de bevestiging gekregen van de verzending van de laatste set UCD's.
Ik zit met een lastige berekening...
De uitleg:
Je neemt een buis, die zaag je onder 3 graden af, als je hier dan een afsluitplaat voor wil maken die exact aansluit, dan is het geen cirkel meer, maar een beetje ovaal. Nu mijn vraag hoe bereken je deze doorsnede?
De binnendiameter is 80mm, de buitendiameter 90mm.
Ik heb wel een schuifmaat, maar daar kan je nooit goed tot op de mm in die buis mee meten. Een beetje naar links of rechts verschuiven geeft dan al een afwijking.
De uitleg:
Je neemt een buis, die zaag je onder 3 graden af, als je hier dan een afsluitplaat voor wil maken die exact aansluit, dan is het geen cirkel meer, maar een beetje ovaal. Nu mijn vraag hoe bereken je deze doorsnede?
De binnendiameter is 80mm, de buitendiameter 90mm.
Ik heb wel een schuifmaat, maar daar kan je nooit goed tot op de mm in die buis mee meten. Een beetje naar links of rechts verschuiven geeft dan al een afwijking.
Heej, bedankt voor je antwoord, maar uhhhh 
Wiskunde was nooit mijn vak, maar de buis is dus 3 graden schuin gezaagd, hoe moet ik dat in 2D dan overbrengen? Als ik 1 van de lijn op papier 3 graden zou verschuiven, dan blijft het 80mm, alleen dan dus een ovaal binnen deze 80mm.
Als je de buis meet, dan zie je dat dit ovaal op het lange stuk _net_ iets groter is.
Wiskunde was nooit mijn vak, maar de buis is dus 3 graden schuin gezaagd, hoe moet ik dat in 2D dan overbrengen? Als ik 1 van de lijn op papier 3 graden zou verschuiven, dan blijft het 80mm, alleen dan dus een ovaal binnen deze 80mm.
Als je de buis meet, dan zie je dat dit ovaal op het lange stuk _net_ iets groter is.
Die Wiki had ik ook al gevonden en TOEN besloot ik het hier te vragen 
Bedankt Forza! Dat wilde ik weten ja!
En als het niet klopt, dan heb ik er een duur snijplankje o.i.d. bij!
edit Ik snap nu wat je bedoelde met tekenen, het kan prima op papier met pythagoras, hmprf (was ik maar niet zo knap, dan was ik misschien iets... *hehehe*)
Bedankt Forza! Dat wilde ik weten ja!
En als het niet klopt, dan heb ik er een duur snijplankje o.i.d. bij!
edit Ik snap nu wat je bedoelde met tekenen, het kan prima op papier met pythagoras, hmprf (was ik maar niet zo knap, dan was ik misschien iets... *hehehe*)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Beter gezegd, Pythagoras gebruik je enkel wanneer de je zijdes weet.
Nu hebben we een hoek en een zijde.
Maargoed het leuke is wel dat het allemaal met elkaar in verband ligt
In het algemeen:
De cosinus van hoek (noem hem) alpha = aanliggende / schuine zijde.
En dan kom je idd op dat van forza uit. Weet je de overstaande en de schuine, neem je de sinus en met overstaande en aanliggende de tangens.
Voor mensen die dat niet meer weten of kunnen onthouden is er een lekker simpel ezelsbruggetje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Soscastoa
Zo jullie weer wat bijgeleerd
(grappig voor mij is dit net zo gewoon als een boterham smeren. Zo heeft iedereen weer zijn dingetjes die voor hemzelf gewoon zijn, voor andere moeilijk)
Nu hebben we een hoek en een zijde.
Maargoed het leuke is wel dat het allemaal met elkaar in verband ligt
In het algemeen:
De cosinus van hoek (noem hem) alpha = aanliggende / schuine zijde.
En dan kom je idd op dat van forza uit. Weet je de overstaande en de schuine, neem je de sinus en met overstaande en aanliggende de tangens.
Voor mensen die dat niet meer weten of kunnen onthouden is er een lekker simpel ezelsbruggetje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Soscastoa
Zo jullie weer wat bijgeleerd
(grappig voor mij is dit net zo gewoon als een boterham smeren. Zo heeft iedereen weer zijn dingetjes die voor hemzelf gewoon zijn, voor andere moeilijk)
